Neverwinter Nights 2: Maska Zdrajcy - zapowiedź

Fett
2007/08/23 22:24

Przygoda trwa!

Przygoda trwa!

Przygoda trwa!, Neverwinter Nights 2: Maska Zdrajcy - zapowiedź

Neverwinter Nights, produkcja sprzed pięciu lat, choć wywołała wiele kontrowersji, zyskała sobie rzesze fanów. Dzieło twórców Wrót Baldura (Baldur's Gate) w znacznym stopniu odmieniło obraz gier spod znaku systemu Dungeons & Dragons, ale także pogląd na komputerowe eRPeGi. Oczywistym posunięciem, jednak wywołującym na plecach autorów dreszczyk lęku, a pośród fanów obawę o jakość, było stworzenie sequela. By seria mogła poczuć powiew świeżości, Atari (wydawca gry) zdecydowało się na powierzenie pieczy developerskiej nowemu zespołowi – znanemu z kontynuacji Star Wars: Knights of the Old Republic studiu Obsidian Entertainment. W ostatnim dniach października 2006 odbyła się premiera Neverwinter Nights 2, a w pismach i Internecie zaroiło się od recenzji, które sequel oceniły wcale nie gorzej, niż część pierwszą. Z naszym rzutem okiem na NwN 2 można zapoznać się w tutaj.

Tak jak spodziewano się kontynuacji „jedynki”, tak i oczywistym było zaanonsowanie dodatku do drugiej części. Już jesienią bieżącego roku zadebiutuje Mask of the Betrayer, pierwszy pełnoprawny add-on do Neverwinter Nights 2. Jego fabuła umiejscowiona będzie krótko po wydarzeniach, jakich byliśmy świadkami w „podstawce”. Według słów autorów, bohater (albo też bohaterka) ocknie się głęboko pod powierzchnią ziemi, otoczony przez hordy złych duchów, pamiętając ostatnie wydarzenia, w tym walkę z Królem Cieni. Celem gracza będzie odkrycie prawdziwego przeznaczenia jego postaci, wyjaśnienie tak starych, jak i nowych wątków oraz doprowadzenie historii do prawdziwego, ponoć niezwykle zaskakującego finału.

Niezbadany świat i nowe możliwości

Dodatek zabierze graczy do północno-wschodnich krain Faerûnu, w tym w głównej mierze do ziem Rashemenu, rządzonych przez wiedźmy Hathran. Tereny te wybrane zostały przez twórców z kilku powodów. Z jednej strony chciano pokazać miejsca, jakie nie były jeszcze osiągalne w grach przenoszących nas do Zapomnianych Krain. Z drugiej zaś Rashemen wielokrotnie pojawiał się w prośbach fanów, którzy na własnej, wirtualnej skórze mieli ochotę poznać magię tych miejsc. Tereny te dzięki swej historii i przepełnieniu duchową mocą, stały się tez idealnym obszarem, gdzie można zwieńczyć fabułę rozpoczętą w Neverwinter Nights 2. Jak już wspominaliśmy w naszych wiadomościach, starsi wyjadacze powiążą z tymi ziemiami chociażby łowcę Minsca czy Mistrzynię Wywoływań Dynaheir, znanych z Wrót Baldura.

Jak określają członkowie Obsidian Entertainment, Mask of the Betrayer będzie dodatkiem „dla każdego”, a więc nie tylko fanów rozgrywki single player, ale też dla miłośników zmagań wieloosobowych oraz twórców modułów. Ci pierwsi zadowoleni będą z pewnością z poziomów epickich (podobny zabieg mieliśmy okazję zobaczyć w przypadku części pierwszej, gdzie wyższe granice doświadczenia odblokowywane były dzięki add-onom). Podstawowe klasy otrzymają zestaw nowych umiejętności i atutów, możliwych do wykorzystania na poziomach wyższych niż dwudziesty. Do dyspozycji zostanie oddane też kilka nowych klas prestiżowych oraz... nowe rasy. Autorzy zdecydowali, że pozwolą także na spróbowanie rozgrywki w podstawowej kampanii przedstawicielami innych gatunków, umożliwiając dzięki temu jeszcze lepsze wczucie się w klimat, jaki obecny jest w Faerûnie. Jak stwierdzono w jednym z wywiadów, nie było problemem znalezienie pomysłów na nowości, ale ich wybranie i nadanie pewnych priorytetów i znaczenia.

Twórczo i sieciowo

Mask of the Betrayer wprowadza pewne usprawnienia do silnika gry. W wielu przypadkach ułatwi on też pracę modderom i twórcom wszelakich przygód. Chyba największym udogodnieniem stanie się aplikacja (a raczej funkcja edytora), pozwalająca na znacznie przyjemniejsze i bardziej intuicyjne zmienianie wyglądu postaci tworzonych na potrzeby gry modułów. Sam edytor stanie się narzędziem sprawniejszym, działającym płynniej i wydajniej. Bo czy nie ma czegoś bardziej irytującego, niż swoisty „bullet-time” w czasie pracy? Z pewnością dość denerwującym aspektem dla wielu twórców-amatorów (także tych bijących na łeb, na szyję „pro” deweloperów) była niemożliwość cofnięcia zmian w edycji terenu. Problem ma zniknąć i to – uwaga – szybciej, niż planowane jest wydanie dodatku, ponieważ wiele ze zmian pojawi się jako element darmowych aktualizacji (będących częścią patchy, które i tak, chcąc nie chcąc, trzeba w wielu wypadkach pobierać).

GramTV przedstawia:

Jeżeli chodzi o rozgrywkę sieciową, tu sprawa ma się podobnie, jak w przypadku zmian do wyżej opisanego edytora. Będąc fair w stosunku do społeczności regularnie grającej on-line, twórcy wszelkie nowości wprowadzają na bieżąco do gry. Pytani jednak o konkretne plany, stają się tajemniczy. Autorzy wyjawiają, że pewne duże usprawnienia przejdzie klient Mistrza Gry. W jakim kierunku? To musi pozostać w sferze domysłów fanów. Ciężko jest określić, jak bardzo popularny jest tryb wieloosobowy w Neverwinter Nights 2. Stale powstają i upadają serwery. My, Polacy, otrzymaliśmy przy okazji wznowienia gry w ramach Platynowej Kolekcji szansę na zabawę w oficjalnej polskiej przygodzie. Tak więc będzie to idealne uzupełnienie dla Maski Zdrajcy.

Pierwszy, ale czy ostatni?

Dodatek zapewni graczom od piętnastu do dwudziestu godzin zabawy. Mask of the Betrayer jest pierwszym rozszerzeniem do Neverwinter Nights 2 i tylko od jego sukcesu bądź porażki zależy, czy idea add-onów do „dwójki” będzie kontynuowana. Przekonamy się o tym jesienią, najpewniej 16 października (tak wynika z obecnych informacji prasowych, jednak data może ulec zmianie). Do tego czasu należy zaciskać kciuki. NwN 2 jest grą, która z pewnością wciąż zasługuje na rozwój. A każdy miłośnik Zapomnianych Krain z pewnością nie obrazi się za możliwość ponownego odwiedzenia swojego ulubionego świata.

Komentarze
101
Usunięty
Usunięty
24/12/2007 06:47

Mamy 24 grudnia:) Maska skonczona i w tym mmiejscu zaczyna sie problem drogie gram.pl GDZIE JEST EDYTOR PO POLSKU?????? nadal go brak a mi juz sie nie chce do was wydzwaniac w sprawie pelnego spolszczenia edytora ja juz nie mam cierpliwosci za stara jestem by sie denerwowac grozi mi to zawalem!!!!!!!!!!!!!Biorac pod uwage to ze to dzieki nam graczom istniejecie wiec naprawde radzilabym zmienic stosunek do nas,my tez wiemy jakie prawa nam przysluguja jako waszym klientom moze pomyslcie o tmy.Wydajemy spore dosc pieniadze na niedorobione gry ktorych wam sie niestety ale nie chce dorabiac sadzicie ze walniecie pacza i wszystko zalatwone.Kazdy ma swa cierpliwosc moja do was juz sie skonczyla.

Usunięty
Usunięty
24/12/2007 06:47

Mamy 24 grudnia:) Maska skonczona i w tym mmiejscu zaczyna sie problem drogie gram.pl GDZIE JEST EDYTOR PO POLSKU?????? nadal go brak a mi juz sie nie chce do was wydzwaniac w sprawie pelnego spolszczenia edytora ja juz nie mam cierpliwosci za stara jestem by sie denerwowac grozi mi to zawalem!!!!!!!!!!!!!Biorac pod uwage to ze to dzieki nam graczom istniejecie wiec naprawde radzilabym zmienic stosunek do nas,my tez wiemy jakie prawa nam przysluguja jako waszym klientom moze pomyslcie o tmy.Wydajemy spore dosc pieniadze na niedorobione gry ktorych wam sie niestety ale nie chce dorabiac sadzicie ze walniecie pacza i wszystko zalatwone.Kazdy ma swa cierpliwosc moja do was juz sie skonczyla.

Usunięty
Usunięty
13/12/2007 02:20

Ludzie! Co to za beznadziejny tryb kamery w tym dodatku? To radykalne zmiany i to stanowczo na gorsze!!! Grając w podstawę miałam okazje cieszyć się światem dookoła, zza pleców postaci. Można było spojrzeć w niebo...i takie tam. I do tego ta łatwość podążania kamery za postacią, a tu?!?! Co za okrojone możliwości trybów?!?! Żeby niby lepiej gra chodziła na słabszych pecetach. Nie oszukujmy się, jak ktoś ma słaby sprzęt to się nie bierze za taką grę. Czuję się z tym dodatkiem, jakbym znów miała do czynienia z Jedynką NVW albo z Baldur''s Gate, ale nie kontynuacją super NVW 2. To tragedia!!! To jest jak dotąd NAJGORSZY MÓJ ZAKUP. Boże!!! Co oni zrobili!?!?!!!




Trwa Wczytywanie