Felieton

Ubisoft podsumowuje kwartał. Fenomenalne wyniki sprzedaży cyfrowej

Patryk Purczyński, 03 listopada 2016 19:41 1

Nie samym Assassin's Creedem Ubisoft żyje, czyli jak radzi sobie francuski gigant podczas rynkowej nieobecności swej najpopularniejszej marki.

The Division, Rainbow Six: Siege i The Crew mają po 10 milionów zarejestrowanych użytkowników. Oczywiście nie przekłada się to w linii prostej na sprzedaż. Część osób utworzyło konto w grze na czyjejś kopii, a część dołączyło do zabawy jedynie na czas np. darmowego weekendu. Ubisoft pochwalił się za to, że po sierpniowej premierze dodatku Skull Rain do RS:S dzienna liczba użytkowników taktycznej strzelanki wzrosła o 40 proc.

W porównaniu do ubiegłego roku, łączna liczba aktywnych użytkowników wszystkich gier Ubisoftu zwiększyła się o 43,9 proc. Wzrosły również przychody - o 35,7 proc. - i wyniosły 230 milionów dolarów. Z samych źródeł cyfrowych wpływy zwiększyły się aż o 102,6 proc. do poziomu 224,8 mln dolarów. Te kanały miały aż 72-procentowy wkład w sprzedaż w minionym kwartale.

Ogólnie Ubisoft zanorował straty na poziomie 73,3 mln dolarów, ale w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym i tak wypada lepiej - wówczas francuska firma była bowiem ponad 83 mln dolarów na minusie.

Ujawniono listy wymagań sprzętowych dla Assassin's Creed III Remastered na PC
Control, The Outer Worlds i gry Quantic Dreams - Epic Games ujawniło listę nadchodzących tytułów, które ominą Steam
Rainbow Six Siege z opcją wybaczenia osobie, która zabiła członka z drużyny
To samo, ale lepsze - przegląd ocen The Division 2
najnowsze