World of Warcraft bije wszelkie rekordy popularności. Nie licząc casuali, to zdecydowany lider wśród gier MMO, co udowadniają wszelkie rankingi popularności czy chociażby ilość subskrybentów, przekraczająca w tej chwili 9 milionów. Debiutująca w 2005 roku gra doczekała się już jednego dodatku, a drugi powstaje w czeluściach Blizzarda. Nie można jednak zapomnieć, że cały ten projekt ma swoje korzenie w zapomnianym już nieco RTS-ie, zatytułowanym Warcraft.
Rob Pardo, zapytany o to, czy jest szansa, że Zamieć jeszcze kiedykolwiek powróci do tego legendarnego tytułu właśnie w formie strategii czasu rzeczywistego, odpowiedział, że taka opcja oczywiście istnieje. "Jestem pewien, że to będzie jeden z pomysłów rzuconych na stół, gdy StarCraft II wyląduje już w sklepach. Jest to jednak melodia przyszłości, a wszystko zależy od decyzji dwu podmiotów - zespołu deweloperskiego i zarządu Blizzarda" - powiedział Pardo.

Przedstawiciel Blizzarda zdradził też, w czym, jego zdaniem, tkwi tajemnica sukcesu firmy. Według mnie jednym z czynników czyniących nas tak pomyślnie prosperującą spółką jest fakt, że myślimy o nowych grach w kategoriach chęci i zapału, a nie pod względem biznesowym. To właśnie wyjaśnia liczne pytania na temat StarCrafta. Kiedy wydaliśmy tę grę, a następnie pojawiło się też Brood War, wszyscy uważali te dwie produkcje za wspaniałe. Cieszyły się ogromną popularnością, a ja byłem zasypywany pytaniami, dlaczego robimy nowego Warcrafta, gdy powinniśmy zająć się kolejnym StarCraftem. Odpowiedź brzmi: Warcraft był tym projektem, którym chcieli się zająć programiści, poza tym byli już wypaleni uniwersum StarCrafta". Powstaje tylko pytanie - dlaczego pozostali producenci nie stosują tej zasady?
Idąc dalej, Pardo zdradził, że nie ma sensu robić konwersji World of Warcraft na konsole. Gra od podstaw tworzona była z myślą o PeCetach, dlatego niezwykle trudnym zadaniem byłoby przenieść to wszystko na warunki konsolowe w taki sposób, by spełnić oczekiwania graczy. Możemy sobie tylko życzyć więcej takich idealistów w branży...