Artykuł: Might and Magic Heroes Online - wrażenia z prezentacji

Łukasz Wiśniewski
2012/08/15 18:40
8
0

Might and Magic Heroes za darmo w przeglądarce internetowej? Nowa strategia Ubisoftu, dotycząca rozwoju najważniejszych marek, potrafi zaskoczyć... Widzieliśmy już grę na żywo, dzielimy się z wami naszymi wrażeniami.

Might and Magic Heroes za darmo w przeglądarce internetowej? Nowa strategia Ubisoftu, dotycząca rozwoju najważniejszych marek, potrafi zaskoczyć... Widzieliśmy już grę na żywo, dzielimy się z wami naszymi wrażeniami.Artykuł: Might and Magic Heroes Online - wrażenia z prezentacji

Dziennikarze, którzy uczestniczyli w pierwszej prezentacji gry Might and Magic Heroes Online (prowadził ją Doru Apreotesei z Blue Byte) przecierali oczy ze zdumienia. Na ekranie widzieliśmy produkcję AAA, ale wykonaną w... technologii Flash. Oprawa graficzna, w opinii większości z nas, przebijała ostatnią odsłonę kultowego cyklu. Studio Blue Byte, które jest odpowiedzialne za produkcję tej gry, w ostatnim czasie zwiększyło swą załogę trzykrotnie - najwyraźniej zatrudniono tam też najlepszych speców od technologii Flash, jakich można było znaleźć.

Rozgrywka oparta jest o kampanię, a rozwój ma zajmować dużo czasu. To w sumie jeden z filarów wszystkich nowych projektów free2play tworzonych przez Ubisoft: potrzeba czasu, by się rozwinąć. Ten czas będzie sobie można kupić za pomocą mikropłatności. W ten sposób francuski koncern chce jednocześnie uniknąć syndromu "pay2win" i zapewnić sobie dochód. Gracze nie mający cierpliwości zasila konta Ubisoftu, reszta będzie dawkować sobie zabawę miesiącami. Drugim źródłem dochodu z Might and Magic Heroes Online mają być wszelkie dodatki kosmetyczne, podobnie jak ma to miejsce w LoL.

W momencie premiery gracze otrzymają na pewno dwie frakcje, wybrane ze względu na popularność wśród fanów M&M: Nekropolia i Przystań. Warstwa strategiczna nie jest tym razem oparta o tury, zamiast tego toczyć się będzie w czasie rzeczywistym. Wynika to z możliwości interakcji pomiędzy bohaterami graczy, znajdującymi się na tym samym obszarze. Póki co będą to interakcje pokojowe, aczkolwiek twórcy Might and Magic Heroes Online rozważają kilka pomysłów na rozgrywkę PvP. Ponoć ich pomysły są nieszablonowe, ale... nie mogą na razie o nich mówić.

Gdy zaatakujemy sterowanych przez SI przeciwników, fragment mapy, na którym do tego dojdzie, zostanie odzwierciedlony w warstwie taktycznej. To oznacza, że wszelkie cechy specyficzne terenu, jak na przykład wąskie wąwozy czy mosty, będą się bardzo liczyć. Same mapy taktyczne w Might and Magic Heroes Online są naprawdę duże, oparte o siatkę heksagonalną. Powrót do heksów to nie tylko zabieg kosmetyczny. Bardzo ważne jest ustawienie jednostek względem przeciwnika - ataki z flanki i z tyłu powodują większe obrażenia. Powiększenie rozmiaru map również ukrywa pewną niespodziankę: jednostki strzelające mają swój zasięg maksymalny, po którego przekroczeniu nie mogą atakować.

Oprócz walk ze zwykłymi hordami wrogów,w Might and Magic Heroes Online czekają nas też epickie starcia z bossami. Często takie kluczowe akcje będą wymagały albo bardzo długiego zbierania sił, albo... współpracy z innymi graczami. Na razie twórcy nie ujawnili jeszcze swojej koncepcji dotyczącej tego, jak gracze będą współdzielić świat. Być może po naszej mapie strategicznej będą mogli się pętać tylko nasi znajomi? Przecież w innym wypadku wszystkie stwory zostałyby zadeptane przez hordy herosów i zaczęłoby się polowanie na momenty ich odradzania...

Ponieważ w trakcie kampanii odwiedzimy różne krainy z różnymi zamkami, w naszej armii pojawią się rozmaite jednostki. Oczywiście zadziała tu mechanika morale - wrogie sobie istoty nie będą się dobrze czuły walcząc ramię w ramię. Might and Magic Heroes Online ma też oferować coś dla majsterkowiczów, czyli craftig. Z myślą o tym i o dalszej rozbudowie gry twórcy zdecydowali się na dużą liczbę rozmaitych surowców. Nie udało nam się dowiedzieć, jakie przedmioty da się tworzyć i jak czasochłonne to będzie. Zapewne więcej wiedzy da się zdobyć podczas zamkniętych testów wersji beta, które powinny ruszyć jesienią.

GramTV przedstawia:

gamescom 2012 – zapoznaj się z najświeższymi informacjami w naszej specjalnej sekcji!

Komentarze
8
Usunięty
Usunięty
18/08/2012 23:46

Z filmiku zapamiętałem tylko dziwaczne, kolczugowe spodnie (czy może "ledżinsy") bohatera Przystani. Beznadziejnie to wygląda... ale się czepiam...

Usunięty
Usunięty
17/08/2012 23:22

Zaraz po tym jak wykazesz, ze " 99% graczy nie posiada sprzętu, na którym będą mogli bezproblemowo takie flashówki odpalić. " :)PS win vista/seven zajmuje zaraz po instalce okolo 1,5giga w ramie. Zalozysz sie o to ze osemka zezre wiecej?

sirufok
Gramowicz
17/08/2012 22:39
Dnia 17.08.2012 o 21:22, Blah napisał:

Zyjemy w Czasach, w ktorych system operacyjny zzera na starcie 2 giga

Najwyższy czas zrobić format i wywalić wszystkie pornstartery z autostartu.

Dnia 17.08.2012 o 21:22, Blah napisał:

a ktos placze ze gra zajmie 500mega? Litosci:)

Wskaż osobę która płacze, a będzie Ci odpuszczone.Czytanie ze zrozumieniem tylko dla inteligentnych jak widać.




Trwa Wczytywanie