Starfield został celowo stworzony tak, by grać w niego przez długi czas

Wincenty Wawrzyniak
2023/10/03 18:00
4
0

Deweloperzy zamierzają rozwijać grę przez długi czas – aby, zgodnie z planem, była to gra na lata.

Reżyser gry Starfield – Todd Howard – ujawnił w niedawnej rozmowie z szefem Insomniac Games (Ted Price), że podczas tworzenia produkcji myślą przewodnią i kluczowym założeniem całego zespołu było stworzenie projektu na lata. W dużym skrócie: Starfield celowo został stworzony w taki sposób, aby być grą, w którą społeczność będzie grała więcej niż tylko kilka miesięcy; twórcy mają w planach rozwijanie tytułu i zakładają, że będzie on jeszcze długo funkcjonował na rynku.

Starfield został celowo stworzony tak, by grać w niego przez długi czas

Starfield to gra na lata, a nie kilka miesięcy

To gra, która została stworzona z myślą o graniu w nią przez długi czas. Jedną z rzeczy, których nauczyliśmy się z naszych poprzednich gier, takich jak Skyrim czy Fallout, jest to, że ludzie chcą w nie grać przez bardzo długi czas. (...) To też kwestia tego, jak Starfield będzie wyglądać za trzy miesiące, jak będzie wyglądać za sześć miesięcy, rok, dwa lata, trzy lata, cztery lata, pięć lat? Nauczyliśmy się już, że to nastąpi, dlatego bądźmy na to gotowi, wykorzystajmy to jak najlepiej i zaakceptujmy.

Z racji tego, iż w wielu przypadkach długowieczność gry zależy od zaangażowania społeczności moderskiej – właśnie dlatego Starfield ma otrzymać oficjalne narzędzia do tworzenia modyfikacji w przyszłym roku. Przed nami oczywiście wiele aktualizacji oraz darmowe dla nabywców droższej edycji rozszerzenie fabularne Shattered Space.

GramTV przedstawia:

Starfield zadebiutował na rynku 6 września bieżącego roku na komputerach osobistych oraz konsolach Xbox Series X/S (także w Xbox Game Pass/PC Game Pass).

Komentarze
4
wolff01
Gramowicz
04/10/2023 11:38

Już kużwa nie przesadzajcie. Gra to typowe 7/10. Nie ma przełomu, ale można się przyjemnie poszlajać, a o to chodzi w tego typu grach. Bugi faktycznie minimalne. Poczekać z kupnem można, bo na pewno będzie wiecej contentu, doszlifują mechaniki (mnie najbardziej boli jednak brak pojazdów bo łażenie po planetach, nawet z plecakiem odrzutowym, faktycznie się dłuży). Z tym wczytywaniem to też wszyscy powtarzają jak papugi, a u mnie na średnim kompie na SSD-ku lokacje ładują się w 2 sekundy (a bez fast travelu byłby krzyk po 5 minutach, bo się ludziom już "eksploracja znudziła"). Cyberpunk 2.0 to to nigdy nie będzie graficznie, ale pamiętam jak jechali po Cyberpunku jak to jest gorszy od GTA itd jeśli chodzi o detale i worldbuilding, a teraz chichot histori - Cyberpunk stał się benchmarkiem dla Starfielda xD

dariuszp
Gramowicz
03/10/2023 23:33

Bzdury. Zrobili tą samą grę co zawsze bo tylko to potrafią.

Kafar
Gramowicz
03/10/2023 20:20

 to tłumaczy wszędzie wczytywanie się gry




Trwa Wczytywanie