Sekret powstania serii Dragon Age ujawniony po 12 latach

Wincenty Wawrzyniak
2021/08/22 17:00
0
0

Na samym początku BioWare w ogóle nie myślało o tym, aby stworzyć serię, w której znajdziemy smoki.

Kilka dni temu deweloperzy ze studia BioWare ujawnili w wywiadzie dla dziennikarzy portalu The Gamer (podajemy za Comic Book) parę ciekawych informacji na temat serii Dragon Age. Zapewne większość z Was pamięta, że prawie dwanaście lat temu na rynku zadebiutowała pierwsza część dziś już kultowej marki, czyli Dragon Age: Origins. Okazuje się jednak, że na samym początku – kiedy rozpoczynano prace – zespół nie miał nawet w planach stworzenia gry, w której znajdziemy smoki. To jednak nie wszystko. Projektant środowiska we wspomnianym Początku wyjawił, że nazwa serii powstała dzięki generatorowi nazw.Sekret powstania serii Dragon Age ujawniony po 12 latach

Na początku Dragon Age nie miało nazwy. Mieliśmy kilka pomysłów, ale żaden nie brzmiał wystarczająco konkretnie – dlatego zdecydowaliśmy się polecić jednemu z programistów użycie generatora nazw. Złożyliśmy więc to do kupy, dodaliśmy do listy masę fantastycznych słów i ostatecznie wspomniany generator wyrzucił na ekran kilka tytułów. Tym, który cieszył się wówczas największą popularnością wśród deweloperów, było dzisiejsze Dragon Age. David Gaider (główny scenarzysta) powiedział wówczas coś w stylu: “to teraz przydałoby się dodać trochę smoków do historii...” (Ian Stubbington, BioWare)

GramTV przedstawia:

Wspomniany główny scenarzysta, David Gaider, dodał, że początkowo Dragon Age było nazywane Chronicles, choć nikt tej nazwy nie lubił. Ba, ostatecznie nawet Stubbington był zmuszony do wprowadzenia znaczących zmian w swojej pracy, a Gaider musiał nie tylko przepisać fabułę, ale również wpleść w nią wspomniane smoki. Początkowy scenariusz zakładał bowiem, że te stworzenia już dawno wyginęły na skutek wydarzeń w Dragon Age: Początek, a magia była raczej praktykowana przez nielicznych.

Przypomnijmy jeszcze, że najnowsza odsłona serii – Dragon Age IV – ma zadebiutować w 2022 roku na komputerach osobistych oraz konsolach nowej generacji, czyli PlayStation 5 i Xboksach Series X/S. Z kolei wspomniane wyżej Dragon Age: Origins zostało wydane w listopadzie 2009 roku na komputerach osobistych oraz konsolach PlayStation 3 i Xbox 360. Zainteresowanym polecamy naszą recenzję.

Komentarze
0



Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!