InformacjeInne

W co zaGRAMy w lutym 2018 roku - najciekawsze premiery miesiąca

... Adam Berlik

Kingdom Come: Deliverance, Age of Empires: Definitive Edition, Shadow of the Colossus, Battalion 1944, Rust, dodatek do Civilization VI i nie tylko!

Battalion 1944


  • platformy docelowe: PC
  • data premiery: 1 lutego
  • producent: Bulkhead Interactive
  • wydawca: Square-Enix

Pierwsza grą, na którą warto zwrócić uwagę w lutym jest BATTALION 1944. Produkcja studia Bulkhead Interactive wydana przez Square Enix dziś debiutuje na Steamie w ramach Wczesnego Dostępu. Mamy tutaj do czynienia z pierwszoosobową strzelanką osadzoną w realiach II wojny światowej nastawioną na rozgrywkę za pośrednictwem internetu, która – jak nietrudno się domyślić – jest inspirowana takimi seriami, jak Call of Duty czy Medal of Honor. Tym, co wyróżnia BATTALION 1944 na tle innych przedstawicieli gatunku, jest brak systemu postępów. Autorzy zaprojektowali mechanikę tak, by poszczególne starcia wygrywali gracze o największych umiejętnościach. System rozwoju jest więc obecny, ale rozwija się "jedynie" gracz, a nie jego postać. Nie zdobywa ona żadnych perków, dodatkowych umiejętności czy tym podobnych dodatków.

EA Sports UFC 3


  • platformy docelowe: Xbox One, PlayStation 4
  • data premiery: 2 lutego
  • producent: EA Sports
  • wydawca: Electronic Arts
  • wydawca PL: EA Polska

Fani mieszanych sztuk walki z pewnością czekają na premierę EA Sports UFC 3, czyli kolejnej odsłony gry sportowej od Electronic Arts. Nietrudno się domyślić, że w "trójce" autorzy nie starali się wywrócić formuły rozgrywki do góry nogami, ale zadbali o liczne ulepszenia mechaniki, w efekcie czego zachowanie poszczególnych zawodników ma być jeszcze bardziej realistyczne za sprawą tysięcy nowych animacji, a system sterowania znacznie bardziej dopracowany niż w EA Sports UFC 2. W trzeciej odsłonie serii będziemy mogli przejść drogę "od zera do bohatera" w trybie kariery, jak również spróbować swoich umiejętności w turniejach sieciowych. Jeden z takich wariatów rozgrywki dla wielu graczy nazywa się Tournament i przewiduje konieczność rozprawienia się z jak największą liczbą wrogów – zabawa kończy się, gdy nasza postać padnie na deski.

Shadow of the Colossus


  • platformy docelowe: PlayStation 4
  • data premiery: 7 lutego
  • producent: Bluepoint Games
  • wydawca: Sony
  • wydawca PL: Sony

Ciężko docenić remastery, zwłaszcza że pojawiają się one na rynku w hurtowych ilościach, ale na szczęście oprócz nich czasem otrzymujemy także remake'i kultowych produkcji. Jednym z nich jest Shadow of the Colossus, które pojawiło się na PlayStation 4 w gruntownie odnowionej wersji niemalże dostosowanej do współczesnych standardów. Piszę "niemalże", bo autorzy ze studia Bluepoint Games wykonali tytaniczną kolosalną robotę, przygotowując grę z myślą o obecnej generacji, efektem czego jest fenomenalna oprawa wizualna generowana nawet w 4K, o ile posiadamy odpowiedni sprzęt. Nie udało się jednak rozwiązać problemu z kiepską pracą kamery czy momentami archaicznym sterowaniem (oryginał zadebiutował w 2005 roku na PlayStation 2), ale mimo to Shadow of the Colossus na PlayStation 4 to jeden z najlepszych remake'ów w historii, o czym świadczy nie tylko średnia ocen na Metacritic (93 procent!), ale i nota w recenzji na gram.pl (95/100 punktów).

Rust


  • platformy docelowe: PC
  • data premiery: 8 lutego
  • producent: Facepunch Studios
  • wydawca: Facepunch Studios

11 grudnia 2013 we Wczesnym Dostępie na Steamie zadebiutowała gra Rust, która 8 lutego pojawi się w finalnej wersji. Warto zaznaczyć, że na czele studia Facepunch odpowiedzialnego za stworzenie produkcji stanął Garry Newman, czyli autor Garry’s Mod, bardzo popularnej modyfikacji do technologii Source firmy Valve. Rust należy do gatunku survival, a zatem nadrzędnym celem rozgrywki jest przetrwanie. Tym razem próbujemy utrzymać się przy życiu poprzez eksplorację wielkiego, otwartego świata ukazanego z perspektywy pierwszej osoby. Zaczynamy od kompletnych podstaw: lądując na mapie nie mamy przy sobie praktycznie nic, dlatego też musimy znaleźć to, co niezbędne, a następnie zbudować schronienie. Istotny jest fakt, że zginąć można nie tylko z głodu, pragnienia czy wychłodzenia, ale także podczas walki z innym graczem, bo Rust nie zawiera tradycyjnej kampanii single player, w całości skupiając się na egzystencji w świecie zamieszkiwanym przez prawdziwych graczy.

Sid Meier's Civilization VI: Rise and Fall


  • platformy docelowe: PC
  • data premiery: 8 lutego
  • producent: Firaxis Games
  • wydawca: 2K Games
  • wydawca PL: Cenega

Firaxis Games przyzwyczaiło fanów serii Civilization do obszernych rozszerzeń i takim też będzie Rise and Fall, czyli najnowszy dodatek do Civilization VI, który zaoferuje możliwość zyskania licznych premii i pozwoli zmierzyć się z rozmaitymi wyzwaniami. Podczas rozgrywki będziemy przesuwać się w stronę ciemnego wieku lub dotrzemy do złotej ery, dbając o odpowiedni poziom lojalności, czyli zupełnie nową mechanikę związaną z miastami występującymi w grze. Jeśli okaże się, że lojalność mieszkańców jest zbyt niska, wroga cywilizacja będzie próbowała przejąć miasto, jeśli wysoka, to znaczy, że robimy wszystko, jak należy. Za sprawą Rise and Fall w Civilization VI pojawią się nowi liderzy, a także potężni bohaterowie, których będzie można zwerbować. Nie zabraknie nowych cywilizacji, nowych jednostek, nowych budynków, nowych cudów świata, nowych rodzajów ulepszeń oraz kolejnych dzielnic.

Kingdom Come: Deliverance


  • platformy docelowe: PC, Xbox One, PlayStation 4
  • data premiery: 13 lutego
  • producent: Warhorse Studios
  • wydawca: Deep Silver
  • wydawca PL: CDP

Magia, smoki, fantasy, rozgrywka wieloosobowa... Tego wszystkiego nie znajdziecie w Kingdom Come: Deliverance, czyli pierwszoosobowej grze cRPG, która przeniesie graczy w realia średniowiecza i zaoferuje "jedynie" rozbudowaną kampanię fabularną bez jakichkolwiek funkcji sieciowych. Akcja rozgrywać się będzie na początku XV wieku w Europie Środkowej, gdzie wcielimy się w postać Henry'ego, czyli syna kowala będącego świadkiem ataku na ojczyste ziemie. Bohater przysiągł ojcu, że wypełni jego ostatnią wolę i zemści się na najeźdźcach. Aby tego dokonać, weźmie udział w długiej przygodzie osadzonej w wielkim, otwartym świecie, tocząc wymagające starcia przy wykorzystaniu broni białej. Skoro już o niej mowa, to warto dodać, że cała gra ma być wierna realiom historycznym (starannie odwzorowane miecze, tarcze, elementy zbroi, itd.), a sama rozgrywka inspirowana jest tym, co znamy ze Skyrima, Wiedźmina, Mount & Blade oraz Dark Souls.

Fe


  • platformy docelowe: PC, Xbox One, PlayStation 4, Switch
  • data premiery: 16 lutego
  • producent: Zoink Games
  • wydawca: Electronic Arts
  • wydawca PL: EA Polska

W lutym ruszy także inicjatywa EA Originals, w ramach której będą pojawiać się gry niezależne wydawane dzięki firmie Electronic Arts. Pierwsza z nich to Fe, czyli trójwymiarowa platformówka od Zoink Games. Trafimy w niej do tajemniczego świata, gdzie spotkamy istoty porozumiewające się ze sobą przy użyciu dźwięków i obrazów. Nasze zadanie pozornie nie będzie skomplikowane, bo postaramy się przepędzić przedstawicieli niebezpiecznej rasy, którzy zaburzyli harmonię w wirtualnej krainie. Autorzy zapowiedzieli nieliniowy przebieg zabawy, konieczność podejmowania decyzji, a także brak jakichkolwiek dialogów (w grze nie padnie ani jedno słowo). Główny wątek ma zapewnić do 8 godzin rozgrywki, a oprócz tego będzie mogli powrócić do wcześniej odwiedzonych lokacji w celu znalezienia ukrytych tam sekretów, by spędzić z Fe jeszcze więcej czasu.

Age of Empires: Definitive Edition


  • platformy docelowe: PC
  • data premiery: 20 lutego
  • producent: Forgotten Empires
  • wydawca: Microsoft Studios

Jeśli w 1997 roku, a także później, zagrywaliście się w kultowego RTS-a Age of Empires, to z pewnością ucieszycie się na wieść, że już niebawem do sprzedaży trafi odświezona wersja tej produkcji z wymownym podtytułem Definitive Edition. Zasady rozgrywki nie ulegną zmianie, więc ponownie otrzymamy klasycznego przedstawiciela gatunku strategii czasu rzeczywistego, w którym zajmiemy się rozbudowywaniem własnej bazy, pozyskiwaniem surowców i rekrutowaniem jednostek, by następnie zaatakować armię nieprzyjaciela. Age of Empires: Definitive Edition zawierać będzie podstawową wersję gry oraz dodatek Rise of Rome. Nie zabraknie odświeżonej grafiki dostosowanej do współczesnych standardów, zremasterowanej ścieżki dźwiękowej, opcji przybliżania kamery, a także zmodyfikowanego interfejsu użytkownika. Warto dodać, że nowe wydanie odda do dyspozycji nie tylko single player, ale pozwoli na rozgrywkę sieciową.

Symmetry


  • platformy docelowe: PC, Xbox One, PlayStation 4
  • data premiery: 20 lutego
  • producent: Sleepless Clinic
  • wydawca: IMGN.PRO
  • wydawca PL: Cenega

W zestawieniu najciekawych premier lutego mamy również polski akcent w postaci Symmetry, czyli survivalu od rodzimego studia Sleepless Clinic, które zaoferuje graczom produkcję z dwuwymiarową oprawą graficzną i rozgrywką stanowiącą połączenie przygodówki akcji oraz survivalu. Trafimy w niej na pokrytą lodem planetę, gdzie zrobimy wszystko, by utrzymać się przy życiu, a także znaleźć drogę powrotną. Gra wprowadzi elementy losowe, więc po każdym rozpoczęciu rozgrywki otrzymamy inne postacie, które spróbujemy ocalić. Nie będzie to jednak łatwe, bo wciąż ma nam brakować środków do życia, a niska temperatura sprawi, że bohaterowie zaczną zamarzać. Aby temu zapobiec, spróbujemy znaleźć jedzenie i picie, a także miejsce, w którym zdołamy odpocząć i przetrwać trudny okres.

Metal Gear Survive


  • platformy docelowe: PC, Xbox One, PlayStation 4
  • data premiery: 20 lutego
  • producent: Konami
  • wydawca: Konami
  • wydawca PL: Techland

Konami bez Hideo Kojimy nie zamierza rezygnować z Metal Geara, ale jednocześnie nie przygotowuje (przynajmniej na razie) kolejnej, pełnoprawnej odsłony cyklu. W lutym otrzymamy natomiast spin-off Metal Gear Solid V: Phantom Pain, czyli Metal Gear Survive, który zaoferuje kampanię dla jednego gracza oraz tryb kooperacji dla maksymalnie czterech użytkowników. Zgodnie z tym, co sugeruje nazwa, w grze pojawią się rozwiązania znane z MGS V, a także zupełnie nowe rozwiązania typowe dla survivali. Czy to połączenie będzie miało rację bytu? O tym przekonamy się oczywiście po wydaniu finalnej wersji, ale Piotr Nowacki, który miał okazję zagrać przed premierą stwierdził, że Metal Gear Survive nie jest grą, której chcieli fani. Beta pokazuje, że faktycznie próżno szukać w niej tego, co uczyniło serię Metal Gear legendą. Jednak wszystko wskazuje na to, że będzie to tytuł co najmniej solidny.

Gravel


  • platformy docelowe: PC, Xbox One, PlayStation 4
  • data premiery: 27 lutego
  • producent: Milestone
  • wydawca: Milestone

Na sam koniec lutego w sprzedaży pojawi się nowa gra studia Milestone, która będzie traktować o wyścigach offroadowych. Ekipa mająca w swoim dorobku kilka odsłon serii WRC, RIDE, a także MotoGP, tym razem przygotowuje zupełnie nową markę z zawodami Offroad Masters. Ciężko jednoznacznie określić rodzaj modelu jazdy w Gravel, ponieważ autorzy zdecydowali się na połączenie rozwiązań znanych z typowych symulatorów oraz zręcznościówek. Samochody są naprawdę różnorodne i każdy z nich oferuje inny sposób prowadzenia, ale nie trzeba dysponować nie wiadomo jakimi zdolnościami, by móc wziąć udział w wyścigu, a nawet go wygrać. Realizm został więc zachowany tylko w niektórych aspektach, gdyż twórcy chcieli, by w ich dzieło zagrało jak najwięcej miłośników gatunku. W trybie single player otrzymamy cztery konkurencje: Cross Country (swobodna eksploracja i rywalizacja), Wild Rushes (wyścigi bez jakichkolwiek reguł), Stadium (zamknięte areny wypełnione przeszkodami) i Speed Cross (wiernie odwzorowane trasy znane z prawdziwych wyścigów. Nie zabraknie także multiplayera dostępnego wyłącznie za pośrednictwem sieci.

Najnowsze
Lubisz nas?