Twórca systemu Denuvo zapewnia, że DRM nie wpływa negatywnie na wydajność gier

Wincenty Wawrzyniak
2023/07/10 22:40
3
0

Jedna z osób odpowiedzialnych za stworzenie systemu zabezpieczeń Denuvo udzieliła niedawno wywiadu, w którym broniła technologii.

Wielu graczy bardzo sceptycznie podchodzi do antypirackiego systemu Denuvo. Niedawno jednak przedstawiciel zespołu odpowiedzialnego za stosowanie Denuvo w grach, Steeve Huin, zatrudniony w firmie będącej właścicielem tejże technologii (Irdeto), udzielił wywiadu serwisowi Ars Technica, w którym zapewnił, że DRM nie wpływa w sposób negatywny na wydajność gier. Ba, Huin uważa nawet, że Denuvo ma pozytywny wpływ na rynek. Zacznijmy jednak od początku.

Twórca systemu Denuvo zapewnia, że DRM nie wpływa negatywnie na wydajność gier

Wywiad z jednym z twórców systemu Denuvo

Okazuje się, że twórcy Denuvo są świadomi swojego wizerunku w świecie gier:

W społeczności piratów/crackerów jesteśmy postrzegani jako źli, ponieważ pomagamy istnieć DRM i zapewniamy, że ludzie zarabiają na grach.

Huin podkreślił w rozmowie, że postrzega Denuvo jako pozytywną siłę dla całej społeczności graczy:

Technologie antypirackie są korzystne dla wydawców gier, [ale także] są korzystne dla graczy, ponieważ chronią inwestycje [wydawcy] i oznaczają, że wydawcy mogą następnie zainwestować w następną grę. Ale ludzie zazwyczaj nie myślą o tym wystarczająco dużo. (...) Niezależnie od tego, czy ludzie chcą w to wierzyć, czy nie, wszyscy jesteśmy graczami, kochamy gry, uwielbiamy być ich częścią. Rozwijamy technologie z zamiarem uczynienia branży lepszą i silniejszą.

GramTV przedstawia:

Warto jednak zaznaczyć, że piraci nie są jedynymi osobami, którzy mają problem z Denuvo. W sieci regularnie pojawiają się oskarżenia o negatywny wpływ Denuvo na wydajność gier, nawet od samych twórców. W 2018 roku Katsuhiro Harada z Bandai Namco obwiniał Denuvo za spadki liczby klatek na sekundę w grze Tekken 8. Oprócz tego w sieci znajdziemy testy wydajności gier, które początkowo zawierały Denuvo, a potem pozbyły się tego systemu – i pokazują, że w niektórych sytuacjach przyniosło to wzrost wydajności. Huin odpiera wszelkie zarzuty tego typu i twierdzi, iż osoby robiące tego typu testy nigdy nie mają dostępu do identycznych wersji gier z Denuvo oraz bez niego. W momencie usuwania systemu produkcje najczęściej mają już za sobą liczne łatki usprawniające wydajność.

(...) gracze [prawie] nigdy nie uzyskują dostępu do tej samej wersji [gry] chronionej i niechronionej. Przez cały okres istnienia gry może istnieć wersja chroniona i niechroniona, ale nie są one porównywalne, ponieważ są to różne kompilacje w ciągu sześciu miesięcy, wiele poprawek błędów itp.

Huin jest też przekonany, że Denuvo nie wpływa negatywnie na wydajność gier:

W przypadku naszego DRM możemy jasno stwierdzić, że sposób, w jaki to robimy nie ma zauważalnego wpływu na rozgrywkę.

Na koniec dowiedzieliśmy się, że aktualnie jego firma pracuje nad programem, w którego ramach wybrane media miałyby otrzymywać do testów identyczne wersje gier – jedną z Denuvo, a drugą bez – po to, aby przeprowadzić kompleksowe testy i porównać oba wydania. Huin ma nadzieję, że ta inicjatywa wystartuje w ciągu kilku najbliższych miesięcy.

Komentarze
3
MisticGohan_MODED
Gramowicz
12/07/2023 23:36

Ale bełkot.

turmalin
Gramowicz
11/07/2023 23:41

No a co ma mówić twórca systemu o nim? Lol.

Potrzeba niezależnych benchmarków i testów, a nie wywiadów z twórcami, którzy chwalą swoje dzieła. To jak wywiad z Toddem Howardem o Starfield, gdzie on cały czas mówi o tym, jaka ta gra będzie wspaniała i jak gracze uwielbiają Bethesdę. No a co ma innego mówić... bosz.

JakiśNick
Gramowicz
11/07/2023 06:56

Bo nie wpływa*

* - jeżeli jest dobrze zaimplementowane, co jest dosyć trudne.




Trwa Wczytywanie