Diablo III z automatycznym podnoszeniem statystyk postaci

Renor Mirshann
2008/10/16 09:21

Blizzard ujawnił, że w Diablo III nie będzie punktowego podnoszenia statystyk postaci - gra zajmie się tym sama. Firma zapowiada, że ich różnorodność w żaden sposób na tym nie ucierpi.

Serwis Hellforge zebrał do przysłowiowej kupy nieco wypowiedzi pracownika Blizzarda o nicku Bashiok (z battle.netowego forum), które wyjaśniają kilka nieścisłości związanych z systemem statystyk w grze Diablo III. Diablo III z automatycznym podnoszeniem statystyk postaci

Na początek - tak, zrezygnowano z manualnego, punktowego podnoszenia statystyk postaci. Gra zrobi to automatycznie po każdym awansie na poziom wyżej (system podobny do tego zastosowanego w WoW-ie). W związku z tym, że nie będzie już zabawy w "plus 5 do siły", pozbyto się również odpowiednich ograniczeń użycia przedmiotów. Ekwipunek nie będzie już wymagał określonego poziomu statystyk - Blizzard zapowiada, że dowolna postać będzie mogła korzystać z większości dostępnego w grze sprzętu. Większości, ponieważ w DIII wciąż znajdzie się miejsce dla broni, zbroi i podobnych przeznaczonych wyłącznie dla jednej klasy.

Powód takiej decyzji? Cytując innego pracownika Zamieci, Jaya Wilsona: "W większości przypadków, podwyższanie atrybutów w Diablo II było świetną szansą na zepsucie postaci (...). Większość graczy na początku nie wiedziała, jak dobrze rozdawać punkty, a kiedy w końcu poznali odpowiedź na to pytanie, to zawsze sprowadzała się ona do czegoś w stylu "pięć w energię, a potem całą resztę w żywotność".

Studio od razu odpowiada na oczywisty w tej sytuacji kontrargument ograniczania rozwoju postaci. Zapowiada, że ma w zanadrzu kilka mechanizmów, które zapewnią podobne możliwości tworzenia zróżnicowanych, unikalnych bohaterów, co w części drugiej. Na postać na pewno będzie wpływać magiczny ekwipunek - w większym stopniu, niż dotychczas. Nie można też zapominać o ulepszonym systemie run, dzięki któremu korzystanie z umiejętności nabierze nowych rumieńców. To nie wszystko, jednak Blizzard nie zamierza już teraz odkrywać wszystkich kart - reszta informacji o systemie rozgrywki Diablo III pojawi się w swoim czasie.

GramTV przedstawia:

Źródło:
Komentarze
169
Usunięty
Usunięty
22/10/2008 20:02

JEDNO pytanie do pań i panów: KTO mówił tu o JAKIEJKOLWIEK głębi FABULARNEJ w Diablo? Nikt. I Słusznie - tej żaden Di nie miał. Ale już głębię rozgrywki - a owszem.I od kiedy konsole = casual?

Usunięty
Usunięty
20/10/2008 23:40

Dnia 19.10.2008 o 21:48, J.a.k napisał:

Jakiej głębi??? Od kiedy w grach, a w Diablo w szczególności jest jakaś głębia??? Gry to rozrywka przede wszystkim dla nastolatków. Nigdy nie miały z edukacją nic wspólnego. Nie płyną z nich morały. Gry nigdy nie zajmują się poważnymi tematami. Czasami przedstawiają jakąś ciekawą historię i to tyle. Dlaczego uważasz, że była w nich kiedykolwiek jakaś głębia?

Metal Gear Solid. Tyle w temacie.

HiddenNick
Gramowicz
20/10/2008 22:59
Dnia 20.10.2008 o 21:11, Afgncap napisał:

Z tą głębią dzięki Azrathel, że mnie wyręczyłeś bo podejście komentującego mój post pana zakrawa o typ sprzed 2 pokoleń. Ot gry są dla dzieci jak kończysz 15 lat to skończ bo robisz sobie wstyd...

Ta, Azrathel namęczył się odpowiedzią...




Trwa Wczytywanie