Euro Truck Simulator 2 – SCS Software chwali się efektami upiększania gry

Jakub Smolak
2023/02/13 09:45
3
0

Deweloperzy prezentują poprawki, jakich doczekało się miasto Erfurt.

Ekipa SCS Software chwali się rezultatami prac nad Euro Truck Simulator 2. Deweloperzy zaprezentowali kilka grafik, na których możemy zobaczyć niemieckie miasto Erfurt. Zachęcamy do zapoznania się z poniższą galerią.

Euro Truck Simulator 2 – SCS Software chwali się efektami upiększania gry

Odnowiony Erfurt w Euro Truck Simulator 2

Erfurt jest wyłącznie przykładem, gdyż ekipa pracuje nad gruntownym odświeżeniem niemieckich miast w grze. Jak możemy przeczytać w notce udostępnionej na oficjalnym blogu, jest to część projektu Germany Rework. Fani Euro Truck Simulator 2 z pewnością ucieszą się z nadchodzących poprawek.

Na koniec przypomnijmy, że Euro Truck Simulator 2 zadebiutowało na rynku w październiku 2012 roku, a gra jest stale i intensywnie rozwijania. Tytuł cieszy się ogromną popularnością. Czas odcisnął jednak na produkcji SCS Software swoje piętno, dlatego ulepszenia graficzne są w tym przypadku niezbędne.

GramTV przedstawia:

Komentarze
3
wolff01
Gramowicz
13/02/2023 13:51
dariuszp napisał:

Mnie w ogóle dziwi że to nie jest jakoś zautomatyzowane. Nie chce mi się wierzyć że oni ręcznie każdy metr drogi zaplanowali.

Ostatnio wrzucili bloga jak tworzą mapy https://blog.scssoft.com/2023/02/under-hood-research.html. Generalnie w głównej mierze posiłkują się pewnie satelitą i Google, mimo że w teren też jeżdżą (na to zwracają uwagę forumowicze że np. w przypadku USA jest sporo różnić które możnaby wyłapać dopiero będąc na miejscu). Z drugiej strony mamy tzw. "feel" mapy, czyli wszystkie te detale które nadają klimatu miejscówkom (billboardy, style architektoniczne, znaki itd) - rzeczy które reaczej AI (przynajmniej na razie) nie wyłapie bo najpierw potrzebowałaby odpowiednich zasobów (biblioteki z której może generować assety). Nie należy zapominać o skali (1:20 bodaj) i to że sporo rzeczy muszą wciskać i przekłamywać (np. mainpulacja perspektywą czy "ściskanie" sieci dróg).

Natomiast faktycznie możliwe, że AI coraz bardziej wspomaga ich pracę. Co wcale nie jest głupie bo dzieki temu mapy będą może bardziej realistyczne a przede wszystkim na czasie i szybciej aktualizowane. Ja na to liczę bo jak by tempa nie zwiększali to niestety cały czas pewne regiony mapy się starzeją (albo nie były ruszane od poczatku). Nawet trochę nowsze rzeczy jak DLC Skandynawa będzie odstawać na tle przyszłego rozszerzenia dodającego północną Skandynawię itd.

dariuszp
Gramowicz
13/02/2023 12:05
wolff01 napisał:

Tytuł artykuły trochę mylący...

Tzw. "rework" lokacji z podstawki trwa już od dłuzszego czasu - tak jest to "upiększanie", ale w sensie doprowadzania przestarzałych lokacji które w grze są od x lat do standardów z najnowszych DLC (poprzez standardy rozumiemy więcej assetów i detali, dokładniejsze odwzorowanie mapy itd). Czyli taki trochę "content edit".

Natomiast o oczekiwanym od dawna ulepszeniu silnika (m.in wsparcie dla DX12) na razie cicho-sza.

Mnie w ogóle dziwi że to nie jest jakoś zautomatyzowane. Nie chce mi się wierzyć że oni ręcznie każdy metr drogi zaplanowali.

wolff01
Gramowicz
13/02/2023 10:09

Tytuł artykuły trochę mylący...

Tzw. "rework" lokacji z podstawki trwa już od dłuzszego czasu - tak jest to "upiększanie", ale w sensie doprowadzania przestarzałych lokacji które w grze są od x lat do standardów z najnowszych DLC (poprzez standardy rozumiemy więcej assetów i detali, dokładniejsze odwzorowanie mapy itd). Czyli taki trochę "content edit".

Natomiast o oczekiwanym od dawna ulepszeniu silnika (m.in wsparcie dla DX12) na razie cicho-sza.




Trwa Wczytywanie