GTA 6 może wynieść rozgrywkę na zupełnie nowy poziom. Ciekawe wnioski patentowe

LM
2021/01/19 08:50
2
0

Bohaterowie niezależni staną się integralną częścią świata gry? Koniec z typowo singlowym graniem? Kolejna porcja plotek zza kulis produkcji GTA 6.

GTA 6 może wynieść rozgrywkę na zupełnie nowy poziom. Ciekawe wnioski patentowe

Mija już kilka lat od pierwszych pogłosek wieszczących rychłą zapowiedź gry Grand Theft Auto 6. Publika zdążyła już zrozumieć, że Take-Two i Rockstar Games nie będą śpieszyć się z ogłaszaniem tajemnicy, o której wszyscy wiedzą, więc zamiast zapowiedzi szukają rozmaitych punktów zaczepienia i snują teorie dotyczące kształtu GTA 6. Całkiem dobrą pożywką dla spekulacji okazują się zarejestrowane w ostatnich latach patenty firmy Take-Two, gdyż nie tylko sugerują całkiem nowe podejście do zabawy w GTA, ale i spore usprawnienia dla gier w ogóle.

Mowa tu o wnioskach patentowych na innowacyjną technologię do obsługi sztucznej inteligencji sterującej zachowaniem bohaterów niezależnych. W październiku minionego roku zarejestrowano wniosek, wedle którego NPC-e nie będą już jedynie tłem dla prezentowanych na ekranie scen, które znika, gdy tylko się oddalimy, ale integralną częścią świata. Gra będzie przechowywać informacje o ruchach bohaterów niezależnych, a poszczególne ich grupy będą powiązane w tzw. „węzły”, czyli specjalne, charakterystyczne wzorce zachowania. NPC-e mają lepiej komunikować się ze światem gry, nawigować po nim i reagować na działania gracza.

Wszystko to przenosi nas do kolejnego patentu, czyli systemu zarządzania sesjami sieciowymi i łączenia graczy w pary. Na papierze brzmi bardzo podobnie do wydanego w 2019 roku Death Stranding, gdzie gracze łączyli się w pomniejsze grupy, które mogły wspólnie oddziaływać na świat gry. Tu wygląda to nieco inaczej, gdyż poprzez włączenie sieci do typowo singlowej rozgrywki twórcy chcą wykorzystać moc strumieniowania, które będzie przechowywać informacje o wspomnianych wcześniej NPC w chmurze, co pozwoli odciążyć sprzęt.

GramTV przedstawia:

Oczywiście wszystkie ujęte tu informacje, to jedynie podciągnięte pod ramy GTA 6 fanowskie teorie i zapewne nieprędko przekonamy się, czy przywołane tu patenty powstały z myślą o nowej grze Rockstara. Pozostaje uzbroić się w cierpliwość, a tymczasem dajcie znać, co myślicie o takich rozwiązaniach?

GTA 5 oryginalnie zadebiutowało w 2013 roku na konsolach siódmej generacji.

Wczytywanie ramki mediów.

Komentarze
2
koNraDM4
Gramowicz
21/01/2021 05:29
wolff01 napisał:

W przeciwieństwie do Cyberpunka tu prawdopodobnie gra będzie ready jak będzie ready.

I tak, zabrzmię jak stary dziad bo choć technologia "żyjących NPC" brzmi ciekawie (a maślę że plotka jest całkiem wiarygodna bo Rockstar zawsze patrzy żeby podnosić poprzeczkę w kwestii sandboxów) trochę sceptycznie podchodzę do tego "always online". Bo np. na takim PS5 może to być płatna usługa... 

Pamiętajmy tylko, że rockstar mimo brnięcia odważnie w nowe mechaniki i stawiania na coraz to mocniej żyjący świat robi to w swoich jasnych ramach i logice. Do dziś mnie wkurza, że w RDR2 mimo zakrycia twarzy, a potem zmiany ciuchów i fryzury władze wiedziały, że to Artur napadł na kogoś na szlaku choć to i tak spory progres bo najpierw ktoś musi nas tam zobaczyć (z zakrytą twarzą i w ciuchach specjalnie do napadów) i donieść władzom. Ot po prostu mały kroczek do tego by iść w realizm ale jednak zbyt mały by nie poczuć sztuczności systemu więc to nadal wyżej niż sporo gier RPG gdzie nasze działania natychmiast spotykają się z reakcją taką jak kary na nas nałożone ale z drugiej strony nie dość wysoko by pobawić się w bandytę z prawdziwego zdarzenia gdyż prędzej czy później nagroda za naszą głowę zacznie rosnąć. Już oczywiście pomijając fakt systemu moralnego, który bywa bezlitosny.

wolff01
Gramowicz
19/01/2021 11:35

W przeciwieństwie do Cyberpunka tu prawdopodobnie gra będzie ready jak będzie ready.

I tak, zabrzmię jak stary dziad bo choć technologia "żyjących NPC" brzmi ciekawie (a maślę że plotka jest całkiem wiarygodna bo Rockstar zawsze patrzy żeby podnosić poprzeczkę w kwestii sandboxów) trochę sceptycznie podchodzę do tego "always online". Bo np. na takim PS5 może to być płatna usługa...