Oddaj swój głos w plebiscycie GRAM AWARDS 2022

Reżyser gry The Callisto Protocol przeprasza za chwalenie się crunchem w studio

Maria Wawrzyniak
2022/09/05 20:30

Glen Schofield, szef zespołu Striking Distance, pochwalił się długimi godzinami pracy swojego zespołu. Szybko jednak musiał za to przeprosić.

Przedstawiciel zespołu Striking Distance Studios pracującego nad grą The Callisto Protocol – Glen Schofield – pochwalił się niedawno na swoim profilu na Twitterze długimi godzinami pracy swoich współpracowników. W usuniętym już wpisie napisał: Pracujemy sześć do siedmiu dni w tygodniu. Nikt nas do tego nie zmusza. Wyczerpani, zmęczeni, ale pracujemy. Błędy, usterki, poprawki wydajności, ostatnie przejścia przez audio. Dni po 12 do 15 godzin. Ciężka praca. Lunch, kolacje spędzone w pracy. Robisz to, bo to kochasz. Bardzo szybko po opublikowaniu kontrowersyjnego wpisu musiał jednak za wszystko przeprosić.

Reżyser gry The Callisto Protocol przeprasza za chwalenie się crunchem w studio

Twórcy gry The Callisto Protocol i crunch

Crunch w branży gier to już od jakiegoś czasu dość gorący temat. Wielu deweloperów z oczywistych względów stara się całkowicie go wyeliminować lub chociażby zmniejszyć. Nic więc dziwnego, że Schofield spotkał się z bardzo negatywną reakcją nie tylko społeczności graczy, ale również innych ważnych branżowych osobistości. Sytuacja została nagłośniona przez dziennikarza Jasona Schreiera, który stwierdził, że ciężko tutaj mówić o dobrowolnym crunchowaniu twórców, kiedy takie podejście do pracy ma ich szef, a więc osoba, w której rękach znajdują się ich pensje, bonusy czy ewentualne awanse.
Wczytywanie ramki mediów.

Ostatecznie więc Schofield usunął wpis, po czym opublikował przeprosiny, w których wytłumaczył, że w jego studio ceni się pasję, a nie długie godziny pracy. Trudno jednak w to uwierzyć, gdy dowiedzieliśmy się, że deweloperzy pracują tam po 12-15 godzin dziennie przez 6-7 dni w tygodniu.

GramTV przedstawia:

Przypomnijmy jeszcze na sam koniec, że gra The Callisto Protocol ma zadebiutować na rynku 2 grudnia bieżącego roku na komputerach osobistych oraz konsolach PlayStation 4/5, Xbox One oraz Xbox Series X/S.

Komentarze
0

Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!