![]()
Ale co to właściwie znaczy?
Ale co to właściwie znaczy?
![]()
Many questions recently around the timing of our 1440p support. Those of you in our early preview ring should be pleasantly surprised very soon if you have an Xbox One S or Xbox One X.
— Kevin Gammill (@CmdrDesslock) 16 lutego 2018
Konsola Xbox One X, bo głównie o nią tutaj chodzi, w przypadku bycia podpiętą pod wyświetlacz o rozdzielczości 1080p renderuje gry w najwyższej możliwej jakości (na przykład natywne 4K w Forzie Horizon 3) i potem skaluje obraz w dół do 1080p, co daje dużo lepszy obraz, niż gdyby renderowała go w 1080p. Problem jednak pojawia się w momencie, kiedy konsola zostanie podłączona do monitora 1440p: obraz renderuje się w 4K, konsola skaluje go do 1080p, a potem monitor rozciąga go do 1440p. Wychodzi wtedy tak, że mając w teorii lepszy ekran, dostajemy gorszy, rozmazany obraz. Obsługę 1440p dostanie również Xbox One S, jednak w jego przypadku będzie ona wykorzystywana jedynie przy materiałach wideo.
Matryce 1440p rzadko kiedy, jeśli w ogóle, występują w telewizorach, ale są za to bardzo popularne w monitorach dla graczy. Fajnie, że Microsoft postanowił zadbać również o tych graczy i mamy nadzieję, że na podobno ruch zdecyduje się Sony.
![]()
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!