Metro Exodus – twórcy celują w wydajność 60 FPS dla Full HD przy włączonym RTX

LM
2018/08/25 01:35
1
0

Gra ukaże się 22 lutego na PC i konsolach ósmej generacji.

W rozmowie z redakcją serwisu Rock Paper Shotgun deweloper z odpowiedzialnego za opracowanie gry Metro Exodus studia 4A Games – Ben Archard – ujawnił garść technicznych szczegółów, które z pewnością zainteresują miłośników pecetowego grania.

Metro Exodus – twórcy celują w wydajność 60 FPS dla Full HD przy włączonym RTX

Okazuje się, że w Metro Exodus obok podstawowych opcji pozwalających na włączenie/wyłączenie efektów związanych z techniką ray tracingu pojawi się możliwość dostosowania ich jakości. Przyznał, że celem deweloperów jest osiągnięcie wydajności na poziomie 60 FPS dla rozdzielczości Full HD przy włączonym RTX. Archard przyznał, że wprowadzenie technik związanych z RTX znacząco przekłada się na działanie aplikacji, powodując rażący spadek wydajności. Dotyczy to jednak efektów zaimplementowanych do gry w natywny sposób. Po szeregu optymalizacji deweloperom udało się poprawić zarówno wygląd, jak i wydajność Metro Exodus. Zaznaczył jednak, że prace związane z wprowadzeniem RTX są wciąż w toku, w związku z czym jest zdecydowanie za wcześnie na konkretne porównania.

GramTV przedstawia:

Metro Exodus zadebiutuje 22 lutego na PC, PlayStation 4 i Xboksie One.

Komentarze
1
MisioKGB
Gramowicz
25/08/2018 12:00

Tak myślałem, czyli coś jak ubersampling w Wieśku 2, SSAO w Rottr, Hairworksy i swego czasu Physx w Batmanie od Rocksteady. Każda nowinka technologiczna rodzi się w bólach, dopracują na 7 nm i na RTX 3080 ruszy już w 4K. Tylko wróżę sobie wszak nic pewnego prawda? Narazie pewnie wszyscy będą wyłączać i traktować jako bajer.