Zespół pracujący nad sequelem Cyberpunka 2077 powiększył się o kilku weteranów

Wincenty Wawrzyniak
2024/02/06 20:55

Przedstawiciele studia CD Projekt RED podzielili się nowymi informacjami na temat rozwoju kontynuacji gry Cyberpunk 2077.

Przedstawiciele polskiego studia CD Projekt RED poinformowali o powiększeniu zespołu odpowiedzialnego za rozwój Project Orion, czyli pełnoprawnej kontynuacji gry Cyberpunk 2077. W tym celu opublikowano oficjalną informację prasową, w której możemy przeczytać, że do grupy dołączyło kilku uznanych weteranów branżowych, czy raczej „nowe grono profesjonalistów i profesjonalistek z branży gier”.

Zespół pracujący nad sequelem Cyberpunka 2077 powiększył się o kilku weteranów

Cyberpunk 2077 – zespół odpowiedzialny nad kontynuacją powiększa się

Deweloperzy rozpoczęli wiadomość od informacji, że Project Orion znajduje się aktualnie we wczesnej fazie tworzenia. Jak czytamy dalej, za rozwój kontynuacji odpowiadają weterani studia CD Projekt RED znani głównie z pierwszej odsłony oraz dodatku Widmo Wolności, czyli Gabriel Amatangelo (reżyser gry), Paweł Sasko (drugi reżyser), Igor Sarzyński (dyrektor kreatywny), Andrzej Stopa (dyrektor ds. projektowania i reżyserii scen), Kacper Niepokólczycki (dyrektor artystyczny ds. środowiska), Sarah Grümmer (p.o główna projektantka zadań) i Kacper Kościeński (dyrektor ds. inżynierii). Dołączą do nich:
  • Dan Hernberg – producent wykonawczy. Wcześniej pracował m.in. jako szef produkcji w Amazon Games, a w swoim portfolio ma takie tytuły jak New World, Apex Legends czy Diablo III;
  • Ryan Barnard – dyrektor ds. designu. Jest byłym reżyserem w Massive Entertainment i Ubisofcie, a także reżyserem rozgrywki w IO Interactive;
  • Alan Villani – dyrektor ds. inżynierii. Pracował wcześniej jako wicedyrektor ds. technologii przy licznych tytułach WB Games (w tym serii Mortal Kombat);
  • Anna Megill – główna pisarka. Deweloperka ma ponad dwudziestoletnie doświadczenie w pisaniu na potrzeby gier wideo, zaś w jej portfolio znajdują się takie tytuły jak Control, Dishonored: Death of the Outsider, Assassin’s Creed Syndicate, Avatar: Frontiers of Pandora, Guild Wars 2 i nadchodząca gra z serii Fable;
  • Alexander Freed – pisarz. Pracował jako główny pisarz w BioWare m.in. przy grze Star Wars: The Old Republic. Współpracował także z takimi studiami jak DICE, Obsidian Entertainment, Wizards of the Coast i FoxNext.

Na koniec studio przypomniało, że wciąż poszukuje pracowników na różne stanowiska do oddziałów w Bostonie oraz Vancouver.

GramTV przedstawia:

Komentarze
10
turmalin
Gramowicz
12/02/2024 09:23
wiko napisał:

Scenarzysta to screenwriter lub scriptwriterWriter z angielskiego to właśnie pisarz, tak też jest w informacji prasowej RED-ów, ale myślę, że oba te terminy funkcjonują tutaj dość płynnie. :)

turmalin napisał:

Writer = scenarzysta, nie pisarz. Pisarz pisze powieści.

Uderzyło mnie to, bo właśnie nigdy wcześniej nie widziałem słowa "pisarz" w kontekście autora scenariusza gry. Pisarz to "author", ktoś kto napisał coś, co zostało wydane jako książka. Writer, screenwriter i scriptwriter to, w kontekście produkcji kinowych i gier, wszystko różnego rodzaju scenarzyści. Writer to też może być pisarz powieści, ale po polsku nie nazwiemy scenarzysty do gry "pisarzem".

To niuans, ale ważny. Writers Guild of America strike to właśnie przecież Strajk scenarzystów w Stanach Zjednoczonych, a nie Strajk Pisarzy.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Strajk_scenarzyst%C3%B3w_w_Stanach_Zjednoczonych

wiko
Redaktor
Autor
07/02/2024 20:00
turmalin napisał:

Writer = scenarzysta, nie pisarz. Pisarz pisze powieści.

Scenarzysta to screenwriter lub scriptwriterWriter z angielskiego to właśnie pisarz, tak też jest w informacji prasowej RED-ów, ale myślę, że oba te terminy funkcjonują tutaj dość płynnie. :)

MisioKGB
Gramowicz
07/02/2024 07:35

Dobra obsada 




Trwa Wczytywanie