Tydzień z Gears of War 3 - najważniejsze postacie

Mateusz Kołodziejski
2011/09/17 10:00

Seria Gears of War kojarzy się nie tylko z dynamiczną rozgrywką napędzaną przez wciągającą fabułę, ale również z wiarygodnymi bohaterami. Każdy z nich ma do opowiedzenia własną historię, a wszystkie one splatają się sobą tworząc fascynujący opis dramatycznej walki, której stawką jest przetrwanie ludzkości. Warto więc poświęcić chwilę, aby przypomnieć sobie kto jest kim w uniwersum Gearsów.

Seria Gears of War kojarzy się nie tylko z dynamiczną rozgrywką napędzaną przez wciągającą fabułę, ale również z wiarygodnymi bohaterami. Każdy z nich ma do opowiedzenia własną historię, a wszystkie one splatają się sobą tworząc fascynujący opis dramatycznej walki, której stawką jest przetrwanie ludzkości. Warto więc poświęcić chwilę, aby przypomnieć sobie kto jest kim w uniwersum Gearsów. Tydzień z Gears of War 3 - najważniejsze postacie

Na uniwersum Gearsów składają się nie tylko gry, ale również książki i komiksy pełne wątków pobocznych i retrospekcji, które nadają bohaterom głębi i tłumaczą dlaczego są takimi, jakimi widzimy ich na ekranie. Niestety mieszkańcy naszego pięknego kraju w większości przypadków nie mają szans się z nimi zapoznać. Stąd jeśli chcielibyście wiedzieć kto pisał listy do Marcusa, kiedy siedział on więzieniu, jak miał na imię starszy brat Doma albo kim była matka Anyi, ten tekst jest właśnie dla Was.

Marcus Fenix

 Marcus Fenix , Tydzień z Gears of War 3 - najważniejsze postacie

Czy Marcusa Fenixa trzeba w ogóle przedstawiać? To przecież żywa legenda armii Coalition of Ordered Governments. Weteran nie tylko walk z hordami Szarańczy, ale również poprzedzających Dzień Wyjścia Wojen Pendulum pomiędzy poszczególnymi ludzkimi państwami.

Jeden z najbardziej uznanych i rozpoznawalnych serańskich żołnierzy jest synem dr Elanie Fenix, znanej badaczki Pustki. i Adama Fenixa, majora w stanie spoczynku oraz poważanego naukowca. Specyfika pracy rodziców Marcusa sprawiała, że nie mogli być przy nim zawsze, kiedy tego potrzebował, stąd też większość czasu spędzał on w domu swoich najlepszych przyjaciół, Carlosa i Dominica Santiago. To właśnie tam jako nastolatka zastała go wiadomość o zaginięciu matki. Ojciec nigdy nie zdradził mu szczegółów tego tajemniczego wydarzenia, co przez długi czas kładło się długim cieniem na relacjach pomiędzy nimi.

Po osiągnięciu pełnoletności Marcus postanowił śladem Carlosa zaciągnąć się do wojska. Nie zdecydował się jednak na szkołę oficerską, co sugerował mu ojciec, zamiast tego rozpoczął służbę w regularnej piechocie. Od tego momentu wspólnie z braćmi Santiago brał udział w niezliczonej liczbie starć schyłkowego okresu Wojen Pendulum, w tym najważniejszej i najbardziej krwawej bitwie na Polach Aspho. To właśnie tam po brawurowym ataku na oddział pancerny wroga śmiertelną ranę otrzymał Carlos. Fenix, który w tym czasie walczył w zdobycznym czołgu na innym odcinku frontu nie zdążył przybyć mu z pomocą. Nękany wyrzutami sumienia, Marcus czuł się w obowiązku powiedzieć Dominicowi o śmierci brata. Po bitwie dowództwo wszystkim trzem żołnierzom przyznało najwyższe odznaczenie wojsk Koalicji.

Sierżant Fenix brał udział w walkach z Szarańczą od pierwszych chwil inwazji. Dobrze rozwijająca się kariera została jednak przekreślona dziesiątego roku wojny. Przyczyną tego stanu rzeczy było skazanie go przez trybunał wojskowy na 40 lat więzienia za opuszczenie posterunku podczas pełnienia służby. Sędzia nie uznał tłumaczenia Marcusa, który rzeczywiście dopuścił się tego czynu, jednak było to spowodowane nie tchórzostwem, co również próbowano mu zarzucić, lecz chęcią ratowania ojca. Sierżant i tak mógł mówić o dużym szczęściu, uniknął plutonu egzekucyjnego tylko dzięki zeznaniom Dominica Santiago i wsparciu swojego przełożonego, pułkownika Hoffmana, który jednak nie potrafił wybaczyć mu zlekceważenia rozkazu.

Po czterech latach spędzonych w Jacinto Maximum Security Prison, Marcus otrzymał szansę rehabilitacji. Uwolniony przez Doma, został na polecenie Hoffmana włączony do oddziału Delta, a wkrótce potem awansowany na sierżanta stał się jego dowódcą. Od tej chwili w pełni zapracował na reputację doskonałego żołnierza naprowadzając na cel bombę świetlną, która zniszczyła dużą część Pustki, przygotowując uderzenie na stolicę Szarańczy, a w końcu unicestwiając armię agresora dzięki zatopieniu miasta Jacinto.

Marcus Fenix to doświadczony i profesjonalny żołnierz, choć niekiedy uczucia i więzy przyjaźni były dla niego ważniejsze niż poczucie obowiązku wobec ojczyzny. Nie wahał się przed opuszczeniem stanowiska, by ruszyć na pomoc ojcu, pomimo tego, że oznaczało to pozostawienie wyrwy w linii obronnej. Zdecydował się też wesprzeć Doma w poszukiwaniu jego żony podczas misji w Pustce. Mówi się również o jego głęboko skrywanych uczuciach wobec porucznik Stroud, z czym zdradził się, kiedy po zatopieniu Jacinto rozpaczliwie wzywał ją przez radio. Okres względnego spokoju po pokonaniu Szarańczy sprzyjał dalszemu zbliżeniu się tych dwojga. Kiedy pojawiło się nowe zagrożenie ze strony Lśniących, Marcus przyjął Anyę do oddziału Delta.

Dominic “Dom” Santiago

Dominic “Dom” Santiago , Tydzień z Gears of War 3 - najważniejsze postacie

Dom to najlepszy przyjaciel Marcusa Fenixa, podobnie jak on służący w piechocie wojsk COG. Jest synem Eduardo Santiago, weterana Wojen Pendulum. W dzieciństwie Dominic wraz z Marcusem i starszym od dwa lata bratem Carlosem długie godziny spędzał wysłuchując opowieści wojennych ojca. Jednak, w przeciwieństwie do pozostałych chłopaków, nie zamierzał zaciągnąć się do wojska, planował natomiast ukończyć szkołę i zdobyć serce swojej sąsiadki, Marii Froles. Ostatecznie osiągniecie drugiego celu przekreśliło pierwszy, ponieważ dziewczyna zaszła w ciążę, a Dom wziął odpowiedzialność za nią i dziecko zakładając rodzinę. W nowej sytuacji wstąpienie do armii, która zapewniała regularny, sowity żołd oraz wsparcie dla rodzin wojskowych stało się atrakcyjnym rozwiązaniem dla młodego męża i przyszłego ojca. Ostatecznie Santiago przywdział mundur niedługo przed narodzinami swojego pierworodnego syna, Benedicto.

Dom dał się poznać jako świetny żołnierz jeszcze w czasie Wojen Pendulum. Jako członek eksperymentalnego oddziału komandosów brał udział w bitwie na Polach Aspho, w przeddzień której urodziła się Sylvia, jego córka. Dzięki niezwykłej odwadze i uratowaniu życia wielu towarzyszom broni otrzymał najwyższe odznaczenie. Dom odebrał jeszcze jeden podobny order, który przyznano pośmiertnie jego bratu Carlosowi. Po zakończeniu Wojen Pendulum Dominic zamieszkał wraz z Marią i dziećmi na przedmieściach Jacinto. Wkrótce potem rozpoczął się atak Szarańczy.

Wielu mieszkańców Sery straciło całe rodziny w zaledwie kilka godzin po inwazji. Jedną z tych osób był Dominic Santiago, który już pierwszego dnia po wyjściu Szarańczy na powierzchnię dowiedział się o śmierci swoich rodziców (oficjalnie uznanych za zaginionych), teściów i obojga dzieci. Wiadomości te spowodowały głęboką depresję u Marii, która pomimo opieki lekarskiej nie potrafiła pogodzić się ze stratą, a pewnego dnia opuściła swoje schronienie i zniknęła. Dom tymczasem dołączył do oddziału Marcusa i wspólnie z nim bez reszty poświęcili się walce z najeźdźcom. Dziesiątego roku wojny ich przyjaźń wystawiona została na ciężką próbę. W czasie procesu Fenixa, któremu groziła kara śmierci za zaniedbanie obowiązków w warunkach wojny, Dominic zeznawał na korzyść oskarżonego, zaprzepaszczając tym samym szansę na awans. Dzięki temu jednak wyrok złagodzono. Cztery lata później losy Doma i Marcusa znów splatają się ze sobą, ponieważ Santiago zostaje wyznaczony do odnalezienia i wyciągnięcia przyjaciela z Jacinto Maximum Security Prison. Następnie obaj weszli w skład oddziału Delta, którego zadaniem było naprowadzenie bomby świetlnej na podziemne terytoria Szarańczy, a później udział w ataku na Nexus, siedzibę główną Szarańczy.

Santiago po wielu latach odnalazł Marię w jednym z obozów pracy Szarańczy. Widok żony umierającej ze skrajnego wyczerpania i głodu sprawił, że podjął dramatyczną decyzję o skróceniu jej cierpień. Wydarzenie to odmieniło pogodnego i wygadanego Doma w pogrążonego w żałobie, zamkniętego w sobie mężczyznę, który nie ma już nic do stracenia. Teraz, po raz kolejny ramię w ramię z Marcusem, przyjdzie mu bronić ostatnich ludzkich siedlisk przed nowym zagrożeniem – Lśniącymi.

Adam Jonathon Fenix

 Adam Jonathon Fenix , Tydzień z Gears of War 3 - najważniejsze postacie

Adam Jonathon Fenix jest ojcem Marcusa. Sam będąc majorem w stanie spoczynku, znany jest przede wszystkim jako profesor Uniwersytetu Laxroix i pracownik Defense Research Agency. Przez wiele lat walczył w Wojnach Pendulum, zdecydował się jednak zrezygnować z czynnej służby na rzecz kariery naukowca. Wierzył, że w ten sposób może przyczynić się do szybszego zakończenia krwawego konfliktu trawiącego Serę. Był członkiem sztabu armii COG planującego wielką operację, której częścią była bitwa na Polach Apho, jemu Koalicja zawdzięcza zakończenie prac nad Młotem Świtu.

Po Dniu Wyjścia Adam Fenix utrzymywał, że konflikt pomiędzy ludźmi a Szarańczą można zakończyć pokojowo. Długo nie zgadzał z forsowanym przez liderów Koalicji planem użycia całej mocy Młota Świtu do zatrzymania inwazji, ponieważ miał świadomość, że w konsekwencji oznacza to zgładzenie dużej części ludzkości i zniszczenie powierzchni planety. Przygotował nawet alternatywny wariant uderzenia, którego celem było zalanie Pustki wodami oceanu dzięki zatopieniu miasta Jacinto, jednak nie spotkał się on z zainteresowaniem. Ostatecznie Fenix zgodził się na przeprowadzenie dewastującego ataku.

Już w kilka miesięcy później stało się jasne, że Młot Świtu nie zniszczył Szarańczy, której siedliska znajdowały się w przeważającej mierze pod ziemią. Rozczarowany i rozgorycznony Fenix schronił się w Ephyrze, gdzie wciąż pracował nad planami zakończenia wojny. Kiedy wojska najeźdźcy rozpoczęły oblężenie miasta wysłał do syna wiadomość, w której zdradza, że posiada informacje o ogromnym znaczeniu dla Koalicji. Marcus, nie zważając na swoją pozycję w armii i bezpośrednie rozkazy ruszył ojcu na pomoc. Przybył jednak zbyt późno, profesor zginął pod gruzami walącego się budynku.

GramTV przedstawia:

Po sześciu latach od oblężenia Ephyru i 18 miesięcy po zatopieniu Jacinto okazuje się, że Adam Fenix wciąż żyje. Taki wniosek nasuwa się po odsłuchaniu tajemniczej wiadomości, w której prosi syna o pomoc w walce z Lśniacymi. Marcus przygotowuje ekipę ratowniczą.

Damon Baird

Damon Baird, Tydzień z Gears of War 3 - najważniejsze postacie

Damon S. Baird to najbardziej opryskliwy i nadęty żołnierz armii Koalicji, co czasem tłumaczy się tym, że pochodzi z zamożnej rodziny. Od najmłodszych lat fascynował się nowinkami technologicznymi, a państwo Baird, choć nie mieli najlepszych relacji z synem, dbali o to, by rozwijał swoje zainteresowania. Zdobyte dzięki temu umiejętności okazały się nie do przecenienia po ataku Szarańczy. Damon zgłosił się do armii zaraz po Dniu Wyjścia, w czasie którego zginęli jego rodzice, i został przyjęty z otwartymi ramionami. Wkrótce potem poznał Cole’a, swojego pierwszego i jedynego przyjaciela. Szybko stali się nierozłączni i ramię w ramię walczyli najpierw w oddziale Alfa, a potem Delta, aż do zatopienia Jacinto, które zakończyło inwazję Szarańczy. Teraz, wraz z nowym zagrożeniem ze strony Lśniących, obaj będą mieli okazję po raz kolejny dołączyć do Marcusa i Doma udowadniając przy okazji, że niczym nie ustępują im w walce.

Głównymi atutami Bairda od zawsze były niezwykłe zdolności techniczne i analityczny umysł. Dzięki nim jego wartość bojowa jest niezwykle wysoka i towarzysze broni gotowi są znosić bezczelne komentarze choćby dlatego, żeby mieć go w pobliżu, kiedy będzie potrzebna pomoc mechanika czy eksperta od materiałów wybuchowych. Z upływem lat język Damona pozostał tak samo cięty, jednak jego stosunek do ludzi powoli się zmienia, co przejawia się w gotowości do nadstawiania karku za członków oddziału.

Augustus "The Cole Train" Cole

Augustus

Augustus "The Cole Train" Cole to była sława thrashballu, serańskiego odpowiednika futbolu amerykańskiego. Grający przed Dniem Wyjścia zawodowo jako obrońca z numerem 83 w drużynie Pum, po ataku Szarańczy wstąpił w szeregi armii Koalicji, żeby udowodnić, że na polu bitwy jest równie skuteczny jak na murawie. Większość czasu zarówno w walce jak i poza nią spędza w towarzystwie swojego przyjaciela Damona Bairda. Razem brali udział w większości operacji skierowanych przeciwko wojskom inwazyjnym. Podczas nich Cole wykazywał się wielką odwagą i morderczą skutecznością, za co kilkukrotnie proponowano mu awans. On jednak konsekwentnie odrzucał każdy z nich, jako uzasadnienie podając, że wyższy stopień wojskowy nie zwiększy jego umiejętności bojowych.

The Cole Train zupełne przeciwieństwo Bairda. W krótkich chwilach pomiędzy bitwami pokazuje, że jest duszą towarzystwa i godzinami może opowiadać o swoich dokonaniach na boisku. W ogniu walki natomiast jasno daje do zrozumienia, że nie jest specjalistą od planowania, bez zastanowienia rzucając się na przeważające siły wroga. Ta beztroska, granicząca wręcz szaleństwem wprawia w zakłopotanie innych żołnierzy, a Bairda doprowadza wręcz do szału. Zazwyczaj otwarty na ludzi Augustus ma jednak również swoje sekrety. Co noc pisze listy do swojej nieżyjącej matki, w których stara się zawrzeć wszystko to, o czym nie zdążył jej opowiedzieć.

Anya Stroud

Anya Stroud, Tydzień z Gears of War 3 - najważniejsze postacie

Porucznik Anya Stroud, podobnie jak wielu innych żołnierzy Koalicji, wojnę ma we krwi. Jest córką major piechoty Heleny Stroud. W przeciwieństwie do matki, Anya nigdy nie była na pierwszej linii frontu, jednak została oficerem łączności, aby służyć u boku major Stroud w ostatnim okresie Wojen Pendulum. To właśnie wtedy po raz pierwszy spotkała Marcusa Fenixa, z którym szybko połączyło ją głębokie uczucie. Zaprzyjaźniła się również z Domem. Wszyscy razem wzięli udział w bitwie na Polach Aspho, w czasie której poległa matka dziewczyny. Anya była całkowicie bezradna, kiedy stojąc w centrum łączności słyszała ostatnie tchnienie matki w słuchawce komunikatora.

Pułkownik Victor Hoffman, były członek oddziałów specjalnych Koalicji, po Dniu Wyjścia jako najwyższy stopniem żyjący oficer, objął posadę szefa sztabu COG i sprawował ją do momentu zakończenia działań przeciwko Szarańczy. Awans na tak wysokie stanowisko nie był na rękę Hoffmanowi, który najlepiej czuł się na pierwszej linii frontu. Pułkownik wykorzystywał więc każdą okazję, by znaleźć się pośród swoich ludzi i walczyć u ich boku. To on zaplanował w operacje detonowania bomby świetlnej i kontruderzenie na Pustkę, a później brał w nich bezpośredni udział. Wspierał też rozpaczliwą obronę Jacinto w trakcie ewakuacji ludności przed zatopieniem miasta.

Hoffman to podręcznikowy przykład doświadczonego dowódcy polowego. Wierny zasadom, surowy dla swoich ludzi, ale w razie potrzeby gotów poświęcić dla nich wszystko. Jako przełożony Marcusa, jego dezercję odebrał jako osobistą zniewagę, zapobiegł jednak postawieniu swojego podwładnego przed plutonem egzekucyjnym. Po powrocie Fenixa do służby pułkownik nie ukrywał dla niego pogardy, jednak zaufał mu raz jeszcze mianując go sierżantem i dowódcą oddziału Delta. Z biegiem czasu animozje pomiędzy obydwoma żołnierzami zatarły się, a Hoffman coraz bardziej polegał na Marcusie, traktując go jako swojego najbardziej niezawodnego protegowanego.

Richard Prescott

Richard Prescott, Tydzień z Gears of War 3 - najważniejsze postacie

Richard Prescott od zawsze wiedział, że jest stworzony do rzeczy wielkich. Dorastał otoczony atmosferą wielkiej polityki, ponieważ zarówno jego ojciec jak i dziadek pełnili najwyższe serańskie urzędy. W czasie Wojen Pendulum krótko służył w armii, ale dzięki koneksjom rodzinnym szybko wrócił do cywila, by kontynuować karierę polityczną i nigdy nie wziął czynnego udziału w walce. W Dniu Wyjścia pełnił już funkcję zastępcy przewodniczącego Koalicji. Jako najwyższy rangą ludzki przywódca, któremu udało się utrzymać przy życiu, w siódmym miesiącu wojny objął stanowisko przewodniczącego COG i pełnił ją przez cały okres inwazji Szarańczy, aż do swojej niespodziewanej rezygnacji już po zatopieniu Jacinto.

Jako przywódca Seran Prescott postanowił zrobić wszystko, co tylko będzie konieczne, aby zapewnić przetrwanie ludzkości. Cel ten stał się stał się powodem podjęcia wielu trudnych i dwuznacznych moralnie decyzji. Czy można użyć Młotu Świtu zabijając wszystkich i wszystko poza Jacinto, aby zapewnić bezpieczeństwo temu ostatniemu bastionowi Seran? Czy usprawiedliwione jest zamykanie kobiet w obozach i zmuszanie ich do rodzenia dzieci, aby w ten sposób zwiększyć liczebność ludzi? Przewodniczący, choć nękany wątpliwościami, na takie pytania odpowiadał twierdząco.

Królowa Myrrah

Królowa Myrrah, Tydzień z Gears of War 3 - najważniejsze postacie

Szarańcza to silnie zhierarchizowana społeczność, której kluczową jednostką jest królowa. Myrrah zasiadała na tronie już w czasie, kiedy Migoczący rozpoczęli wojnę domową w Pustce. Chcąc ratować swoją rasę przed zagrożeniem podjęła decyzję o inwazji na powierzchni. Zajęcie terytoriów należących na ludzi miało umożliwić ewakuację Szarańczy, co pozwoliłoby na zalanie Pustki wodami oceanu i unicestwienie Migających. Decyzja o ataku nie była jedynie posunięciem taktycznym. Królowa gardzi ludzkością, traktuje ludzi jako niższą rasę, której przeznaczeniem jest samozniszczenie. W tym przekonaniu utwierdził ją rozpaczliwy atak Koalicji przy wykorzystaniu Młota Świtu.

Centralna pozycja królowej w łańcuchu dowodzenia sprawia, że traktowana jest ona z najwyższym szacunkiem, a wszyscy podwładni bezwarunkowo wykonują jej rozkazy, nawet w przypadku, gdy oznaczają one pewną śmierć. Większość wiernych jej oddziałów zginęła z chwilą zatopienia Jacinto. Obecnie Królowa dowodzi niewielką flotą i ukrywa się przed pozostałościami armii Koalicji.

Co ciekawe, w przeciwieństwie do innych przedstawicieli Szarańczy, królowa przejawia wiele cech ludzkich, zarówno w wyglądzie, jak i zachowaniu. Znamienny jest fakt, że mówi płynnie w języku mieszkańców Sery, podczas gdy jej podwładni ograniczają się jedynie do pojedynczych wyrazów czy prostych zdań.

Z krótkiej rozmowy, jaką Myrrah przeprowadziła z Marcusem podczas ich spotkania w Nexusie wynika, że królowa znała Adama Fenixa. Jednak to, w jakich okolicznych mieli okazję się poznać, pozostaje tajemnicą.

Akcja promocyjna Tydzień z Gears of War 3 jest organizowana wspólnie przez wydawcę gry, firmę Microsoft, oraz gram.pl.

Zamów Gears of War 3 w sklepie gram.pl!

  • Zamów Gears of War 3 PL na Xbox 360 - 169,90 zł
  • Zamów Gears of War 3 PL - Limited Edition na Xbox 360 - 199,90 zł
Komentarze
28
Usunięty
Usunięty
19/09/2011 09:53

Tia, ale nadal nie poprawione w artykule. Ja rozumiem, ze debile tlumacza GoW i nie stworzyli sobie slowniczka pojec podstawowych (w koncu tekstu tu duzo nie ma), ale artykuly mozna pisac i wybrac jedno, spojne nazewnictwo. Potem sie tylko ludzie mniej obeznani z gra zastanawiaja, co to za frakcje powstaja ciagle w tych podziemiach...

Usunięty
Usunięty
19/09/2011 09:53

Tia, ale nadal nie poprawione w artykule. Ja rozumiem, ze debile tlumacza GoW i nie stworzyli sobie slowniczka pojec podstawowych (w koncu tekstu tu duzo nie ma), ale artykuly mozna pisac i wybrac jedno, spojne nazewnictwo. Potem sie tylko ludzie mniej obeznani z gra zastanawiaja, co to za frakcje powstaja ciagle w tych podziemiach...

MATEmasagrator
Gramowicz
Autor
18/09/2011 14:10
Dnia 18.09.2011 o 12:33, Jamz napisał:

Ostatnia strona - Migoczący? Migający? Poważnie? Dlatego nienawidzę tłumaczenia nazw własnych, bo potem każdy domorosły autor tworzy własne wersje...

Rozdźwięk w nazewnictwie bierze się stąd, że pod koniec GoW2 w odniesieniu do Lambent użyto określenia Migoczący, a w GoW3 używane jest Lśniący lub Świecący.




Trwa Wczytywanie