Twórcy Anthem opowiadają o lataniu w grze

Małgorzata Trzyna
2019/01/14 15:05
2
0

Oraz problemach, jakie musieli rozwiązać podczas projektowania poziomów i walk.

Twórcy Anthem opowiadają o lataniu w grze

Jonathan Warner, reżyser Anthem z BioWare podkreślił, że "latanie to jedna z największych rzeczy, które wyróżnia grę". Aby latanie wydawało się naturalne, twórcy musieli jednak rozwiązać szereg problemów.

- Pierwszym ważnym pomysłem była walka w stylu superbohaterów - powiedział Mike Gamble z BioWare, jeden z głównych producentów. - Jako superbohater zawsze przesz naprzód, wchodzisz do akcji i robisz niesamowite rzeczy. Powstało pytanie, co było wystarczająco superbohaterskie i czy w ten sposób nie zepsulibyśmy gry. Odpowiedź znaleźliśmy w pierwszym miesiącu prac nad konceptem. Postacie kontrolowane przez graczy musiały umieć latać. Wszyscy to kochają i jest to jedno z najstarszych marzeń ludzkości. Dlaczego latanie? Ponieważ należy ono do rdzenia fantastycznych opowieści o superbohaterach. Jeśli chcesz poczuć się jak superbohater, co jest najważniejsze? Latanie! Możliwość rozwinięcia ogromnej prędkości i obserwowanie okolic z lotu ptaka. Z tego względu musieliśmy opracować mechanikę latania i skupiliśmy się na niej od początku.

- Chcieliśmy od początku, by była możliwość latania, ale w pewnym momencie ogarnęły nas wątpliwości, ponieważ obawialiśmy się, że ludzie przegapią łupy - dodał Warner. - W grze typu "shooter looter" gracze zawsze szukają zdobyczy. Umiejętność latania jest ekstremalnie niebezpieczna w grach wideo, ponieważ gracze mogą wykorzystać ją, by "zepsuć grę", przekroczyć granice ustalone przez projektantów poziomów albo pomijać niektóre obszary, a co za tym idzie - przegapiać okazje do zdobycia łupów. Projektanci walk, poziomów i poruszania się musieli współpracować ze sobą, by zapewnić, że latanie będzie sprawiało frajdę i nie zaszkodzi grze.

GramTV przedstawia:

- Pojawiło się wiele problemów - powiedział drugi główny producent, Ben Irving. - Wiele rozmawialiśmy o blokowaniu latania podczas walk, ale ostatecznie okazało się to dość nudne, ponieważ latanie było zbyt fajne. Później myśleliśmy o wrogach, którzy nie mogą atakować na duże odległości, co przełożyło się na fakt, że latanie oznaczało automatyczną wygraną gracza. Później musieliśmy nałożyć pewne limity na czas latania, by gra działała. Przeszliśmy przez kilka iteracji zachowań przeciwników, zastanawiając się nad ich zasięgiem i sposobami sprowadzenia postaci gracza na ziemię, by skłonić do myślenia i taktycznej rozgrywki.

- Sądzę, że latanie to jedna z ważnych rzeczy, które nas wyróżnia - podkreśla Warner. - Pozwala nam myśleć o świecie w inny sposób. Zamiast myśleć o przestrzeni jak o płaskiej powierzchni, myślimy o niej jak o objętości, gdzie można się swobodnie poruszać. Gra staje się coraz bardziej interesująca, gdy zadajesz sobie co rusz pytania "gdzie polecieć?", "jak się tam dostać?"

Anthem ukaże się na PC, PS4 i Xboksie One 22 lutego. Subskrybenci EA/Origin Access zagrają tydzień wcześniej. W dniach 25-27 stycznia gracze będą mogli wypróbować demo - dostępne dla subskrybentów EA/Origin Access oraz tych, którzy zamówili grę przed premierą. Pozostali otrzymają dostęp do dema 1 lutego i będą mogli grać do 3 lutego. Tymczasem możemy obejrzeć nowy gameplay.

Komentarze
2
Usunięty
Usunięty
14/01/2019 18:11

Fajnie że się o wszystkim wypowiadają tuż przed premierą, ale jak już wyjdą babole po premierze to cisza xD

Kash28
Gramowicz
14/01/2019 16:26

No i w ten piekny sposób 1-3 luty dowiem się czy mój budżet domowy się uszczupli czy też nie :D. O ile nie skopią optymalizacji na Ps4 pro jak to miało na początku miejsce w ME:A to chyba już mnie mają :P