Spotkanie innego gracza w No Man's Sky było trudne, ale się udało. Prawie...

Małgorzata Trzyna
2016/08/10 16:15

Dwóch graczy wylądowało na tej samej planecie i dotarło do tej samej stacji w tym samym czasie, ale nie widzieli się wzajemnie.

Spotkanie innego gracza w No Man's Sky było trudne, ale się udało. Prawie...

- No Man's Sky nie jest grą multiplayer - podkreślał niedawno Sean Murray z Hello Games. - Proszę, nie szukajcie tam trybu wieloosobowego. Szanse na spotkanie dwóch osób w tak dużym uniwersum są praktycznie równe zeru. Owszem, są pewne funkcje sieciowe i easter eggi, dzięki którym gracze wiedzą, że grają w tym samym uniwersum.

GramTV przedstawia:

Gdy dwaj użytkownicy - TheGalacticCactus i Psytokat - przypadkiem trafili do tego samego układu, postanowili spotkać się ze sobą, mimo ostrzeżeń twórców. Wszak w październiku Sean Murray zapewniał, że gracze nie będą widzieli własnych modeli, ale będzie ich mogła zobaczyć inna osoba, a "szanse praktycznie równe zeru" to nie to samo co "niemożliwe". Jednak po dotarciu na tę samą stację w tym samym czasie okazało się, że gracze nie widzą siebie wzajemnie ani nie mogą się ze sobą porozumieć w grze żaden sposób. Co ciekawe, choć czas był ten sam i zgadzała się ich pozycja geograficzna, u jednego z nich panowała noc, u drugiego - dzień.

Jeśli brak możliwości zobaczenia siebie wzajemnie nie był wynikiem jakiegoś błędu albo przeciążenia serwerów, oznacza to, że w No Man's Sky nie ma co liczyć na jakąkolwiek interakcję z innymi graczami, a jedynymi śladami ich obecności będą nazwy, które nadadzą planetom.

Komentarze
11
Usunięty
Usunięty
11/08/2016 15:06

> Bo to sciema, ciekawe co by mialo utrzymac tak duzy swiat i tylu graczy. Ja juz przed> premiera pisalem ze tak bedzie.Sprawdź sobie taką gierkę, Elite: Dangerous. W grze odwzorowana jest, z dużą dokładnością i w skali 1:1 cała Droga Mleczna. 400 miliardów gwiazd + planety + księżyce, na planetach także można lądować, także są w skali 1:1, więc objechanie jednej zajmie kilka miesięcy/lat w zależności od rozmiaru itp. Gra jest multiplayer i wszystko działa. Niestety w przypadku No Man''s Sky mamy najprawdopodobniej do czynienia z jakąś ściemą... Ale to nie z powodu "co by miało utrzymać tak duży świat i tylu graczy". Na to są deweloperskie kminki i triki, np. No Man''s Sky pomimo że ma 18 trylionów planet, waży ok. 8 GB czyli 5 razy mniej niż GTA V. Magia? Matematyka.

dariuszp
Gramowicz
11/08/2016 11:24

Czytałem recenzje graczy na metacritic. Widziałem gameplay. Jest wszystko co obiecało i pokazało studio. I nic więcej.Wszystkie narzekania są od ludzi którzy chcieli więcej. Wniosek? Ludzie to idioci. Szkoda mi tego studia.Jak cena spadnie to kupię z czystej ciekawości

fenr1r
Gramowicz
11/08/2016 10:07

Sony niepotrzebnie tak bardzo nakręciło hype i teraz Hello Games ma problem. Trzeba było bardziej po cichu, może nawet przejść przez EA na Steam. Posłuchać co ludzie mają do powiedzenia, poprawić to i owo. A tak NMS wygląda trochę jak niegdyś Spore.




Trwa Wczytywanie