Obecnie firmami napędzającymi rynek reklamowy w grach są takie kolosy, jak IGA Worldwide, Double Fusion czy należący do Microsoftu Massive. Jak wykazały badania Yankee Group, ilość gier zawierających reklamy wzrośnie w 2008 roku dwukrotnie względem poprzednich dwunastu miesięcy. Dużą rolę odegrają dynamiczne spoty, mające z czasem wypierać statyczne billboardy czy plakaty. Wszystko to spowoduje, że inwestycje w rynek reklamowy w grach wzrosną do 971,3 miliona dolarów. Łał...
"Reklamodawcy coraz częściej znajdują interes w zamieszczaniu swych ogłoszeń w grach ze względu na różnorodność ich form" - argumentuje przedstawiciel Yankee Group. Zwraca on jednocześnie na fakt, że promocja marek powinna odbywać się automatycznie, nie może natomiast zakłócać użytkownikom rozgrywki.Cóż, żyjemy w czasach coraz to nowszych technologii, nie może zatem dziwić fakt, że i reklama potrzebuje rozwoju nowych dróg. Oby tylko, jak słusznie zauważył rzecznik Yankee Group, ogłoszenia w grach nie były denerwujące. Nic tak chyba nie wkurza, jak dziesięciominutowy spot reklamowy w najważniejszym momencie filmu... Nie kopiujmy złych wzorców do gier.