Microsoft nie będzie wymagał już uiszczania opłat za aktualizowanie gier na Xboksa 360?

Małgorzata Trzyna
2013/06/27 12:55

Twórcy gier na Xboksa 360 mogą odetchnąć z ulgą – Microsoft nie będzie już pobierać opłat za wprowadzanie kolejnych łatek, a chodzi o niebagatelne kwoty, rzędu dziesiątek tysięcy dolarów. Nie wszyscy mogli sobie na to pozwolić.

Microsoft nie będzie wymagał już uiszczania opłat za aktualizowanie gier na Xboksa 360?

Microsoft zawsze pobierał opłaty za przeprowadzenie procesu certyfikacji, któremu musiała być poddana każda gra przed wydaniem. Twórcy mogli wprowadzić pierwszą aktualizację bez ponoszenia dodatkowych kosztów, natomiast kolejne wiązały się z uiszczaniem opłat za ponowne przeprowadzenie procesu certyfikacji. Od teraz - po siedmiu latach funkcjonowania systemu - opłata będzie wnoszona jednorazowo, na samym początku, zarówno w przypadku gier pudełkowych, jak i Xbox Live Arcade.

GramTV przedstawia:

Nie oznacza to jednak, że twórcy nie muszą się już starać, by wszystko było dopięte na ostatni guzik i zachowywać się tak, jakby mogli pozwolić sobie na wprowadzanie bez końca kolejnych poprawek – w takim wypadku Microsoft zastrzega sobie prawo do obciążenia ich kosztami, zanim wyda stosowny certyfikat.

Wielu twórców ma nadzieję, że Xbox One nie będzie tak zamkniętą platformą, jak jego poprzednik. Nowa konsola ma zadebiutować pod koniec tego roku.

Komentarze
14
Usunięty
Usunięty
27/06/2013 16:11

Uważam, że takie postawienie sprawy jest w porządku. Wszyscy chcemy dopracowanych produktów już na start. W ostatnich latach gry wydawane w wielu przypadkach są jako wersje beta za, które płacimy pełną cenę. Taki wydawca zastanowi się 3 razy za nim wyda grę "zepsutą". Aspekt finansowy to najlepszy bat na wydawców.

Usunięty
Usunięty
27/06/2013 16:02

>> Nie wadliwa tylko czeste aktualizacje.. A co mozna uznac za czeste aktualizacje to tylko> M$ wie..Wadliwa, jak łatka więcej napsuje niż naprawi to będzie kara.

Dared00
Gramowicz
27/06/2013 15:14
Dnia 27.06.2013 o 15:10, Phoenixpl napisał:

Nie wadliwa tylko czeste aktualizacje.. A co mozna uznac za czeste aktualizacje to tylko M[S] wie..

Developer też będzie wiedział, bo takie coś znajduje się w umowie wydawniczej. Czyli nie będziemy wiedzieli tylko my, ale co nam do tego.




Trwa Wczytywanie