Informacje

Wiedźmin 3: Dziki Gon na okładce GameInformera! Znamy szczegóły na temat The Witcher 3: Wild Hunt!

327 Małgorzata Trzyna

|AKTUALIZACJA 6| Tematem najnowszego wydania Game Informera jest „RPG nowej generacji”, czyli Wiedźmin 3: Dziki Gon (ang. The Witcher 3: Wild Hunt). Nasz stary, poczciwy Geralt zapuszcza brodę...

Wiedźmin 3 - obrazek 1
Wiedźmin 3

Gigantyczny, otwarty świat, mnóstwo zadań do wykonania, ważne wybory fabularne łącznie z możliwością odcięcia się od wątku głównego i wiedźmin Geralt, który nareszcie sobie wszystko przypomniał...

A oto lista informacji:

  • Nad projektem pracuje dwa razy większy zespół niż nad poprzednią częścią
  • Nie będzie rozdziałów, aktów ani innych, sztucznych przerywników
  • Geralt nie będzie już miał zaników pamięci i spróbuje odzyskać utraconą miłość, będzie działał w imieniu imperiów północy, które żądają niepodległości i zmierzy się z Dzikim Gonem
  • Ekipa czuła, że w Wiedźminie brakuje nieskrępowanej wolności i otwartego świata jak w Skyrimie
  • Walka z grzbietu konia nadal jest w fazie testów, nie jest jeszcze pewne, czy znajdzie się w grze
  • Statki będą unosić się na wodzie – będą podlegać prawom fizyki i realistycznie reagować na fale
  • Geralt może podróżować od jednego krańca świata do drugiego bez widocznego wczytywania świata dzięki RED engine 3
  • Świat gry będzie 40x większy niż w poprzedniej grze (o 20% większy niż w Skyrimie)
  • By przemierzyć konno świat od jednego krańca do drugiego, potrzebne będzie 30-40 minut
  • Można podróżować na piechotę, konno lub łodzią
  • Do każdej odkrytej lokacji będzie można się błyskawicznie przemieścić dzięki systemowi szybkiej podróży
  • Jak mówi reżyser, Konrad Tomaszkiewicz, celem twórców jest zapewnić wysoką jakość misji, przerywników filmowych i najważniejszych momentów
  • Ciekawe miejsca i piękne widoki zawsze będą w zasięgu wzroku, będzie na czym zawiesić oko
  • Gracze będą zachęcani do zwiedzania zatęchłych jaskiń, wiosek zmagających się z trudnościami i niszczejących ruin
  • Wiedźmin 3 zaoferuje ponad 100 godzin ręcznie zaprojektowanych misji
  • Zadania, między innymi, będą polegały na udzielaniu pomocy mieszkańcom albo prawowitym królom Skellige
  • Polowanie na potwory będzie przygodą, źródłem dochodów oraz zapewni zdobywanie unikatowych nagród
  • Będzie można brać udział w różnych mini-grach, w zależności od rejonu i otrzymywać za to wyjątkowe nagrody, ale nie będzie to wymagane, by ukończyć fabułę
  • Przykładowo, w Skellige zawody będą polegały na rzucaniu nożami
  • Potwory, bandyci, kupcy czy zwierzęta będą atakować każdego, kogo uznają za wroga
  • Nie będzie level-scalingu
  • Oczywiście, nie zabraknie nagród i zdobywania poziomów za walki z potworami czy ludźmi
  • Trzy różne aspekty opowieści - polowanie na potwory i zajmowanie się drobiazgami, sytuacja polityczna i poszukiwanie przez Geralta swojej miłości
  • Poza wykonywaniem zadań głównych będzie można swobodnie polować na potwory, wytwarzać przedmioty i zajmować się pobocznymi questami
  • W grze sytuacja polityczna i atak Nilfgaardu zostaną przedstawione w głównym wątku, obejmującym najważniejsze obszary: Skellige, Novigard i Ziemię Niczyją
  • Każdy rejon ma osobny wątek fabularny
  • Można zupełnie nie przejmować się wątkiem głównym, ale należy liczyć się z konsekwencjami – jest to jeden z możliwych wyborów
  • Różnorodne wątki w fabule będą się przeplatać i nawzajem uzupełniać
  • Nie trzeba będzie robić nic poza wątkiem głównym, by ukończyć grę
  • Po ukończeniu pewnych wątków w pewien sposób będzie można uzyskać pomoc podczas ważnej walki od sojusznika zdobytego w Skellige
  • Najważniejsze wydarzenia wątku głównego będą wpływać na sytuację w świecie. Przykładowo: jeśli jakimś wieśniakom grożą bandyci, zadanie może zniknąć po pewnych zdarzeniach, jeśli gracz im nie pomoże
  • Efekty pogodowe są dynamicznie generowane i w pełni modelowane jako chmury charakteryzujące się objętością, a nie namalowane na płaszczyźnie nieba
  • W przeciwieństwie do poprzedniej części, Geralt spotka społeczności i pojedyncze osoby, które mają problem z potworami
  • Tym razem nie ma misji przypominających kontrakty
  • Lewy trigger na padzie włącza zmysły wiedźmińskie
  • Po zbadaniu miejsca zbrodni można zdobywać informacje i je gromadzić, ich źródłem będą też mieszkańcy
  • Gracz będzie otrzymywał wskazówki – np. wiedźmin będzie do siebie mamrotał albo podpowiedź zostanie przedstawiona w sposób wizualny, na przykład w postaci sceny z przeszłości
  • Pora dnia i inne warunki będą wpływały na pojawianie się potworów i ich zdolności
  • Podczas walki będzie można trafiać w czułe punkty w zależności od wiedzy na temat potwora i użytej taktyki
  • Twórcy zastanawiają się jeszcze, w jaki sposób podczas walki będą wykonywane ataki specjalne i nad sekwencjami QTE w zwolnionym tempie
  • Z pokonanych potworów będzie można zbierać składniki alchemiczne (niedostępne nigdzie indziej), składniki potrzebne w rzemiośle, unikatowe przedmioty, eliksiry i mutageny
  • Dzięki mutagenom Geralt zdobywa specjalne moce i rozwija je
  • W grze postawiono na głębsze uczucie, nie na przelotne romanse – relacje damsko-męskie zostaną potraktowane w sposób dojrzały, tak jak w „dwójce” - nie będzie można kolekcjonować kart
  • Decyzje podejmowane w Wiedźminie 3 będą tak samo ważne, jak w "dwójce", ale ponieważ świat gry jest otwarty, nie będzie się całkowicie zmieniał pod wpływem działań gracza
  • W zależności od ważnych decyzji, gracz zostanie postawiony w innych sytuacjach i będzie mógł rozegrać specjalne wątki fabularne
  • Mechanika gry zostanie oparta o poprzednie części, ale zmieni się wiele szczegółów
  • Zajęto się problemem coraz mniejszego poziomu trudności
  • Walka została przeprojektowana, by zapewnić płynność
  • Geralt będzie miał 96 różnych animacji w walce (w poprzedniej grze było 20)
  • Kamera została tak zaprojektowana, by w kadrze przez cały czas znajdowało się największe zagrożenie
  • W walce zostały wprowadzone trzy ważne zmiany, by rozwiązać problem utknięcia w zbyt długich animacjach
  • Każde naciśnięcie przycisku oznacza jedno uderzenie, a każdy ruch wymaga mniej więcej tyle samo czasu na wykonanie
  • Można w każdej chwili przerwać wykonywaną akcję, by zrobić unik lub zablokować cios
  • Geralt może nadal blokować i robić uniki, jeśli skończy mu się wytrzymałość, ale będzie tracił równowagę
  • Twórcy chcieli, by walka była „bardziej osobista”
  • W Wiedźminie 2 biegało się cały czas, w „trójce” się chodzi, ale ataki są bardzo szybkie; przeciwnicy również nie biegają, ale mogą m.in. szarżować
  • Unik w postaci przewrotu zastąpiono piruetem, który jest równie skuteczny
  • Ataki są szybsze niż w Wiedźminie 2
  • Przeprogramowano inteligencję przeciwników
  • Nie ma oskryptowanych walk z bossami
  • Geralt zmierzy się z lodowym gigantem
  • Około 12 różnego typu przedmiotów, z którymi można wykonać interakcję. Na przykład można rozdrażnić osę znakiem Aard, by odwrócić uwagę wroga albo rozproszyć rój znakiem Igni, gdy zacznie sprawiać problem
  • Znaki zostały unowocześnione - każdy znak po zainwestowaniu w drzewko rozwoju może zmienić swoje działanie. Każdy znak posiada podstawową formę, np. Igni wygląda jak płomień z miotacza. Igni po rozwinięciu zmienia się w obszarowy atak rażący wszystko dookoła, a niewielką pułapkę Yrden można zmienić na spore pole zwalniające wrogów. Co ważne po ulepszeniu można używać też podstawowych form znaków
  • Dwa pozostałe drzewka rozwoju są powiązane z mistrzostwem walki mieczem oraz alchemią
  • W przypadku walki mieczem odblokowuje się nowe ciosy i takie elementy, jak zwiększona wytrzymałość czy parowanie
  • W przypadku alchemii odseparowano mechanikę mutacji od zdobywania kolejnych poziomów
  • Specjalizacja w alchemii zależy głównie od eliksirów
  • Zarówno konia, jak i łódź można ulepszyć
  • Gracze mają dostęp do skrzyni zarówno przy swoim koniu, jak i w gospodach
  • Zespół jest świadom, że zarządzanie ekwipunkiem w „dwójce” było niewygodne, tym razem będzie inaczej
  • Wytworzone przedmioty można personalizować
  • Niektóre składniki można zastąpić innymi, podobnymi - przykładowo, zamiast skóry można wykorzystać łuski potwora, co ma wpływ na właściwości tworzonego przedmiotu
  • Unikatowe komponenty można znaleźć podczas polowania na potwory albo wykonując zadania
  • Użycie ich, korzystając ze specjalnej recepty, pozwala na stworzenie potężnego artefaktu
  • Każdy element zbroi ma unikatowy wygląd
  • Zbroja prezentuje się lepiej, poprawiono także symulację ruchu ubrań
  • Można odwiedzić fryzjera i zmienić Geraltowi uczesanie
  • W grze nie zabraknie rozwiązywania zagadek
  • Wiedźmin 3 ukaże się w 2014 roku na PC i "wszystkich najnowszych konsolach". CDPR nie mówi wprost o next-genach, ale możemy przypuszczać, że chodzi właśnie o nie. Na okładce gra została określona mianem „RPG nowej generacji”.

Aktualizacja 1:

GameInformer udostępnił nagranie dokumentujące wizytę dziennikarzy pisma w studiu CDP Red - prócz wypowiedzi twórców można na nim zobaczyć również szkice koncepcyjne i efekty sesji motion capture:

Aktualizacja 2:

Na oficjalnym facebooku gry pojawił się nowy artwork:

Wiedźmin 3: Dziki Gon na okładce GameInformera! Znamy szczegóły na temat The Witcher 3: Wild Hunt! - obrazek 2

Aktualizacja 3:

Mamy też polskie logo:

Wiedźmin 3: Dziki Gon na okładce GameInformera! Znamy szczegóły na temat The Witcher 3: Wild Hunt! - obrazek 3

Aktualizacja 4:

To najprawdopodobniej pierwszy screenshot z Wiedźmina 3:

Wiedźmin 3: Dziki Gon na okładce GameInformera! Znamy szczegóły na temat The Witcher 3: Wild Hunt! - obrazek 4

Aktualizacja 5:

Pojawił się pierwszy teaser gry Wiedźmin 3: Dziki Gon:

Aktualizacja 6:

Dla wybrednych mamy również polską wersję teasera:

327 komentarzyDodaj swój

Przeczytaj wszystkie komentarze na forum
FlankerD

Do każdej odkrytej lokacji będzie można się błyskawicznie przemieścić dzięki systemowi szybkiej podróży - dzięki Angry Joe :)

Odpowiedz
G Sztywny_pl

Nareszcie! Nie wiadomo kiedy dokładnie w 2014, ale tylko rok (nawet z hakiem) do premiery to całkiem niedużo!

Odpowiedz
G cedricek

Jak dużo powiedzieć, by nie powiedzieć wiele, a jednocześnie zaciekawić :P

Odpowiedz
DonPecz

widzę że wiedźmin 3 idzie w ślady skyrim i eliminuje moim zdaniem jego największą wadę czyli lv scaling teraz tylko czekać na jakieś filmiki z gry

Odpowiedz
G MisioKGB

Jak to atak Nilfgaardu? Będziemy cofać się w czasie czy też będzie on przedstawiony jako retrospekcja? Dobrze wiemy że pierwsza i druga część miały miejsce po 5 części sagi o wiedzminie stąd też nie uzyskał merytorycznego poparcia Sapkowskiego Jak też wiemy podczas ataku wojsk południa za Jaruge Geralt wcale na wyspach Skellige nie był nie mówiąc już o Novigradzie przez który tylko przemkmnął z tego co pamiętam niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę. Wszystko wspaniale się czyta jeśli chodzi o tę nowinki ale jeśli będą takie nieścisłości w fabule o ile dobrze zrozumiałem to dziękuję postoję!

Odpowiedz
qBaz266

> Jak to atak Nilfgaardu? Będziemy cofać się w czasie czy też będzie on przedstawiony jako
> retrospekcja? Dobrze wiemy że pierwsza i druga część miały miejsce po 5 części sagi o
> wiedzminie stąd też nie uzyskał merytorycznego poparcia Sapkowskiego Jak też wiemy podczas
> ataku wojsk południa za Jaruge Geralt wcale na wyspach Skellige nie był nie mówiąc już
> o Novigradzie przez który tylko przemkmnął z tego co pamiętam niech mnie ktoś poprawi
> jeśli się mylę. Wszystko wspaniale się czyta jeśli chodzi o tę nowinki ale jeśli będą
> takie nieścisłości w fabule o ile dobrze zrozumiałem to dziękuję postoję!
Wybucha kolejna wojna, pokazano to w outrze W2 ER.

Odpowiedz
qBaz266

> > Jak to atak Nilfgaardu? Będziemy cofać się w czasie czy też będzie on przedstawiony
> jako
> > retrospekcja? Dobrze wiemy że pierwsza i druga część miały miejsce po 5 części sagi
> o
> > wiedzminie stąd też nie uzyskał merytorycznego poparcia Sapkowskiego Jak też wiemy
> podczas
> > ataku wojsk południa za Jaruge Geralt wcale na wyspach Skellige nie był nie mówiąc
> już
> > o Novigradzie przez który tylko przemkmnął z tego co pamiętam niech mnie ktoś poprawi
>
> > jeśli się mylę. Wszystko wspaniale się czyta jeśli chodzi o tę nowinki ale jeśli
> będą
> > takie nieścisłości w fabule o ile dobrze zrozumiałem to dziękuję postoję!
> Wybucha kolejna wojna, pokazano to w outrze W2 ER.

Odpowiedz
Buachu

Ciekawi mnie kim jest białowłosy(blondwłosy?) towarzysz Geralta na okładce? Czyżby wiedźmiński kompan? A może nowa niewiasta?

Odpowiedz
G StejstronyOptimus

Wg gameinformera na okładce jest Geralt i trzymana przez CDPR w tajemnicy postać ("...image featuring Geralt and someone CD Projekt RED has asked us to keep a secret for now."). O co zakład, że to nasza szarowłosa Cirilla? :)
CD Projekt RED <3

Odpowiedz
G DeithWX

Teraz to już nie mogę być bardziej podjarany, szkoda że 2014.

Odpowiedz
G davis87

ale sie jaram, ja piernicze, tylu informacji sie nie spodziewalem, nie bedzie aktow, swiat gry wiekszy niz w skyrimie itd, jest na co CZEKAC!!!:)

Odpowiedz
G MisioKGB

Jeśli tam na szkicu to jest Ciri no to będą niezłe JAJA :)

Odpowiedz
dziku717

odkładam już na kolekcjonerkę :)

Odpowiedz
G Lordpilot

Zapowiedź w Game Informerze - no nieźle CDP pojechał, klasa światowa rzekłbym, nie powiem, że mnie taki przepych nie cieszy :)

Dużo i długo można by pisać, na pewno wielki plus za odwagę i stawianie sobie wysoko poprzeczki, a na myśli mam tu konkretnie dwie rzeczy, które mogą nie wypalić jeśli będą zrobione źle (ale wierzę, że Polacy podołają):

1) możliwość kompletnego odcięcia się od głównego wątku (i skończenia gry pomimo tego ? to nie jest dla mnie do końca jasne) - tego chyba nikt wcześniej nie próbował

2) sandbox. Ja akurat lubię, ale to przeważnie oznacza spłycenie fabuły, potraktowanie jej trochę po macoszemu. Znam jednak przynajmniej kilka przykładów (z RDR na czele), gdzie sobie z tym doskonale poradzono i zaserwowano głęboką opowieść. Trzymam kciuki, żeby CDP również podołało, bo teren do zagospodarowania mają ogromny - 30-40 minut na przejechanie konno z jednego końca mapy na drugi to bardzo dużo. Więcej niż w znanych mi sandboxach. Nie jestem pewien czy więcej niż akurat w Skyrim (IMO tutaj deweloperzy nieco przeszarżowali, ale głowy nie dam - nie sprawdzałem), niemniej taki czas oznacza, że to będzie ogromny teren. Oby był po prostu zróżnicowany i wypełniony ciekawymi zadaniami.

Generalnie to większość zmian idzie raczej na plus, jest oczywiście trochę rzeczy standardowych przedstawionych jako "och" i "ach" (no ale wiadomo - każda sójka swój ogonek chwali) i jedna zmiana, która mi się akurat nie podoba - brak rozdziałów/aktów. Szkoda :/ Ja akurat lubię taki podział w cRPG. Ale też zaraz dodam, że nie jest to jakiś duży minus, o który rozdzierałbym szaty ;-)

Teraz pozostaje czekać na jakieś pierwsze screeny i gameplaye :)

ps. Pani Gosiu czy jest pani pewna, że w całej grze będzie tylko jeden "boss" ? Nie chce mi się wierzyć - zalatuje mi bezmyślnym "kopiuj-wklej" albo jakimś błędem przy tłumaczeniu....

Odpowiedz
G Sztywny_pl

Oby tylko zbytni sandbox nie zabił (albo choć przybił) gry :P Dobrym przykładem takiego przybicia był chociażby Gothic 3. Ale na otwarty świat chyba wielu czekało :)

Odpowiedz
KrisN1

Ekipa RED wyciągnęła wnioski oraz uważnie słuchała fanów gry, teraz zapowiada się nam gra prawie idealna!

Odpowiedz
G Abi_Dalzim

Zapowiada się bardzo dobrze :)
Ciekawe tylko jak rozwiążą problem wzmacniania się Geralta i potworów na trym samym lvlu (skoro ma nie być lvlscalingu). Czyżby rozwiązanie a'la Gothic?
Ogólnie zapowiada się miodnie - takie połączenie Wieśka ze Skyrimem. No i te wiedźmińskie questy dla wiosek, które mnie tak cieszyły w W1, a których w W2 było za mało...

Odpowiedz
G Damianuss1

Cieszy mnie fakt, że ma pojawić się na najnowszych konsolach. Tym razem chcę postawić na PS4 i smutno by było gdyby okazało się, że nowy Wiedźmin wyjdzie tylko na Xboxa i PC.

Odpowiedz
G Demi23

To będzie świetna gra, już nie mogę się dcczekać :) Z tej listy jedyne co mnie zasmuciło, to to, że misje poboczne będą zanikać jeśli w odpowiednim czasie ich nie wykonamy. Przez to nie każdy zobaczy całą grę :/ Ale może to tylko takie moje odczucie, w grze pewnie będzie to dobrze działać.

Odpowiedz
Phobos_s

> ps. Pani Gosiu czy jest pani pewna, że w całej grze będzie tylko jeden "boss" ? Nie chce
> mi się wierzyć - zalatuje mi bezmyślnym "kopiuj-wklej" albo jakimś błędem przy tłumaczeniu....
Dokładnie. Org.: "One boss: ice giant" Myślę, że to po prostu chodzi o to, że jeden z bossów to lodowy gigant, a nie, że jest tylko jeden. Tym bardziej, że tuż nad tym stoi: No scripted boss encounters. Czyli, że tych potyczek z bossami będzie kilka.Co do samego W3 to zapowiada się bardzo interesująco. Stawiają sobie poprzeczkę bardzo wysoko ale wierzę, że CDPRed da radę :)Oby do 2014. Czekam na kolekcjonerkę :)

Odpowiedz
G Kebrax

Dla mnie preorder w dzień wystawienia do sklepów. Zapowiada się super!

Odpowiedz
G Sztywny_pl

> Oby do 2014. Czekam na kolekcjonerkę :)
Po głowie Geralta chyba przyszła pora na wiedźmiński miecz ;)

Odpowiedz
Phobos_s

> Po głowie Geralta chyba przyszła pora na wiedźmiński miecz ;)
Heh... To byłoby coś... Ale taki full-size oczywiście ;)

Odpowiedz
G therionee

> ps. Pani Gosiu czy jest pani pewna, że w całej grze będzie tylko jeden "boss" ? Nie chce
> mi się wierzyć - zalatuje mi bezmyślnym "kopiuj-wklej" albo jakimś błędem przy tłumaczeniu....

Drobna poprawka. W źródle jest "jeden boss" - co może równie dobrze oznaczać przykład, jeśli pisano to w pośpiechu (a tak było).

Odpowiedz
Vaderio

> To będzie świetna gra, już nie mogę się dcczekać :) Z tej listy jedyne co mnie zasmuciło,
> to to, że misje poboczne będą zanikać jeśli w odpowiednim czasie ich nie wykonamy. Przez
> to nie każdy zobaczy całą grę :/ Ale może to tylko takie moje odczucie, w grze pewnie
> będzie to dobrze działać.
Pewnie będzie to oskryptowane, na podobnej zasadzie jak w Red Dead... czyli jedziemy konno i nagle widzimy jak bandyci szturmują wioskę i możemy zadecydować czy się wtrącamy czy nie.. jak nie to bandyci wybiją wieśniaków albo na odwrót i po queście... czy weźmiemy zlecenie na potwora i olejemy je bo będzie coś ważniejszczego do zrobienia a potwór zaatakuje wioskę czy ktoś inny go zabije to też quest nie zaliczony... myślę że to dobre rozwązanie, bo nie będzie "chomikowania" zadań... i będzie bardziej realistycznie .. bo co realnie jak policja widzi napad na bank to co bierze questa i idzie robić coś innego a potem wraca ??

Odpowiedz
beavisx

Zmiana podzespołów komputera zbliża się nieubłaganie :P. Mam obie poprzednie części i grałem w nie po kilka razy. Nie mogę się doczekać tej następnej. Zapewne ponownie złożę preorder. Teraz czekamy na więcej informacji, obrazki i jakieś filmy.

Odpowiedz
G Piotrek_K

Czyli juz na next-geny :)

Tylko jak olejecie Playstation to nie kupuje. Nie bede mial PC/lapka, ktory bedzie w stanie uciagnac ta gre.

Odpowiedz
G wojcio102

Mam tylko nadzieję, że opowieść nie ucierpi na otwartym świecie. Zaczynam zbierać pieniądze na kolekcjonerkę :)

Odpowiedz
G Madoc

> 2) sandbox. Ja akurat lubię, ale to przeważnie oznacza spłycenie fabuły, potraktowanie
> jej trochę po macoszemu. Znam jednak przynajmniej kilka przykładów (z RDR na czele),
> gdzie sobie z tym doskonale poradzono i zaserwowano głęboką opowieść.
Też mam lekkie obawy co do tego elementu, ale po klaustrofobicznym drugim i trzecim akcie z drugiej części wolę już otwarty świat.

Odpowiedz
Hellslinger69

Mam tylko nadzieje że W3 nie będzie korzystał ze Steam'a i innych utrudnień. To była by totalna porażka.

Odpowiedz
G theZoSo

Mega. Gra zapowiada się po prostu cudnie. Nic dodać, nic ująć.
Obym tylko miał na czym to odpalić.

Odpowiedz
G Kadaj

Zapowiada się nieźle, mam tylko nadzieję, że nie popsują wszystkiego przez zbyt wysoki poziom trudności walk, jak w W2.

Odpowiedz
Vaderio

> Zapowiada się nieźle, mam tylko nadzieję, że nie popsują wszystkiego przez zbyt wysoki
> poziom trudności walk, jak w W2.
ale wysoki poziom trudnosci to byla wlasnie zaleta

Odpowiedz
G Kadaj

> ale wysoki poziom trudnosci to byla wlasnie zaleta
Dla mnie wada, przez którą nie wyszedłem poza I rozdział.

Odpowiedz
ghrost

> Mam tylko nadzieje że W3 nie będzie korzystał ze Steam'a i innych utrudnień. To była
> by totalna porażka.

Pewnie wypuszczą także na Steama, jednak wiemy jakie REDzi mają nastawienie do DRM, więc pojawi się ew. później na Gog-u

Odpowiedz
G Furusu

>Lewy trigger włącza zmysły wiedźmińskie
No kur... i gra zepsuta bo robią pod konsole :|
Pozatym martwi mnie to, że CDP przejmuje się Skyrimem.

Odpowiedz
Vaderio

> > ale wysoki poziom trudnosci to byla wlasnie zaleta
> Dla mnie wada, przez którą nie wyszedłem poza I rozdział.
na najniższym poziomie trudnosci mozna bylo bez problemu przejsc gre na zasadzie interaktywnego filmu

Odpowiedz
handur

k...a ale się jaraam zaraz normalnie nie wytrzymie, czekałem na ten moment odkąd skończyłem po raz kolejny W2- wg mnie najlepsze RPG z uwagi na ten zarąbisty iście Polski , Sapkowski klimat, genialny dubbing, dynamiczną walkę, wyjechaną w kosmos fabułę itp. Jakbym mógł to już bym składał pre-order na kolekcjonerkę. Ale się jarraamm

Odpowiedz
Krzysiek199018

Spojrzałem na obrazek...tam jest drugi jeździec z mieczem wiedźmińskim i blond włosami ?? Czy to jest to co myślę ?

Odpowiedz
G Kadaj

> na najniższym poziomie trudnosci mozna bylo bez problemu przejsc gre na zasadzie interaktywnego
> filmu
To dlaczego tam co chwilę ginąłem? W premierowej wersji PC, może później coś zmienili, a z tego się orientuję na konsoli dodali łatwiejszy poziom.I to opinia wielu osób, które grę kupili będąc fanami powieści, bez jakiegoś obycia z tego typu rozrywką.

Odpowiedz
G maAtis9988

> >Lewy trigger włącza zmysły wiedźmińskie
> No kur... i gra zepsuta bo robią pod konsole :|
To jakiś żart?

Odpowiedz
G Ostrowiak

krzywa przyrostu wyzwań drastycznie łagodnieje już w okolicach walki z Łygą, która de facto jest nieformalną cezurą po niej wszystko jest nawet dosyć nudne

Odpowiedz
pavulon78

W grudniu wydałem prawie 2000 zł na modernizację kompa. Ciekawe czy za rok trzeba bedzie znowu dorzucić kolejny 1000 żeby podźwignąc Wieśka :)

Odpowiedz
Krzysiek_Ogrodnik

> > >Lewy trigger włącza zmysły wiedźmińskie
> > No kur... i gra zepsuta bo robią pod konsole :|
>
> To jakiś żart?
>
A Wiedźmin 2 nie był robiony pod konsole? Te kołowe menusy, reszta rozwiązań? :)

Odpowiedz
G maAtis9988

> A Wiedźmin 2 nie był robiony pod konsole? Te kołowe menusy, reszta rozwiązań? :)
"To jakiś żart?" odnosi się do tego, że gra będzie zepsuta, bo robiona jest pod konsole, a nie do tego, że robiona jest pod konsole.

Odpowiedz
Vaderio

>
> > A Wiedźmin 2 nie był robiony pod konsole? Te kołowe menusy, reszta rozwiązań? :)
>
>
> "To jakiś żart?" odnosi się do tego, że gra będzie zepsuta, bo robiona jest pod
> konsole, a nie do tego, że robiona jest pod konsole.
>
juz 2 byla robiona konsole

Odpowiedz
G maAtis9988

Dobrze, że mi to napisałeś, bo o tym nie wiedziałem...

Odpowiedz
G AjKnowJu

Hmm, badzo fajnie, choć martwi mnie ten otwary świat, który zasadniczo zawsze wplywa negatywnie na intensywność historii/fabuły. Choć nie twierdze, że będzie tylko źle :)

Odpowiedz
G dark_master

Cóż, zapowiada się.. no może nie dobrze, bo po W2 mam spory niesmak, ale 'ciekawe co z tego wyjdzie' już na pewno. Może komentując poszczególne cytatty:

Ekipa czuła, że brakuje jej nieskrępowanej wolności i otwartego świata jak w Skyrimie

Przede wszystkim zmiana formuły na otwarty świat jest na plus, wiedźmin aż się prosił o grę, gdzie będzie się jeździło od wioski do wioski i rozwiązywało lokalne problemy - i miejmy nadzieję, że twórcy myśleli to samo, a nie że wyznacznikiem były cyferki sprzedaży skajrima

"Nie będzie rozdziałów, aktów ani innych, sztucznych przerywników
z jednej strony istnieje obawa, że eksperyment 'otwarty świat zamiast rozdziałów' skończy się jak gothic 3, gdzie fabuły trzeba było wręcz szukać, ale z drugiej.. bardziej mdła i beztreściowa niż W2, gdzie i tak ciągle biegaliśmy za cudzymi problemami tylko po to, by z dupy zostać uderzonym zakończeniem, i tak chyba nie będzie.

Geralt nie będzie już miał zaników pamięci i spróbuje odzyskać utraconą miłość, będzie działał w imieniu imperiów północy, które żądają niepodległości i zmierzy się z Dzikim Gonem
..ale ten motyw to już mogli sobie darować. Kolejna inwazja Nilfgaardu jest bardzo 'meh' (i to nie tylko dlatego ze sztampowa, ale w kontekscie zakonczenia sagi gdzie bodaj cesarz wprost stwierdzil ze podboj nie byl wcale istotny), tak samo jak drętwy motyw gonu, gdzie sapkowskiego niepotrzebnie juz poniosła fantazja

Ciekawe miejsca zawsze będą w zasięgu wzroku
To z kolei ciekawi jak nalezy rozumiec - wszystkie istotne lokacje są na wzniesieniach, czy moze idiotyczny system podpowiedzi jak skajrim?

Każdy rejon ma osobny wątek fabularny

..i to juz jest malo fajne, bo najczesciej prowadzi do rozmycia opowieści w stylu "idź w trzy miejsca by zdobyć sojuszników'.

W grze postawiono na głębsze uczucie, nie na przelotne romanse – relacje damsko-męskie zostaną potraktowane w sposób dojrzały, tak jak w „dwójce” - nie będzie można kolekcjonować kart
wszyscy kochamy wmawianie graczowi ze kogos kocha i wart on jest ratowania ;) Zresztą, przelotne romanse były bardzo w stylu książek

Kamera została tak zaprojektowana, by w kadrze przez cały czas znajdowało się największe zagrożenie
musialbym to zobaczyc w ruchu, ale brzmi.. no jak brzmi. Lock kamery która 'wie lepiej' to nie jest cos, co kazdy lubi.

Twórcy chcieli, by walka była „bardziej osobista”
W Wiedźminie 2 biegało się cały czas, w „trójce” się chodzi, ale ataki są bardzo szybkie; przeciwnicy również nie biegają, ale mogą m.in. szarżować
Unik w postaci przewrotu zastąpiono piruetem, który jest równie skuteczny

amen. Tarzanie się po glebie oraz nawalanie po piętnaście razy w byle żołdaka który ma nas na dwa ciosy było mało wiedźmińskie. W ogole pójście w pewną slasherowatość wyszłoby tej grze na dobre.
I dac sobie spokój z walką z konia, wiedźmin to nie rębajło (chyba ze jako dodatek, równie efektywny co walka toporem w W1, ale imho szkoda na takie coś zasobów czasowo-finansowych).

reszta punktów nie wywołuje jakiś głębszych protestów lub aplauzu

Około 12 różnego typu przedmiotów, z którymi można wykonać interakcję
kwestia co pod tym rozumieją, bo sama liczba nie brzmi specjalnie imponująco.

Odpowiedz
Buachu

>
wolał bym już otwarty świat na poziomie Fallout: New Vegas, TESy nie mają najlepszego otwartego świata.

Odpowiedz
Przeczytaj wszystkie komentarze na forum
Najnowsze
Lubisz nas?