World of WarCraft pierwszą grą ze wsparciem dla DirectX 12 na Windows 7

LM
2019/03/13 11:34
5
0

Kolejne tytuły w drodze.

Microsoft poinformował za pośrednictwem swojego bloga deweloperskiego, że w odpowiedzi na rosnące zainteresowanie API DirectX 12 wśród fanów MMORPG Blizzarda – World of Warcraft – zdecydował się na udostępnienie w grze wsparcia dla API także dla systemów Windows 7. Tym samym WoW jest obecnie jedyną grą na leciwym już OS-ie, która jest kompatybilna z D3D12.

World of WarCraft pierwszą grą ze wsparciem dla DirectX 12 na Windows 7

Warto zaznaczyć, że omawiane tu nowinki nie są jednym ze składników systemu operacyjnego, więc nie musicie instalować ich na własną rękę, stosowne usprawnienia pojawią się w grze wraz z pobraniem aktualizacji opatrzonej numerem 8.15 do World of Warcraft. Oczywiście warto mieć też na uwadze fakt, że najnowsze API musi być wspierane przez Waszą kartę grafiki.

GramTV przedstawia:

DirectX 12 trafiło do WoW-a przed końcem minionego roku i zdaniem Microsoftu wielu użytkowników odnotowało odczuwalny skok wydajności w grze, co skłoniło firmę z Redmond do rozszerzenia wsparcia także na wydany w 2009 roku system Windows 7.

Przy okazji dowiedzieliśmy się, że Microsoft współpracuje już z kilkoma studiami nad wprowadzeniem D3D12 do innych produkcji, ale na razie nie wskazano jeszcze tytułów gier, ani nazw studiów, więc pozostaje oczekiwać na kolejne doniesienia.

Komentarze
5
Illidian_Stormrage
Gramowicz
14/03/2019 19:14
Dnia 13.03.2019 o 14:58, Travis37 napisał:

Czyli możnabyło dodać biblioteki DX12 do Win7 tylko wtedy wydanie Win10 nie miałoby większego sensu... Polityka Microsoftu.

Przecież to oczywista oczywistość że do W7 dało się wprowadzić DX12 ale po co wtedy wydawać W10 który moim zdaniem jest o niebo lepszy niż W7.

Crad999
Gramowicz
13/03/2019 18:59

Najwyższa pora biorąc pod uwagę, że za niecały rok kończy się wsparcie dla tego systemu. :D

L-M
Gramowicz
Autor
13/03/2019 17:53
TigerXP napisał:

O ile mnie pamięć nie myli DX12 trafił do WoW-a razem z najnowszym dodatkiem, czyli w sierpniu poprzedniego roku. Ale dopiero pod koniec poprzedniego roku, w jednym z patchy,  usprawnili działanie najnowszego DX-a, tak że ten wzrost wydajności stał się zauważalny. Wcześniej większość ludzi odnotowywała nawet spadek wydajności na DX12. 

Zapewne masz rację. Tutaj korzystałem z info od Microsoftu, w którym wskazali na "late 2018", bo kto by się chwalił, że bez łatania API nie działało jak należy :)




Trwa Wczytywanie