Granite 2.0 SDK, oprogramowanie do streamowania tekstur, ma zmniejszyć zużycie pamięci o 75% na PC i konsolach

Robert Sawicki
2013/12/10 22:31

Przy tworzeniu gier, developerzy mają do dyspozycji sporo rozwiązań - część tworzą sami (pozdrawiam Carmacka), część biorą od innych w postaci gotowych, kompletnych silników graficznych lub tylko poszczególnych elementów oprogramowania.

Granite 2.0 SDK, oprogramowanie do streamowania tekstur, ma zmniejszyć zużycie pamięci o 75% na PC i konsolach

Graphine, twórcy oprogramowania do streamowania tekstur (które działa niezależnie od silnika graficznego) ogłosili właśnie, że Granite wkroczyło do wersji 2.0. SDK (czyli zestaw narzędzi przeznaczonych dla developerów) wspiera wszystkie znane formaty obrazów, zaś jego implementacja do dowolnego silnika ma być w pełni bezbolesna.

GramTV przedstawia:

Co to obchodzi nas, graczy? To, że według danych podanych przez producenta, oprogramowanie umożliwia zmniejszenie zużycia pamięci przez tekstury nawet o 75%. Usprawnienia wpływają także na zajętą przestrzeń na dysku twardym, która może zostać pomniejszona nawet do 67%. Nie wiadomo o co dokładnie opierają się te wyliczenia, ale jeśli tego typu wyniki rzeczywiście są do osiągnięcia, powinno to znacznie wpłynąć na wygląd gier powstających w dopiero co wprowadzonej generacji.

Efekty i opinie developerów, jeśli w ogóle, pojawią się najprawdopodobniej w ciągu nadchodzących miesięcy.

Komentarze
10
ww3pl
Gramowicz
Autor
11/12/2013 17:27
Dnia 11.12.2013 o 17:25, Vojtas napisał:

Mam wątpliwości, bo tytuł newsa jest po staremu.

*rozwiewa wątpliwości*

Vojtas
Gramowicz
11/12/2013 17:25
Dnia 11.12.2013 o 17:10, ww3pl napisał:

Tak, tak - mój drugi post w tym wątku był o tym, ze jednak załapałem co i jak.

Mam wątpliwości, bo tytuł newsa jest po staremu.

ww3pl
Gramowicz
Autor
11/12/2013 17:10
Dnia 11.12.2013 o 13:21, Vojtas napisał:

> Jedno drugiego nie wyklucza - Piotrek, kaman. Piotrkowi chodzi o to, że powinieneś to napisać tak, żeby odbiorca nie miał żadnych wątpliwości. Ty napisałeś to niejednoznacznie, co jest po prostu błędem warsztatowym.

Tak, tak - mój drugi post w tym wątku był o tym, ze jednak załapałem co i jak.




Trwa Wczytywanie