Bloodborne najprawdopodobniej w 30FPS

Katarzyna Dąbkowska
2014/10/28 09:30

Taka ilość klatek na sekundę jest według twórców najlepsza dla gier akcji.

Bloodborne najprawdopodobniej w 30FPS

Podczas tegorocznego konwentu GameStart producent gry Bloodborne, Masaaki Yamagiwa, został zapytany przez PlayStation Lifestyle o framerate przewidywany dla ich gry. W odpowiedzi Yamagiwa stwierdził, że jeszcze nie wydali żadnego oficjalnego oświadczenia, jednak najprawdopodobniej będzie to 30FPS, ponieważ ich zdaniem jest to najlepsza ilość klatek na sekundę dla gier akcji. Yamagiwa przyznaje również, że nie celowali w 60FPS, ponieważ nie jest to pierwszoosobowa strzelanka.

Na premierę gry będziemy musieli poczekać do lutego 2015. My już jednak w Bloodborne graliśmy, a o naszych wrażeniach z rozgrywki możecie przeczytać tutaj.

GramTV przedstawia:

Komentarze
39
Usunięty
Usunięty
29/10/2014 10:43

Zdaję sobie sprawę z niedoskonałości Frapsa, jednak nie mam narzędzi, które pozwalałyby mi zmierzyć rzeczywista liczbę wyświetlanych kl/s, niestety :D

Usunięty
Usunięty
29/10/2014 10:14
Dnia 29.10.2014 o 09:00, pawbuk napisał:

Po raz kolejny stwierdziłem, że między 30, a 60 kl/s (i to nawet nie w fpsie) różnica jest kolosalna.

Ekhem, akurat wykorzystywanie Frapsa żeby porównywać płynność rozgrywki jest absurdalną bzdurą. Bo on tylko pokazuje ilość klatek wygenerowanych przez kartę graficzną. Nie wiadomo za to ile spośród z nich zostało wyświetlonych na ekranie ani jak było z ich synchronizacją (teoretycznie przy 60 fps-ach każda klatka powinna się pokazywać na 16.667 ms, w praktyce jednak czasem jakaś pojawi się na 2-3, inna na 20-30 itd).Dlatego zresztą bez problemu da się znaleźć sytuacje w których (zwłaszcza w SLI/CrossFire) Fraps pokazuje ci np. 100 klatek na sekundę a sama gra wyraźnie przycina.I jakkolwiek różnica między 30 a 60 fps jest wyraźna to używanie Frapsa jako narzędzia diagnostycznego by sprawdzić tę liczbę klatek daje wyniki które nie mają pokrycia z rzeczywistością. Równie dobrze sama gra w tych ustawieniach detali przycinała znacznie bardziej niż tylko do 30 fps i na te trzydzieści klatek wygenerowanych widziałeś tylko 25. I się wcale nie dziwię że ci ścinało wówczas.Ale to już taki offtop. Ot, tak naprawdę osób które kiedykolwiek widziały STABILNE 30/60 fps jest bardzo ale to bardzo mało (a w przypadku PC-tów dopiero od niedawna się w ogóle da - w zasadzie tylko jeśli masz monitor z G-Sync i GTX970/GTX980). I to że Fraps ci mówi że tyle masz to trochę tak jak różnica między pensją brutto (Fraps) a netto (tyle rzeczywiście widzisz).

Usunięty
Usunięty
29/10/2014 09:13
Dnia 28.10.2014 o 22:10, Tomek2143 napisał:

> Ja też, ale nie do końca. Według mnie do gier akcji nie powinno być więcej niż 25fpsów, > ponieważ wtedy frame rate jest bardziej kinowy. A rozdzielczość nie powinna być wyższa > niż 720p, bo 1080p psuje wzrok. Widzę, że bozia pokarała Cie i zdecydowała, że będziesz wiecznym kretynem. No, ale cóż na brak debili w tym kraju, nigdy nie narzekaliśmy, więc dołączasz do tego zaszczytnego grona. :D

Nie myślałem, że ktokolwiek weźmie mój post na poważnie, ale jak widać znalazł się taki jeden, co jeszcze mnie nazywa "debilem" xD




Trwa Wczytywanie