Społeczność nie próżnuje – 5 totalnych konwersji Mount & Blade 2: Bannerlord, na które warto czekać

LM
2020/04/06 17:10
0
0

Jeszcze przed premierą finalnej wersji nowe Mount & Blade doczeka się premiery modów nawiązujących do Wiedźmina, Władcy Pierścieni czy Gry o tron.

W minionym tygodniu na serwerach platformy Steam ukazało się Mount & Blade 2: Bannerlord. Tytuł pojawił się w katalogu Wczesnego Dostępu po niemal 8 latach od pierwotnej zapowiedzi, ale twórcy i tak mają ręce pełne roboty. Tak długi czas oczekiwania może wypiętrzyć oczekiwania graczy i chociaż tytuł ogrywa każdego dnia niemal ćwierć miliona osób, to wiele z nich narzeka na zbyt mało zmian w stosunku do Mount & Blade: Warband.Społeczność nie próżnuje – 5 totalnych konwersji Mount & Blade 2: Bannerlord, na które warto czekać

Coraz częściej w dyskusjach pojawia się stwierdzenie, że cała nadzieja w modderach, ale wydaje się, że i społeczność skupiona wokół Bannerlord nie próżnuje. W ciągu zaledwie tygodnia do sieci trafiło kilkanaście modyfikacji, a drugie tyle jest już w planach. Wśród nich oczywiście zapowiedziano również pełne konwersje tytułu i to nimi zajmiemy się tym razem.

Pokuszę się raczej o krótkie przybliżenie obiecujących projektów, a poświęcimy im nieco więcej miejsca, gdy (jeśli) doczekają się grywalnej wersji.

Kingdoms of Arda

Na pierwszy ogień oczywiście najbardziej wyczekiwana modyfikacja Kingdoms of Arda, czyli mod, który świat Bannerlord przenosi na karty powieści i prac J.R.R. Tolkiena. Całość powstaje zarówno z myślą o zabawie w singlu, jak i trybie sieciowym, a twórcy planują odtworzyć postacie, lokacje i wyposażenie m.in. z Władcy Pierścieni, Hobbita czy Silmarillionu.

Modderzy zakładają, że w singlu odegramy kanoniczne role doskonale znanych bohaterów, a w trybie muli weźmiemy udział w zmaganiach przeszło 35 frakcji. Wszystko oczywiście na mapie Śródziemia z odwzorowanymi lokacjami, nowymi zadaniami oraz elementami oprawy audiowizualnej.

Monsters from Men

Modyfikacja przeniesie nas do uniwersum inspirowanego Wiedźminem Andrzeja Sapkowskiego, ale już na wstępie warto wspomnieć, że nie będzie to jedna z typowych przygód Geralta. Akcja przeniesie nas na kontynent Zohovar i będzie osadzona już po wydarzeniach znanych z gier i książek. Całość także z myślą o zabawie dla wielu graczy z nowym systemem najemników, magią, zaawansowaną dyplomacją, nowymi rasami i frakcjami jak Nilfgaard czy Skellige.

Mount & Blade: Rome

Tym razem coś dla fanów realiów historycznych. Zapowiedziana już kilka lat temu modyfikacja pozwoli nam poprowadzić jedną z ościennych frakcji do szturmu na imperialny Rzym. Całość zaprojektowana z myślą o zabawie solo i w sieci, ale od dłuższego czasu bez żadnych istotnych aktualizacji. Być może po rynkowym debiucie Bannerlord modderzy zdecydują się wskrzesić projekt.

A World of Ice and Fire: The Known World

Opracowana pierwotnie z myślą o Mount & Blade: Warband pojawi się także w Bannerlord, by przenieść graczy do świata z kart powieści George’a R.R. Martina. Co ważne, modderzy na bieżąco śledzili postępy w przygotowaniu wczesnej wersji Bannerlord i potwierdzali plany przeniesienia moda na silnik kolejnej odsłony. Z pewnością czeka ich jeszcze sporo pracy, ale gdy tylko będą skłonni podzielić się jej efektami, to z pewnością się o tym dowiecie.

Mount & Blade: Shadowlord

Na koniec modyfikacja, która rzuci nas w wir walki przeciwko stworom z najgorszych koszmarów, które zdecydowały się wtargnąć do naszego świata. Całość ma obfitować we wszelkiej maści demoniczne pomioty oraz stwory znane z gatunku fantasy utrzymane w konwencji horroru. Opis sugeruje, że przyjdzie nam się z nimi mierzyć, ale niewykluczone, że będziemy mogli stanąć na ich czele.


GramTV przedstawia:

Sprawdź bogatą ofertę gier na PC i konsole w sklepie Sferis.pl

Komentarze
0



Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!