Blizzard ma nową szefową. Wcześniej była odpowiedzialna za markę Call of Duty

Mikołaj Ciesielski
2024/01/30 09:55
3
0

Wiemy, kto stanie na czele popularnego studia.

W zeszłym tygodniu Microsoft zwolnił 1900 osób z Activision i działu Xbox. W ramach wspomnianej redukcji etatów z Blizzarda postanowił odejść również dotychczasowy prezes, czyli Mike Ybarra. Okazuje się jednak, że popularne studio ma już nową szefową. Zgodnie z przekazanymi informacjami, na czele zespołu odpowiedzialnego za takie produkcje jak Diablo 4 czy Overwatch 2 stanie Johanna Faries.

Blizzard ma nową szefową. Wcześniej była odpowiedzialna za markę Call of Duty

Johanna Faries została nową szefową Blizzarda

Faries była ostatnio odpowiedzialna za Call of Duty. Z Activision związana była natomiast od 2018 roku, kiedy to dołączyła do firmy jako szefowa działu esportu związanego ze wspomnianą marką. W kwietniu 2021 roku została natomiast główną menedżerką popularnej serii pierwszoosobowych strzelanek. Na oficjalnej stronie Blizzarda pojawił się wpis, w którym nowa szefowa przywitała się z fanami oraz pracownikami.

Activision, Blizzard i King to zdecydowanie różne firmy z różnymi grami, kulturami i społecznościami. Należy zauważyć, że sposób, w jaki Call of Duty dostarcza coś graczom, często różni się od oszałamiających gier ze świata Blizzarda: każda z nich ma inne wrażenia związane z rozgrywką, otaczającą ją społeczność i wymagane modele sukcesu – zauważa Faries.

Nowa szefowa zapewnia, że rozmawiała już o wymienionych wyżej kwestiach z zespołem kierowniczym. Faries zapowiada, że obejmuje nowe stanowisko „wrażliwa na tę dynamikę i z głębokim szacunkiem” do studia. Wspólnie z zespołem zamierza natomiast wznieść światy Blizzarda na „jeszcze wyższy poziom”.

GramTV przedstawia:

Na koniec warto dodać, że Faries nie była od początku związana z branżą gier. Przed dołączeniem do Activision nowa szefowa Blizzarda przez ponad 10 lat pracowała w NFL (National Football League), gdzie pełniła funkcję wiceprezeski ds. rozwoju biznesowego drużyn.

Wczytywanie ramki mediów.

Komentarze
3
wolff01
Gramowicz
30/01/2024 11:35
Bruce_666 napisał:

Możemy się śmiać, ale banda oszołomów wydała pewnie co najmniej kilkaset mln $ w Diabolo Immortal. I tak jest wszędzie. Przed premierą jest dużo jest narzekania na jakąś grę (zazwyczaj słuszne), a po premierze lemingi lecą i kupują, nabijając kieszenie pazernym devom. 

No jeżeli ktoś grę kupił i się przy niej dobrze bawi to jego sprawa, natomiast problem jest taki ze można odnieść wrażenie, że ta gra to już trup (w sensie zainteresowanie spadło do minimum) a na paru gościach nie zbudują "modelu sukcesu" bo Blizzard już raczej nie buduje gier-sukcesów, tylko co najwyżej krótkotrwałe "mody" bazujące na nostalgi i resztkach dobrej renomy.

Komuś kto 20+ lat spędził w ich grach i lubi ich lore troche ciężko odejść bo to naprawdę fajne światy (no, przynajmniej były), ale ja postawiłem definitywnie na nich krzyżyk w tej formie jakiej są obecnie jako studio po tym co zrobili z Warcraft III Reforged.

Póki co trzeba polegać na indykach i alternatywach, np. Stormgate zapowiada się spoko.

Bruce_666
Gramowicz
30/01/2024 11:25
wolff01 napisał:

Modele sukcesu w grach Blizzarda, hahaha...

Możemy się śmiać, ale banda oszołomów wydała pewnie co najmniej kilkaset mln $ w Diabolo Immortal. I tak jest wszędzie. Przed premierą jest dużo jest narzekania na jakąś grę (zazwyczaj słuszne), a po premierze lemingi lecą i kupują, nabijając kieszenie pazernym devom. A jeszcze większe debile sami łatają grę za darmo, bo gra jest w gorszym stanie niż się spodziewano.

wolff01
Gramowicz
30/01/2024 10:05

Modele sukcesu w grach Blizzarda, hahaha...




Trwa Wczytywanie