Horizon: Forbidden West na ostatniej prostej. Twórcy zdradzają ciekawe szczegóły

Wincenty Wawrzyniak
2021/06/07 13:00
2
0

W sieci pojawiło się sporo nowych informacji na temat gry, która – zdaniem jednego z twórców – znajduje się już na ostatniej prostej, jeśli chodzi o produkcję.

Jak podaje serwis Games Radar, w niedawnym wywiadzie udzielonym przez jednego z deweloperów ze studia Guerrilla Games dziennikarzom portalu Hardware Zone pojawiło się sporo nowych i ciekawych informacji na temat gry Horizon: Forbidden West. Zdaniem reżysera zespół osiągnął kolejny kamień milowy w wersji beta, dzięki czemu twórcy znaleźli się w końcowej fazie prac. Aktualnie głównymi zajęciami deweloperów są więc wszelkie szlify i naprawa błędów. Można więc uznać, że to już ostatnia prosta.

Horizon: Forbidden West na ostatniej prostej. Twórcy zdradzają ciekawe szczegóły

Podczas rozmowy poruszono również techniczne szczegóły wydania na konsolę PlayStation 5. Dowiedzieliśmy się, że gracze otrzymają możliwość wyboru pomiędzy rozdzielczością 4K oraz 30 klatkami na sekundę (co widzieliśmy na pokazie State of Play) oraz niższą rozdzielczością i 60 klatkami na sekundę. Deweloper zapewnił, iż wydanie tytułu równocześnie na PS4 oraz PS5 nie ogranicza w żaden sposób możliwości twórców. Mathijs de Jonge nie ukrywa zresztą swojego podekscytowania nową generacją.

GramTV przedstawia:

Na koniec warto wspomnieć o nowych informacjach odnośnie samej rozgrywki. Horizon: Forbidden West położy jeszcze większy nacisk na eksplorację niż zrobiła to pierwsza część. Świat ma być znacznie większy i wypełniony najróżniejszymi tajemnicami oraz zagadkami do rozwiązania. Ba, gra ma nagradzać gracza za ciekawość oraz zaangażowanie w to, co dzieje się wokół głównej bohaterki. Zasugerowano nawet, że przynajmniej część lokacji będziemy zwiedzać w zupełnie nowy sposób – latając.

Horizon: Forbidden West ma zadebiutować na rynku jeszcze w bieżącym roku na konsolach PlayStation 4 oraz PlayStation 5. Zwiastun zapowiadający produkcję, który zobaczyliśmy podczas pokazu PS5: The Future of Gaming, znajdziecie w osobnej wiadomości pod tym adresem. Jeśli chcecie być na bieżąco ze wszystkimi wiadomościami dotyczącymi kontynuacji bestsellera z 2017 roku, zapraszamy tutaj.

Komentarze
2
dariuszp
Gramowicz
07/06/2021 15:59

No nie bo po prostu robisz pod słabszą platformę i usprawniasz pod drugą. Więc nie musisz dublować zasobów. 

Ograniczenia wynikają z czegoś innego. PS4 ma dysk który daje radę przetworzyć może 50mb/s. PS5 może przerobić 5000mb/s. To sprawia że w ciągu sekundy możesz przerobić 100x więcej danych. Co oznacza wczytywanie i usuwanie z pamięci z większą prędkością. Co oznacza np szybsze poruszanie się w środowisku. Więcej detali otoczenia.

Tu będzie największe ograniczenie. Dysk twardy.

Kash28
Gramowicz
07/06/2021 14:49

Ogranicza nie ogranicza, każda gra cross generacyjna w jakims stopniu jest ograniczana. Czy też chociażby to że zasoby ludzkie i finansowe idą na dwie platformy które są zarówno żbliżone jak i niesamowicie różne. Wiadomo że niepowiedzą iż ogranicza ich Ps4.... To baza powiedzmy 100mln potencjalnych klientów... Więc niech co 10 kupi grę w przeciągu roku... No a i tak wydaje mi się że mogą sięgnąć po 20 milionów kopii. Baza posiadaczy Ps5 dużo mniejsza.