Tydzień z CoH - dzień drugi

Chimaira
2006/09/26 16:00

Browning1916A2

Tydzień z CoH - dzień drugi

Baaaaczność! Stać prosto zasmarkane, żałosne robaki! To nie popołudnie na pikniku u mamusi, to jest wojna! Dzisiaj dowiecie się, do jakich oddziałów można wcielić wasze marne, obwisłe tyłki. Podstawową jednostką w tym przypadku są inżynierowie. Oni stanowią zaplecze naszej armii. Zarówno konstruują nowe budynki, jak i niszczą inne. Naprawiają także pojazdy, umocnienia, a nawet potrafią zakładać i wykrywać miny! Ich standardowe uzbrojenie to karabiny M3, ale w pewnych okolicznościach mogą też posłużyć się miotaczami ognia. Wraz ze wzrostem doświadczenia zwiększa się celność i szybkość przeładowania broni, tak samo jak u innych jednostek piechoty. Nie znaczy to jednak, że będą pchać się pod ostrzał, jakby tam były jakieś szarlotki do rozdawania! Inżynierowie mają za zadanie przede wszystkim budować umocnienia i bazy oraz wspierać nasze wojska w walce.

Następną, wręcz nieodzowną specjalizacją, są strzelcy. Najlepiej sprawdzają się oczywiście w walce z innymi piechociarzami. Uzbrojeni w nasze doskonałe i niezwykle wydajne karabiny M1, potrafią położyć ogień idealnie tłumiący działania wroga. Oprócz tego, mogą posiadać także granaty, bomby, a nawet M1918A2 Browning, które... No i co tak szczerzysz pysk, Jones? Jak znam życie, takie zafajdane kreatury jak ty, dostaną tylko rolkę papy na do widzenia! 50 pompek, natychmiast!

Po strzelcach następują żołnierze z CeKaEmami, ciężka piechota. I nie warto z nimi zadzierać, mówię wam, nędzne obszczymury! Ale wracajmy do odprawy - żołnierze ci uzbrojeni są w CKM Browning 1917 oraz standardowo karabiny M1. Jednostki te mogą dostać dodatkowo przebijającą opancerzenie amunicję, co sprawia, że są jeszcze bardziej niszczycielscy. Potrafią roznieść lekko opancerzone jednostki wroga. Nie mówiąc już o tuzinach zwykłych żołnierzy. Jedyną ich wadą, jest kiepska mobilność. Muszą rozłożyć swój karabin, tym samym narażając się na ataki z flanki.

Poza nimi są też jednostki z moździerzami, taki skład na kształt artylerii, gdybyście nie zrozumieli, cholerni wszarze. I choć nie posiadają oni innej broni poza moździerzami M2 60mm, nie znaczy to, że można ich łatwo wyłączyć z gry. Mogą oni prowadzić ostrzał wroga z dalekiej odległości. Ale to nie wszystko! Potrafią też ostrzeliwać jeden konkretny punkt, gdzie stacjonują te cholerne szkopy. Mogą też pomóc naszym jednostkom i rozłożyć, za pomocą specjalnych pocisków, barierę dymną. Dzięki niej, niemiaszki nas nie zobaczą, a my zdołamy przygwoździć ich ogniem strzelców, bądź innych ofensywnych jednostek.

Teraz czas na jednostki szturmowe, czyli naszych ukochanych komandosów. To już nie są przelewki. Uzbrojeni w karabiny M1 Garand, mogą też dźwigać ze sobą wyrzutnie rakiet M9, a czasem pistolety maszynowe M1 Thompson! I jeśli... Coś nie tak, żołnierzu? Po minie widzę, że ci się taka jednostka nie podoba, ty cholerny maminsynku! Od jutra zajmujesz się czyszczeniem kibli, bo tylko tam widocznie jest dla ciebie miejsce! W każdym razie, jednostki te mogą także w pewnych okolicznościach poruszać się znacznie szybciej i być mniej podatnymi na tłumiący ogień przeciwnika. Oprócz tego, można dozbroić ich w granaty, by jeszcze bardziej zwiększyć skuteczność szturmu.

Snajper. Oto ktoś, z kim lepiej nie zaczynać walki. Mistrz kamuflażu i doskonałej koordynacji oka i dłoni, wyposażony w karabin snajperski M1903A4 Springfield. Snajper to jednostka unikalna. Wraz ze wzrostem doświadczenia, powiększa się jego pole widzenia, siła broni oraz zdolność pozostawania ukrytym przed wzrokiem wroga. Są to definitywnie elitarne oddziały i prędzej złapię syfa od starej Luizy, niż zobaczę któryś z waszych zgniłych, śmierdzących, zasmarkanych tyłków w tej formacji!

GramTV przedstawia:

Ostatnią jednostką piechoty, w którą możecie, a raczej moglibyście się wcielić, bo się po takim marnym robactwie za wiele nie spodziewam, jest skład spadochroniarzy. To druga, obok snajpera, formacja elitarna. Ci chłopcy są doskonale wyszkoleni, śmiertelnie niebezpieczni i bardzo efektywni. Ich standardowe uzbrojenie, to karabiny M1. Jednakże mogą mieć na wyposażeniu zarówno ładunki wybuchowe, jak też i bezodrzutowe działka M18. Potrafią też posługiwać się granatami. Czyni to z nich prawdziwe maszyny do zabijania! Dadzą sobie radę tak z jednostkami piechoty wroga, jak i zmechanizowanymi. Nie straszny im żaden szkop czy to w ubranku, czy w konserwie!

To tyle na dzisiaj, wy zasmarkane, żałosne kreatury rodem z brudnej koziej rzyci! Następnym razem dowiecie się wszystkiego o naszych jednostkach zmechanizowanych. A teraz 100 pompek i trzy razy dookoła placu apelowego w pełnym rynsztunku. Spoooooocznij!

Komentarze
69
Usunięty
Usunięty
29/09/2006 13:58

Gra jest po prostu lepiej niż znakomita.Dlatego powinna dostać ocenę 100/10

Usunięty
Usunięty
29/09/2006 13:56

Jak tylko zobaczyłem grę w telewizji, to zacząłem mieć wyrzuty sumienia bo nie mam kasy na tą grę.

Usunięty
Usunięty
27/09/2006 19:42

@Stockmann"Nie wymagam aby każdy był chodzacą encyklopedią z zakresu uzbrojenia i sprzętu WWII ale też patrzac na to pod kątem (jak wspomniałeś) popkulturowym chciałbym aby w przyszłości jakbym zapytał ów kogoś* jak nazyli się ci chłopacy którzy bohatersko i swoją krwią napisali na plaży Omaha ''Dog Green is Open'' usłyszał nie: "To byli, no ci, Komandosi", a "Rangers !". Skoro CoH dotrze do tak wielu *młodych entuzjastów gier strategicznych o tematyce drugo wojennej (a napewno tak będzie) to niech ucza się rzeczy po imieniu, tak jak naprawdę się nazywały."Podpisuje sie pod tym na calej lini !!!




Trwa Wczytywanie