Juergen Thiel, odpowiedzialny w Intelu za sprzedaż na terenie Europy, udzielił na targach CeBIT wywiadu agencji Reuters. Zapytany o pomysły firmy na zwiększenie konkurencyjności powiedział: "Możemy zmniejszyć ceny albo wprowadzić na rynek lepsze produkty. Preferujemy to drugie rozwiązanie". Po czym dodał: "Oczywiście nasza konkurencja nie śpi".
Trudno się nie zgodzić - ostatnimi czasy to właśnie AMD odpowiedzialne jest za wprowadzanie na rynek nowych, rewolucyjnych technologii (procesory 64-bitowe czy dwurdzeniowe), Intel zaś z innowatora zmienił się w naśladowcę. Również dlatego udział firmy w rynku systematycznie maleje. Chociaż jej dominacja pozostaje niekwestionowana (sprzedaje cztery razy więcej procesorów do komputerów domowych i dziewięć razy więcej do laptopów), to coraz realniejsza wydaje się perspektywa utraty tej pozycji.Nic więc dziwnego, że amerykańska firma zamierza powrócić do ofensywy, kładąc większy nacisk na nowe rozwiązania. Spadkowy trend odwrócić ma się już w trzecim kwartale tego roku, kiedy Intel wprowadzi na rynek kolejną serię procesorów. Ciekawe, czym takim chcą nas zaskoczyć...