Sony odrzuci gry na PlayStation VR, jeśli te nie będą spełniały wymagania 60 FPS

Katarzyna Dąbkowska
2016/03/17 13:30
0
0

Jak twierdzi Chris Norden, liczba klatek na sekundę w grach na PlayStation VR jest kluczowa.

Sony odrzuci gry na PlayStation VR, jeśli te nie będą spełniały wymagania 60 FPS

Sony końcu poinformowało, kiedy dokładnie będziemy mogli spodziewać się PlayStation VR. Dla zachęty opublikowało także listę firm, które pracują aktualnie nad projektami przeznaczonymi na te gogle. Jakie będą to projekty? Tego jeszcze nie wiadomo, jednak jest spore prawdopodobieństwo, że wszystkie będą musiały sprostać jednemu wymaganiu – 60 klatkom na sekundę. Podczas GDC Chris Norden z Sony podkreślił wagę FPS przy tworzeniu gier na PlayStation VR:

– Liczba klatek na sekundę jest niezwykle ważna. Nie możesz pozwolić sobie na spadki poniżej 60 klatek. Nigdy. Jeśli dostarczysz nam grę i zauważymy spadki do 55, 51 klatek na sekundę, najprawdopodobniej ją odrzucimy. Wiem, że pewnie zostanę za to ostro skrytykowany, jednak nie ma wytłumaczenia na nie dostosowanie liczby klatek na sekundę.

– To bardzo trudne, nie będę oszukiwał, że będzie to łatwe zadania. To naprawdę ciężkie. 60 klatek na sekundę jest minimalnym akceptowanym przez nas frameratem. I niech wszyscy wbiją to sobie w głowę.

GramTV przedstawia:

Sony ma zamiar udostępnić deweloperom zespół konsultantów, którzy będą pomagali w ewentualnych poprawkach tworzonych gier:

– Nie będziemy prowadzili beta testów takich gier, ale będziemy dostarczać raporty w stylu: „O, w tym momencie graczowi może zrobić się niedobrze. O, a tutaj widzimy spadki w liczbie klatek na sekundę" – powiedział Norden.

Przypomnijmy, że PlayStation VR zadebiutuje w październiku. Na start gracze mają otrzymać 50 różnych produkcji.

Komentarze
0



Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!