Obóz Oculus Rift cieszy się z zapowiedzi gogli VR od Sony

Piotr Bajda
2014/03/21 16:43

Gdy na dane poletko wchodzi gigant pokroju Sony (a ponoć przymierzają się kolejni) oznacza to, że niebawem przyprowadzi klientów i ich wypchane portfele. A na tym zyskają wszyscy.

Obóz Oculus Rift cieszy się z zapowiedzi gogli VR od Sony

Możemy się martwić o podzielenie rynku wirtualnej rzeczywistości na obozy, co znacznie utrudni (czyt. będzie kosztować więcej) twórcom implementację dobrodziejstw gogli do gry. Oculus Rift na PC, Project Morpheus na PS4 i ewentualny sprzęt Microsoftu nie będą ze sobą kompatybilne, a to może kazać producentom dzielić produkcję lub skupiać się tylko na produkcie jednej firmy.

Ale jest zdecydowanie zbyt wcześnie, żeby się tym martwić. Na razie gogle VR muszą w ogóle zawędrować na salony (aby chciał zainteresować się nimi na przykład Ubisoft). Oculus VR, czyli producenci gogli Oculus Rift mieliby z tym problemy w pojedynkę. Doceniają zatem, ile dobrego dla technologii może uczynić Sony zapowiedzianym przed paroma dniami Projectem Morpheus.

Jeden z założycieli Oculus VR, Nate Mitchell chwali - co prawda nie bezpośrednią - konkurencję.

GramTV przedstawia:

Cieszymy się z wejścia w tę przestrzeń większej ilości firm. Im więcej producentów gier i sprzętu zainwestuje w wirtualną rzeczywistość, tym więcej zasobów zostanie przekierowanych w korzystające z niej gry. Myślę, że publiczność szybciej zainteresuje się wirtualną rzeczywistością, co oznacza więcej potencjalnych klientów.

Do tej pory był to "paragraf 22" (sytuacja bez wyjścia z dwoma wykluczającymi się kryteriami - dop.) dla twórców gier. Są zespoły chętne do pracy z VR, ale nie pozwoli im na to "góra", bo nie ma szans na zwrot inwestycji. Komu sprzedasz grę, 50 tysiącom osób z devkitami? Gdy do zabawy dołącza Sony oznacza to większą bazę i więcej osób skłonnych kupić gry.

Sony na pewno - mam taką nadzieję - zacznie fundować produkcję gier i być może część z tego trafi też na stronę PC. Nawet jeśli pozostaną przy PlayStation, a my przy PC, to z wirtualnej rzeczywistości będzie korzystać najwięcej osób w jej historii. To wszystko spory powód do ekscytacji.

Wygląda na to, że będzie się działo.

Komentarze
10
Usunięty
Usunięty
23/03/2014 05:35

Widziałem takie jedno anime... Sword Art Online... I od tamtej pory takich sprzętów nikomu nie odmawiam ;P

MBi
Gramowicz
23/03/2014 00:38

Plejstejsion!

naczelnyk
Gramowicz
22/03/2014 16:41

Occulus nie ma żadnej przyszłości wśród PC lemingów, którzy brzydzą się pada...




Trwa Wczytywanie