Multiplayer w Assassin's Creed IV: Black Flag bez bitew morskich - wiemy dlaczego

Patryk Purczyński
2013/10/25 10:25
6
0

Choć piractwo i żegluga to motywy przewodnie Assassin's Creed IV: Black Flag, od długiego już czasu wiadomo, że bitwy morskie nie zostaną uwzględnione w trybie wieloosobowym. Ubisoft wreszcie wyjaśnił tę decyzję.

Multiplayer w Assassin's Creed IV: Black Flag bez bitew morskich - wiemy dlaczego

- Jest kilka rzeczy, które nas od tego powstrzymują - to odpowiedź głównego projektanta Tima Browne'a na pytanie, dlaczego multiplayer w Assassin's Creed IV: Black Flag nie uwzględnia bitew morskich. - Zespół z Szanghaju potrzebował trzech lat tylko na opracowanie fizyki wody w kampanii Assassin's Creed III. To daje obraz, jak wiele pracy wymaga ta kwestia - wyjaśnia Browne.

- Siedmiokrotne odtworzenie tego jest techniczną niemożliwością. Zastanawialiśmy się nad tym, czy warto to zrobić, ale po prostu nie jesteśmy w stanie - dodaje. Kwestie techniczne nie są jednak jedynym powodem, dla którego bitwy z udziałem okrętów w multiplayerze Assassin's Creed IV: Black Flag się nie pojawią.

GramTV przedstawia:

- Ważne jest również DNA trybu wieloosobowego w Assassin's Creed. Czy chodzi w nim o wcielenie się w kapitana statku? Nie, chodzi o bycie niesamowitym asasynem, najlepszym ze wszystkich - stwierdza główny projektant "czwórki".

Komentarze
6
Usunięty
Usunięty
25/10/2013 14:30

Może zacznijmy od tego, że multi w AC od czasów Brotherhooda jedzie na tej samej, uproszczonej wersji właściwego silnika. SP i MP to w każdej części dwie oddzielne gry, z oddzielnym sterowaniem i oddzielnymi zasadami.Prawda jest taka, że już przy AC III powinien być wprowadzony pełnoprawny coop na silniku singlowej części gry. Bez coopa w AC IV Ubi marnuje potężny potencjał.

Usunięty
Usunięty
25/10/2013 11:52
Dnia 25.10.2013 o 11:06, NemoTheEight napisał:

> Chodzi o to że fizyka wody musi być obliczana dla każdego gracza z osobna. Twórcy chcą > w ten sposób zrobić aby każdy w swojej grze miał tą samą fizykę wody. To coś jak fizyka > wody w grze Battlefield 4 gdzie każdy widzi te same fale wodne itp. Twórcy bardzo chwalą > sobie ten ficzer i jak do tej pory tylko im się to udało zrobić. Tak, tylko, że w AC dodatkowo dochodzi sztorm, wpływ wiatru na żaglowiec (w BF są chyba statki na śrubę, na które kierunek wiatru nie ma dużego wpływu) i większe fale. To nie miałoby sensu, gdyby 2 statki na tej samej mapie w tym samym czasie były spychane przez wiatr w 2 strony, do tego byłyby obok siebie, a tylko jeden byłby zalewany przez wielką falę, której pozostali gracze w ogóle by nie widzieli.

Pytał tylko o wodę xD

Usunięty
Usunięty
25/10/2013 11:06
Dnia 25.10.2013 o 11:02, saromontes napisał:

Chodzi o to że fizyka wody musi być obliczana dla każdego gracza z osobna. Twórcy chcą w ten sposób zrobić aby każdy w swojej grze miał tą samą fizykę wody. To coś jak fizyka wody w grze Battlefield 4 gdzie każdy widzi te same fale wodne itp. Twórcy bardzo chwalą sobie ten ficzer i jak do tej pory tylko im się to udało zrobić.

Tak, tylko, że w AC dodatkowo dochodzi sztorm, wpływ wiatru na żaglowiec (w BF są chyba statki na śrubę, na które kierunek wiatru nie ma dużego wpływu) i większe fale. To nie miałoby sensu, gdyby 2 statki na tej samej mapie w tym samym czasie były spychane przez wiatr w 2 strony, do tego byłyby obok siebie, a tylko jeden byłby zalewany przez wielką falę, której pozostali gracze w ogóle by nie widzieli.




Trwa Wczytywanie