Bleszinski proponuje dynamiczny poziom trudności w grach

Patryk Purczyński
2011/05/26 08:31

Łatwy, średni, trudny, ewentualnie hardkorowy - poziom trudności w grach zamknięty jest z reguły w sztywnych ramach i to od gracza zależy, jaką ścieżkę sobie wybierze. Cliff Bleszinski chce to zmienić.

Bleszinski proponuje dynamiczny poziom trudności w grach

- Gry powinny wykrywać, że przez jakiś czas ich nie użytkowano i zmniejszać nieco poziom trudności podczas powrotu do nich - zasugerował za pośrednictwem swojego Twittera Cliff Bleszinski, projektant gier z serii Gears of War. - A potem mogłyby skalę trudności przywrócić na wyższy poziom - dodał.

Przedstawiciel Epic Games zdradził, że i jemu zdarza się porzucić dany tytuł na jakiś czas, a następnie powrócić do niego. - Zostaję wtedy zmieciony z powierzchni ziemi - wspominał. Jak sam zauważył, dzieje się tak z uwagi na brak wprawy po dłuższej przerwie. Właśnie dlatego zaproponował, by gra sama dopasowywała poziom trudności po tym, jak została otrzepana z warstwy kurzu.

GramTV przedstawia:

- Nie wprowadziliśmy tego rozwiązania w Gears of War 3 (debiutuje 20 września na Xboksie 360 - dop. red.), ale planuję poeksperymentować w tym zakresie w przyszłości - zapewnił Bleszinski.

Komentarze
29
Usunięty
Usunięty
26/05/2011 22:12
Dnia 26.05.2011 o 13:13, Master_Artur napisał:

To bez sensu. Jak wiesz, że sobie nie poradzisz, to sam sobie zmniejszysz trudność.

dokladnie, rozwiazanie wg mnie zupelnie niepotrzebne, niedlugo gry beda same graly za uzytkownika, bo juz nawet ustawienie sobie poziomu trudnosci to za wiele... czy to taki wielki problem wejsc do menu i zmienic sobie poziom trudnosci? w niektorych grach sie nie da (tylko podczas startu) to wystarczyloby umozliwic zmiane trudnosci w kazdym momencie gry i po problemie, skad sie biora pomysly, ze gra powinna jeszcze wiecej myslec za gracza to ja nie wiem

Usunięty
Usunięty
26/05/2011 16:51
Dnia 26.05.2011 o 09:51, pepsi napisał:

dlatego dla takich osób powstał poziom trudności "łatwy". Granie na normalu czy hardkorze doprawdy nie jest obowiązkiem dla nikogo.Bo fakt, że lvl scalling jest poroniony (tutaj mamy tylko jego FPSową wersję) to już udowodniły wszelkie obliviony czy inne Dragon Age.

Usunięty
Usunięty
26/05/2011 14:05

Pomysł może zadziałać...ale powiedziałbym że są wysokie szanse na to że zostanie spieprzony. Dlatego osobiście wolałbym nie widzieć takich eksperymentów, dobrze mi ze standardowym wyborem poziomu trudności.




Trwa Wczytywanie