Darmowa gra nastawiona na rozgrywki wieloosobowe z mikrotransakcjami. Co może pójść nie tak – pomyśleli prezesi Amazonu, gdy szykowali się do premiery swojej pierwszej gry. Gracze odpowiedzieli, że wszystko i jak szybko rozpoczęli zabawę, tak szybko ją zakończyli. Crucible krytykowane było niemal za każdy element, od podstawowych mechanik i usług sieciowych, po masę błędów i niewielką zawartość. Wielu wskazywało, że Amazon nie wydał pełnoprawnego produktu, ale wczesną wersję licząc, że ta będzie rozwijana przez lata. Pomimo obietnic poprawy i powrotu gry do statusu zamkniętej bety, produkcji nie udało się uratować. Firma oficjalnie ogłosiła zakończenie wsparcia dla Crucible i wyłączenie serwerów.
Taka decyzja nie może absolutnie dziwić, bo w grę Amazonu praktycznie nikt nie grał. Według Steam Charts średnia liczba graczy we wrześniu wynosiła 20 osób. Jeszcze gorzej wyglądało to na początku października, gdy w produkcję grało kilkanaście osób, a bywały godziny, że na serwerze zalogowanych było raptem kilka osób. To skłoniło firmę do ogłoszenia końca wsparcia, przyznając się do braku klarownej wizji na rozwój gry i doceniając wierną i pomocną społeczność gry.
W komunikacie nie padają wyjaśnienia, z jakiego powodu serwery Crucible zostaną wyłączone, ale można domyślać się, że Amazon nie widzi sensu inwestowania w projekt, który nigdy nie będzie rentowny. Czasu na sprawdzenie produkcji jest niewiele, bo wyłączenie serwerów nastąpi już 9 listopada.
Crucible wystartowało 20 maja 2020 roku wyłącznie na PC. Gra już dwa tygodnie od premiery straciła ponad 90% graczy, dlatego Amazon próbował ratować swój projekt, obiecując wielkie zmiany. Polityka, jaką BioWare wykorzystał po premierze Anthem, w przypadku Crucible nie zdała egzaminu i gracze nie byli chętni czekać kolejnych miesięcy, aż produkcja stanie się grywalna. Dla Amazonu nie jest to koniec podboju rynku gier, bo już w przyszłym roku ukaże się ambitne MMO New World. Oby firma wyciągnęła wnioski z porażki pierwszego tytułu i drugi dopracowali w najmniejszych szczegółach.