Oddaj swój głos w plebiscycie GRAM AWARDS 2022

Netflix traci użytkowników w Ameryce. Platforma niezadowolona z wyników

Radosław Krajewski
2021/07/21 16:40

Coraz mniej widzów chętnych jest na wykupienie subskrypcji Netflixa. Serwis może mieć spore problemy.

Netflix przedstawił swój raport finansowy za ostatni kwartał, w którym znalazły się informacje o liczbie subskrybentów. Obecnie platforma posiada 209 mln aktywnych abonentów, ale w ostatnich trzech miesiącach tylko 1,54 mln osób wykupiło subskrypcję. Dla platformy jest to zła informacja, która może niepokoić prezesów. Dane potwierdzają słabnące zainteresowanie serwisem ze strony nowych klientów, choć i tak udało się pozyskać ich o pół miliona więcej, niż pierwotnie zakładano. Najgorszą sytuację serwis odnotował w Ameryce Północnej, w której pierwszy raz od dwóch lat Netflix zanotował spadek liczby subskrybentów o 430 tysięcy.Netflix traci użytkowników w Ameryce. Platforma niezadowolona z wynikówZdaniem platformy pandemia spowodowała zachwianie wzrostu liczby klientów. Jednak tego samego nie odczuły inne platformy, na czele z Disney+, HBO Max i Peacock należące do NBCUniversal. Najwidoczniej światowy rynek nasycił się Netfixem i widzowie szukają innych rozrywek. Warto jednak pochylić się nad przyczynami takiego stanu rzeczy. 209 milionów aktywnych abonentów to pokaźna liczba, tym bardziej że nie odzwierciedla liczby wszystkich osób, które korzystają z Netflixa. Wielu subskrybentów udostępnia swoje konta rodzinie, znajomym, czy nawet obcym osobom za niewielką kwotę, która pozwala opłacać miesięczny abonament.

Kolejnym czynnikiem wpływającym na zahamowanie liczby nowych subskrypcji mógł mieć fakt, że w niektórych krajach wzrosła cena abonamentu. Nie można również wykluczyć, że widzowie są zmęczeni produkcjami Netflixa i obiecywane na początku roku wielkie premiery każdego tygodnia nie zostały dotąd zrealizowane. Z pewnością platforma nie ma powodów do obaw, ale długofalowe konsekwencje mogą negatywnie wpłynąć na Netflixa i cały rynek platform streamingowych.

GramTV przedstawia:

Druga połowa roku powinna obfitować w większą liczbę dużych premier filmowych, jak i serialowych. Dlatego też platforma przewiduje, że w trzecim kwartale liczba subskrypcji wzrośnie o 3,5 mln nowych abonentów. Będzie to jednak wynik o wiele mniejszy od zakładanych przez inwestorów, którzy spodziewali się niecałych 5,5 mln nowych użytkowników.

Komentarze
1
Headbangerr
Gramowicz
22/07/2021 05:47

Ultra-woke serwis traci zainteresowanie na najbardziej wrażliwym rynku? No coś takiego xD