New World masowo traci graczy. Ponad połowa osób straciła zainteresowanie MMO

Radosław Krajewski
2021/11/02 12:15
2
0

Amazon nie potrafił utrzymać u siebie graczy na długo. Coraz więcej osób rezygnuje z dalszej gry w New World.

Najnowsze MMORPG od Amazon Game Studios wystartowało z wysokiej pozycji. W dniu premiery na Steamie w New World grało wspólnie ponad 913 tysięcy graczy w najlepszym momencie. Utrzymanie tak dużej liczby osób było ogromnym wyzwaniem dla dewelopera, który nie sprostał zadaniu. Od dnia debiutu produkcję nawiedzały najróżniejsze błędy, które do dzisiaj nie zostały naprawione. Jednymi z nich był system frakcji, który według graczy nie ma żadnego wpływu na samą rozgrywkę, czy też problem z masowym zgłaszaniem graczy, który był wykorzystywany w innym celu, niż ukarania toksycznych osobników. Teraz okazuje się, że gra posiada pewien błąd techniczny, który pozwala duplikować złoto, przez co twórcy musieli wyłączyć wszystkie formy transakcji kupna i sprzedaży dóbr pomiędzy graczami. Wszystko to sprawiło, że świat New World odwiedza coraz mniej graczy.New World masowo traci graczy. Ponad połowa osób straciła zainteresowanie MMOW ostatnich dniach w szczycie popularności grało jednocześnie około 400 tysięcy graczy. W ubiegłą sobotę serwis Steamcharts odnotował 398 tysięcy zalogowanych jednocześnie graczy w najlepszym momencie, co oznacza spadek aż o 57% względem startu gry. Nieco lepiej wyglądała sytuacją w minioną niedzielę, gdzie New World miało odpalonych 404 tysięcy graczy. Wczoraj jednak sytuacja znów się zmieniła i na serwerach bawiło się jednocześnie tylko 357 tysięcy osób. Nadal są to liczby, które mogą zadowolić Amazon, ale firma musi szybko zareagować i zapewnić graczom dodatkowe aktywności oraz wyeliminować problemy, zanim odpływ osób nie będzie jeszcze większy.

Przypomnijmy, że New World zadebiutowało na rynku 28 września wyłącznie na komputerach osobistych. Jest to dopiero druga produkcja od Amazon Game Studios, którzy na koncie mają również anulowane Crucible.

GramTV przedstawia:

Komentarze
2
Kafar
Gramowicz
02/11/2021 14:16

Mam przegrane 80h w tą grę i mogę śmiało stwierdzić że ta gra jest pusta pod względem świata i mechaniki jak wydmuszka. System frakcji to totalne nieporozumienie i niesamowity brak zawartości. Ma potencjał, niestety moim zdaniem dużo graczy odpada po 30 poziomie a za 3-4 miesiące jak nic developerzy nie zmienią gra będzie "martwa" (w porównaniu do tego ile osób grało na początku).

Ja sam czekam na jakiś content update, to może wrócę. Szkoda, bo gra na prawdę jak napisałem ma potencjał.

Jednak na razie to jest w historii gier najlepszy running simulator.

Kotleciq
Gramowicz
02/11/2021 12:58

913 tys... ta :D może 400k w grze, reszta była w kolejce. 

Jedyne z czym się mogę zgodzić w tym tekście, to system frakcji -  nie zmienia zbyt wiele w stylu rozgrywki, jedynie dzieli graczy na 3 grupy, które mogą wchodzić ze sobą w interakcję (konflikty, sojusze itd). Przydałyby się jakieś questy frakcyjne, linie fabularne (nie tylko te o awans), które byłyby unikalne dla każdej z frakcji. 

Jednak jeśli idzie o frakcje,  tu wina jest nie tylko po stronie Amazona. Banda idiotów (bo inaczej nazwać nie potrafię) leciała na serwery gdzie grał ich streamer, dołączali do jego frakcji, czasami kompanii. Streamer pograł 3-4 tygodnie, poszedł w cholerę a na serwerze zostało (na przykładzie mojego serwera): 60% graczy w Syndykacie (bo streamer grał), 35% w Maruderach (bo inny streamer grał), 5% graczy w Przymierzu. Na moim serwerze było tak, że nie byliśmy wstanie zebrać 50 graczy na 55-60 lvl aby rozegrać wojnę. Przeniosłem się na inny serwer, gdzie frakcje są mniej więcej równe i gra się od razu lepiej. Gra ma ogromny potencjał, byleby po hotfixach poszedł content update.