No Rest for the Wicked ponownie zachwyca. Data premiery we wczesnym dostępie

Wincenty Wawrzyniak
2024/03/01 21:30
0
1

Podczas dzisiejszej transmisji zaprezentowano nowy gameplay z No Rest for the Wicked i ujawniono datę premiery gry w ramach wczesnego dostępu.

Dziś – 1 marca – odbyła się specjalna transmisja poświęcona nadchodzącej grze No Rest for the Wicked. Podczas pokazu przedstawiciele zespołu Moon Studios, znani przede wszystkim z serii Ori, ujawnili datę premiery produkcji w ramach wczesnego dostępu oraz zaprezentowali nowe fragmenty rozgrywki wzbogacone ich komentarzem. Wszystko znajdziecie poniżej.

No Rest for the Wicked ponownie zachwyca. Data premiery we wczesnym dostępie

No Rest for the Wicked – data premiery we wczesnym dostępie i nowy gameplay

Po pierwsze i zarazem najważniejsze, dowiedzieliśmy się, że No Rest for the Wicked trafi do Steam Early Access już 18 kwietnia bieżącego roku. Warto jednak w tym momencie dodać, że pełna wersja tytułu zadebiutuje również na konsolach PlayStation 5 i Xbox Series X/S.

Jeżeli zaś chodzi o rozgrywkę, zamieszczamy listę najciekawszych szczegółów:

  • świat gry został w (prawie) całości stworzony ręcznie – wyjątkiem są skarby, które będą w pełni losowe (oprócz unikatów),
  • w grze znajdzie się dynamicznie zmieniająca się pogoda wraz z funkcjonalnym cyklem dobowym,
  • walka ma być wymagająca; każdy rodzaj broni pozwoli na użycie unikalnego stylu walki – sprzęt został w grze podzielony na cztery różne poziomy rzadkości (począwszy od zwykłych, czyli białych, a skończywszy na unikalnych, czyli złotych przedmiotach),
  • wrogowie nie odradzają się po śmierci gracza, a niektórzy mogą pozostać ranni,
  • deweloperzy obiecują „bogaty w zawartośćendgame.

Przy okazji Moon Studios ujawniło wstępne plany rozwoju gry. W pierwszej kolejności po premierze we wczesnym dostępie do No Rest for the Wicked ma trafić tryb wieloosobowy. Poniżej natomiast zamieszczamy podsumowanie wydarzenia przez samych deweloperów (oryginał znajdziecie w poście na Steamie pod tym adresem):

Jest rok 841 – król Harol nie żyje. Zaczynają pojawiać się pogłoski o powrocie wielkiej zarazy zwanej Pomorem. Wcielasz się w postać Cerima, członka starożytnej sekty skupiającej się na pokonaniu zarazy. Po wezwaniu do zbadania tych plotek wsiadasz na statek handlowy płynący na odległą Isola Sacra. Po drodze okręt zostaje jednak przejęty przez grupę rebeliantów zwanych Wskrzeszonymi i rozbija się o skały otaczające wyspę. Morze wyrzuca cię na wybrzeże Isola Sacra, gdzie budzisz się nago i bez broni. Powoli orientując się w sytuacji, odkrywasz, że wyspa jest pogrążona nie tylko w politycznej walce, ale też tej o przetrwanie.

Isola Sacra to żywy, oddychający świat, który został starannie wykonany ręcznie. Przemierzaj tętniące życiem, spójne i interaktywne krainy: jeśli coś wygląda, jakby dało się na to wspiąć, to tak jest; jeśli jakiś obiekt wydaje się zbyt cienki, aby po nim przejść, być może trzeba będzie po nim balansować. Każdy krok, wspinaczka i skok powinny być zamierzone. Porzuciliśmy tradycyjny sterowanie „wskaż i kliknij” na rzecz klawiszy WASD lub kontrolera. Przeszukiwanie każdego centymetra może jednak okazać się owocne, gdy znajdziesz sekretne obszary i łupy.

Sacra stale się zmienia. Wracaj do wcześniej zbadanych obszarów, aby znajdować nowe zagrożenia i zasoby, które możesz wykorzystać. Za każdym razem, gdy odwiedzisz dany region, czeka cię zupełnie inne doświadczenie.

W No Rest for the Wicked wykorzystano miękki system klas, co oznacza, że priorytetem jest broń, a nie wybór konkretnej klasy/roli. Zdobywanie kolejnych poziomów zapewnia punkty statystyk, które możesz zainwestować w: PŻ, inteligencję, zręczność, siłę i wytrzymałość. Statystyki takie jak inteligencja, zręczność i siła mogą bezpośrednio zwiększyć skuteczność różnych rodzajów broni. Chcemy, aby gracze mogli tworzyć dowolne postacie, jakie tylko można sobie wyobrazić – nawet takie, o których nie pomyśleliśmy!

Dzięki naszemu systemowi walki opartemu na animacjach ataki powinny być zaplanowane i przemyślane. Aby pokonywać przeciwników, obserwuj ich zamiary i wybieraj dogodne momenty do wyprowadzania ataków. Paruj nadchodzące ciosy, co wprowadzi wrogów w tymczasowy stan osłabienia. Ważny jest także ruch i wyczucie czasu. Twoja prędkość ruchu determinuje uniki, ale nie martw się – wszystkie mają klatki niewrażliwości:

  • Szybcy i zwinni mogą odskakiwać od nachodzących ataków.
  • Ci, którzy wybrali zrównoważoną prędkość, mogą korzystać z przewrotów.
  • Powolni i potężni, trochę bardziej podatni na ataki ze względu na wolniejszą animację uniku, mogą je kontrować przy pomocy uderzeń ramieniem.

Broń jest wyjątkowa, nie ma dwóch takich samych. Każda broń ma swój własny tryb, może posiadać afiksy i może być zoptymalizowana przez różnych sprzedawców w celu dostosowania jej do Twoich potrzeb. Nasyć ją runami, które zapewnią dodatkowe efekty! W walce broń jest przedłużeniem twojego ciała – wyczucie czasu, pozycja, waga i ruch muszą działać w harmonii.

Podczas swojej podróży natkniesz się na Sacrament, stolicę Isola Sacra. To miejsce zniszczone wojną, ale możesz pomóc przywrócić mu dawną świetność. Zmieniaj miasto, kupując posiadłość i dekorując ją według własnego uznania. Dzięki szerokiej gamie posiadłości do kupienia i swobodnemu systemowi projektowania wnętrz stworzysz wyjątkowe miejsce, które będzie można nazwać domem. Łów ryby na wybrzeżu, powalaj drzewa, wydobywaj rudę i nie tylko. Zasoby te można wykorzystać do stworzenia nowego sprzętu, posiłków, mebli domowych, a nawet ulepszenia Sacramentu.

Masz kontrolę nad rozwojem Sacramentu.

GramTV przedstawia:

Komentarze
0



Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!