Netflix wchodzi w streaming gier. Na pokładzie weteran z Electronic Arts

Radosław Krajewski
2021/07/15 11:10
0
0

Nie ma już odwrotu. Netflix szykuje się do wejścia w rynek gier.

W ostatnich latach Netflix poczynił pierwsze nieśmiałe kroki, aby rozszerzyć swoją działalność o branżę gier. Początkowo współpracowali z producentem BonusXP, gdzie wspólnie stworzyli dwie gry na licencji ich popularnych seriali: Stranger Things i Ciemny kryształ. Teraz jednak platforma streamingowa chce się usamodzielnić i z przytupem wejść w tworzenie gier. Już pod koniec maja pojawiły się pierwsze plotki, które zostały właśnie potwierdzone przez Bloomberg i The Hollywood Reporter. Netflix zatrudnił Mike’a Verdu, który został wiceprezesem ds. rozwoju gier. Verdu ma bogate doświadczenie w branży, wcześniej pracując dla Electronic Arts przy mobilnych produkcjach (Plants vs. Zombies 2, The Sims Freeplay i Star Wars: Galaxy of Heroes) oraz dla Facebooka, gdzie był odpowiedzialny za nadzorowaniem Oculusa i wydawanych na urządzenie gier.Netflix wchodzi w streaming gier. Na pokładzie weteran z Electronic ArtsJuż wkrótce do firmy dołączą kolejni specjaliści, którzy będą pomagać w nowym dziale. Jeden z programistów wyznał, że na platformie znajdują się już pierwsze gry, które są głęboko ukryte w plikach aplikacji. Bloomberg podaje, że już w przyszłym roku subskrybenci platformy otrzymają pierwsze tytuły. Znajdziemy je w osobnej zakładce na Netflixie, więc zaraz po skończeniu oglądania serialu, będziemy mogli płynnie przejść do zabawy przy grze, bez potrzeby uruchamiania osobnej aplikacji lub strony. Co najważniejsze, firma nie ma zamiaru podnosić cen abonamentu. Prezesi Netflixa chcą postawić na dalszy rozwój usługi i przyciągnięcie do niej nowych użytkowników oraz zwiększyć ich zaangażowanie w treści.

Jest to naturalne rozszerzenie strategii Netflixa w zakresie treści, które pozwalają wydobywać własność intelektualną z popularnych programów, takich jak „Stranger Things”. Chociaż może nie generować dużych dodatkowych przychodów, pomoże pogłębić zaangażowanie i zwiększyć atrakcyjność usługi i atrakcyjność cenową. Nie oczekuj, że będzie to punkt zwrotny, ale pokazuje, że firma będzie badać nowe formaty, aby wydłużyć czas spędzany na platformie – analityk mediów BI, Geetha Ranganathan.

GramTV przedstawia:

Komentarze
0



Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!