PlayStation 5 z nieoficjalnym FPS Boost. Ogromna poprawa wydajności gier w wstecznej kompatybilności z PS4

Radosław Krajewski
2024/01/14 18:00
0
0

Do konsoli Sony powstała fanowska modyfikacja funkcji, która dostępna jest na konsolach Xbox Series X/S.

Jedną z najciekawszych mechanik Xboxa Series X/S jest FPS Boost, który wprowadza możliwość zagrania w tytuły ze wstecznej kompatybilności z wyższą liczbą klatek na sekundę. Produkcje, które na Xbox One czy Xbox 360 działały tylko w 30 FPS-ach, na Xbox Series X/S mogą osiągać nawet dwukrotnie lepszą płynność. Technologia ta nie została wprowadzona do PlayStation 5, ale powstała nieoficjalna modyfikacja, którą zespół Digital Foundry przetestował i jest nią zachwycony.

PlayStation 5 z nieoficjalnym FPS Boost. Ogromna poprawa wydajności gier w wstecznej kompatybilności z PS4

PlayStation 5 z FPS Boost w nieoficjalnej modyfikacji

Redaktorzy Eurogamer współpracowali z twórcą modyfikacji, która odblokowuje lepszą wydajność w grach z PlayStation 4. Niestety jest to rozwiązanie wyłącznie dla wąskiej grupy osób, którzy mogą pozwolić sobie na zmodyfikowanie swoich PlayStation 5. Sony może się jednak w przyszłości zainspirować się tym projektem, lub nawet zaprosić jego twórcę do współpracy, aby opracował podobne rozwiązanie dla PlayStation 6.

Na poniższym filmie Digital Foundry możemy zobaczyć, jak takie gry, jak Red Dead Redemption 2, Batman Arkham Knight, DriveClub, czy Crach Bandicoot N. Sane Trilogy działa z nieoficjalnym usprawnieniem. Wszystkie przetestowane gry osiągają o wiele więcej klatek na sekundę, niż we wstecznej kompatybilności na bazowym PlayStation 5.

GramTV przedstawia:

Digital Foundry zapewnia, że sami twórcy wspomnianych gier mogliby wydać stosowne aktualizacje, aby ich produkcje działały lepiej na PlayStation 5. Nie jest potrzebna żadna modyfikacja oprogramowania sprzętu, aby gry we wstecznej kompatybilności osiągały lepszą wydajność.

Komentarze
0



Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!