Cyberpunk 2077 to przede wszystkim gra RPG, a nie strzelanka

Mikołaj Ciesielski
2020/08/12 17:10
6
0

Jeden z przedstawicieli CD Projekt RED twierdzi, że najnowsze dzieło polskiego studia jest dużo bardziej rozbudowaną grą RPG od Wiedźmina 3.

W poniedziałek odbył się drugi pokaz Night City Wire. Studio CD Projekt RED przedstawiło nam nowe materiały wideo, przybliżające przeszłość głównego bohatera, na którą wpływ będzie miał wybór gracza. Polski deweloper opublikował również gameplay, prezentujący różne typy broni. Na temat gry postanowił wypowiedzieć się również Miles Tost, starszy projektant poziomów, który w rozmowie opublikowanej na kanale Netrunner 2077 zaznaczył, że Cyberpunk 2077 to przede wszystkim gra RPG, a nie strzelanka.

Cyberpunk 2077 to przede wszystkim gra RPG, a nie strzelanka

GramTV przedstawia:

Tost przyznał, że w grze znajduje się cała masa różnego rodzaju broni, przez co gracze zapominają, że Cyberpunk 2077 jest przede wszystkim grą RPG. Deweloper twierdzi, że najważniejszymi elementami gatunku są możliwość wyboru i dostosowania wyposażenia, dokonywanie decyzji w zakresie rozwoju postaci, a także podejmowanie wyborów podczas dialogów z postaciami niezależnymi.

Przedstawiciel CD Projekt RED wyznał, że ma wrażenie, że wiele osób patrzy na Cyberpunka i widzi jedynie perspektywę z pierwszej osoby oraz broń i automatycznie klasyfikuje najnowsze dzieło polskiego dewelopera jako przedstawiciela gatunku FPS. Tost podkreślił, że jego zdaniem jest to bardzo powierzchowna ocena, ponieważ Cyberpunk 2077 jest dużo bardziej rozbudowaną grą RPG od Wiedźmina 3.

Cyberpunk 2077 zmierza na komputery osobiste oraz konsole PlayStation 4 i Xbox One. Premiera gry zaplanowana jest na 19 listopada bieżącego roku. Produkcja pojawi się również na konsolach nowej generacji.

Jeśli chcecie uzupełnić swoją wiedzę, dotyczącą najnowszego dzieła rodzimego dewelopera lub chcecie zapoznać się ze wszystkimi udostępnionymi dotychczas informacjami na temat gry, to koniecznie zajrzyjcie do naszego artykułu - Wszystko, co wiemy o Cyberpunk 2077.

Komentarze
6
Xelos_Iterion
Gramowicz
13/08/2020 09:30
koNraDM4 napisał:

Wiedźmin 3 jest RPG akcji gdzie mamy narzuconą postać choć wyborów dokonujemy my. Nie powiem by było to tak rozbudowane jak w wymienionych przez ciebie tytułach ale odmówić Wiedźminowi bycia RPG to ignorancja. Realnie wpływamy na wydarzenia, na los postaci, a Geralta także prowadzimy jak chcemy mimo, że postać jest już zarysowana przez twórców jak i Andrzeja Sapkowskiego to nic nie stoi na przeszkodzie by w grze postępować tak jakby Geralt książkowy postąpił (nawet są opisy tego jak pokierować fabułą i zadaniami pobocznymi) ale i jest na tyle spora dowolność, że możemy odczuć swoje wybory na różny sposób. Gra była bardzo ambitna i bardzo dobrze im wyszła, a teraz pozostaje czekać na CP2077 bo prawdopodobnie znajdziemy tam więcej RPG niż w Wieśku gdzie jednak rzeczywiście wpływ wyborów był czasem marginalny.

Wiedźmin jest przygodową grą akcji, nie RPGiem. Postaci nie prowadzimy, jak chcemy, o czym dobitnie świadczą tuziny cutscenek, gdzie bohater robi, co chce i mówi, co chce. W dialogu nie prowadzimy dialogu, a jedynie biernie się mu przyglądamy, wybierając jedynie "kierunek" rozmowy, ale nie jej charakter. Postacią Geralta sterujemy, ale jej de facto nie odgrywamy, a to jest kluczowe dla RPG (gry, które wymieniłem wcześniej, właśnie na to kładą nacisk). Oczywiście nie ma się co temu dziwić - Geralt jest bohaterem w pełni napisanym i określonym, nie dziwne więc, że nie możemy złamać jego sposobu bycia. Wtedy to już nie byłby po prostu Geralt.

Gra jest bardzo dobra, nie sposób jej tego odmówić. Ale jako przygodówka z mnogością akcji. Tylko tyle i aż tyle.

koNraDM4
Gramowicz
13/08/2020 03:38
Xelos_Iterion napisał:

To nie tylko w RPG ma sens, ot, choćby i w RDR2. W każdym razie to oczywiście miły dodatek mechaniczny, aczkolwiek niemający nic wspólnego z RPG.

Andrzej Pulaski: skąd wniosek, że moim zdaniem nic nie jest? Jest tego wcale niemało. Tyranny, Pillars of Eternity, Disco Elysium, Divinity: Origianl Sin 2 i inne. I nie, nie chodzi mi bynajmniej o rzut izometryczny. :)

dariuszp napisał:

Chodzi o to że strzelanie nie będzie najlepsze jeżeli nie zainwestujesz w tą umiejętność. Twoja postać będzie dłużej mierzyć albo będzie się jej ręka chwiać albo będzie dłużej przeładowywać. Co w RPG ma sens. 

Wiedźmin 3 jest RPG akcji gdzie mamy narzuconą postać choć wyborów dokonujemy my. Nie powiem by było to tak rozbudowane jak w wymienionych przez ciebie tytułach ale odmówić Wiedźminowi bycia RPG to ignorancja. Realnie wpływamy na wydarzenia, na los postaci, a Geralta także prowadzimy jak chcemy mimo, że postać jest już zarysowana przez twórców jak i Andrzeja Sapkowskiego to nic nie stoi na przeszkodzie by w grze postępować tak jakby Geralt książkowy postąpił (nawet są opisy tego jak pokierować fabułą i zadaniami pobocznymi) ale i jest na tyle spora dowolność, że możemy odczuć swoje wybory na różny sposób. Gra była bardzo ambitna i bardzo dobrze im wyszła, a teraz pozostaje czekać na CP2077 bo prawdopodobnie znajdziemy tam więcej RPG niż w Wieśku gdzie jednak rzeczywiście wpływ wyborów był czasem marginalny.

Xelos_Iterion
Gramowicz
12/08/2020 18:57
dariuszp napisał:

Chodzi o to że strzelanie nie będzie najlepsze jeżeli nie zainwestujesz w tą umiejętność. Twoja postać będzie dłużej mierzyć albo będzie się jej ręka chwiać albo będzie dłużej przeładowywać. Co w RPG ma sens. 

To nie tylko w RPG ma sens, ot, choćby i w RDR2. W każdym razie to oczywiście miły dodatek mechaniczny, aczkolwiek niemający nic wspólnego z RPG.

Andrzej Pulaski: skąd wniosek, że moim zdaniem nic nie jest? Jest tego wcale niemało. Tyranny, Pillars of Eternity, Disco Elysium, Divinity: Origianl Sin 2 i inne. I nie, nie chodzi mi bynajmniej o rzut izometryczny. :)




Trwa Wczytywanie