Pracownicy Rockstar obawiają się powrotu crunchu. Ostatnia decyzja firmy spotkała się z krytyką

Patrycja Pietrowska
2024/03/01 15:50
2
0

„Obawiamy się, że kierownictwo może torować drogę do powrotu do toksycznych praktyk”.

Jak niedawno przekazywaliśmy, pojawiły się nowe wieści związane z procesem produkcyjnym GTA 6. Zgodnie z podanymi przez portal Insider Gaming informacjami Rockstar wydał bowiem pracownikom polecenie powrotu do biura ze względu na wejście gry w „końcową fazę rozwoju”. Jak się okazuje, decyzja firmy nie przypadła do gustu deweloperom, którzy obawiają się wystąpienia toksycznych praktyk w miejscu pracy.

Pracownicy Rockstar obawiają się powrotu crunchu. Ostatnia decyzja firmy spotkała się z krytyką

Pracownicy Rockstar obawiają się crunchu po powrocie z pracy zdalnej

Wczoraj pojawiły się informacje dotyczące powrotu pracowników Rockstar Games do siedziby firmy z pracy zdalnej. Jak się dowiedzieliśmy, taka decyzja podyktowana była wejściem GTA 6 w „końcową fazę rozwoju”, a dodatkowo ma zapewnić najwyższy poziom produktywności i bezpieczeństwa przed premierą gry. Działanie firmy nie spotkało się jednak z aprobatą pracowników.
Okazuje się, że wielu deweloperom pracującym nad GTA 6 nie spodobały się plany firmy na powrót do pracy stacjonarnej. Decyzja została skrytykowana przez Niezależny Związek Zawodowy Wielkiej Brytanii, którego częścią są również pracownicy Rockstar Games. Jak przekazuje związek, działanie rodzi obawy o powrót do toksycznych praktyk w miejscu pracy.
Po tak wielu złamanych obietnicach obawiamy się, że kierownictwo może torować drogę do powrotu do toksycznych praktyk - crunchu. Kierownictwo musi ponownie przemyśleć swoje lekkomyślne decyzje i zaangażować się w rozmowy z pracownikami, aby znaleźć rozwiązanie, które będzie korzystne dla wszystkich.
Swoje zdanie w sprawie powrotu do pracy stacjonarnej wyraziło również kilku anonimowych pracowników Rockstar Games. Jak podają zaangażowani w proces tworzenia GTA 6 deweloperzy, praca zdalna była dla wielu „kołem ratunkowym” i umożliwiała zachowanie zdrowej równowagi między życiem zawodowym i prywatnym.
Praca z domu była kołem ratunkowym dla wielu z nas w Rockstar, pozwalając nam zrównoważyć obowiązki opiekuńcze, radzić sobie z niepełnosprawnością i przenosić się w razie potrzeby. Teraz Rockstar pozbawia nas tego koła ratunkowego bez zastanowienia tym, którzy ucierpią najbardziej.

Jak zwykle, nie było żadnych konsultacji z nami: ludźmi, na których te zmiany polityki mają największy wpływ. Jednym z moich zmartwień jest to, że jesteśmy zmuszeni do pracy po godzinach w biurze, aby utrzymać kontakt z globalnymi zespołami, podczas gdy wcześniej mogliśmy logować się z domu, aby uczestniczyć w późnych spotkaniach. Będzie to oznaczać utratę czasu spędzanego z naszymi rodzinami. Wiem również o kolegach, którzy mają problemy zdrowotne uniemożliwiające pracę biurową w pełnym wymiarze godzin, a teraz pozostają w stanie zawieszenia.

Na zakończenie przypomnijmy jeszcze, że GTA 6 ma zadebiutować w 2025 roku. Gra powstaje z myślą o konsolach PlayStation 5 oraz Xbox Series X/S.

GramTV przedstawia:

Komentarze
2
Bruce_666
Gramowicz
02/03/2024 11:05

Czyli dobrze rozumiem, że koniec pracy zdalnej i powrót do stacjonarnej to jest początek crunchu?

ZubenPL
Gramowicz
01/03/2024 17:08

Kiedyś developerzy się starali dostarczyć jak najlepszy produkt. Dziś korpoludy crunchem nazywają sytuacje gdy przez 6 z 8 godzin pracy nie mogą być na kawie.  Dlatego jakość gier AAA tak drastycznie spadła a małe studia robią więcej mimo wielokrotnie mniejszych zespołów.