Felieton

PlayStation 5 – Sony opatentowało system emulacji wydanych na rynku konsol PlayStation

LM, 02 lutego 2019 18:40 9

Wygląda na to, że konsola dziewiątej generacji japońskiego giganta zaoferuje wsteczną kompatybilność ze starszymi urządzeniami.

Jeśli zastanawialiście się, czy sukces udostępnionej na konsolach Microsoftu usługi wstecznej kompatybilności z Xboksem i Xboksem 360 znajdzie swoje odzwierciedlenie w działaniach firmy Sony, to wygląda na to, że mamy dla Was odpowiedź. Japoński producent opatentował właśnie autorski system emulacji warunków z konsol PSX, PS2, PS3 i PS4, który zapewne zostanie zaimplementowany w konsolach PlayStation 5.

Za jego przygotowanie odpowiada Mark Cerny, czyli twórca architektury PlayStation 4. Jego zdaniem nowa usługa wykorzystuje moc obliczeniową CPU konsoli do uzyskania odpowiedniej synchronizacji podzespołów tak, by gry odbierały urządzenie jako sprzęt, na który zostały oryginalnie wydane. Warto przy tym wspomnieć o technice SRGAN, której głównym zadaniem jest remasterowanie gier poprzez ich emulację z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. Ta pozwoli podnieść jakość graficzną poszczególnych tytułów z rozdzielczości 480p do 4K.

Nie da się ukryć, że jeśli omawiane tu informacje okażą się prawdą, a nowa konsola Sony nie tylko zaoferuje wsteczną kompatybilność z poprzednią edycją, ale też ze wszystkimi odsłonami PlayStation, to Microsoft może mieć nieco utrudnione zadanie w zawojowaniu rynku swoją najnowszą konsolą.

Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2 to opowieść o politycznej walce sztuki z komercjalizacją, tradycji z nowoczesnością
Wiemy, kiedy zadebiutują kolejne epizody Life is Strange 2
W Fortnite zagrało już ponad 250 milionów osób
Oxenfree za darmo w Epic Games Store, The Witness darmowe po 4 kwietnia
najnowsze