W pół roku GTA V dotrze do 18 milionów graczy?

Patryk Purczyński
2013/02/01 22:39

Po wczorajszym ogłoszeniu terminu wydania GTA V analityk Arvind Bhatia przedstawił prognozy dotyczące sprzedaży gry i wyników finansowych Take-Two w przyszłym roku fiskalnym. Są one rzecz jasna bardzo optymistyczne.

W pół roku GTA V dotrze do 18 milionów graczy?

Grand Theft Auto V w ciągu sześciu miesięcy sprzeda się w liczbie 18 milionów egzemplarzy i przyniesie firmie Take-Two przychód operacyjny na poziomie 230 milionów dolarów - szacuje analityk Sterne Agee, Arvind Bhatia. Wczoraj dowiedzieliśmy się, że najnowsza odsłona gangsterskiej serii Rockstara nie zadebiutuje wiosną, jak do tej pory zakładano, a dopiero 17 września.

Wspomniane prognozy to wariant umiarkowany. Są też założenia skromniejsze i bardziej optymistyczne. Bhatia wylicza, że nawet jeśli GTA V rozejdzie się w "zaledwie" 15 milionach kopii, Take-Two i tak może liczyć w przyszłym roku fiskalnym na przychód operacyjny rzędu 193,6 miliona dolarów, co przełoży się na wzrost ceny jednej akcji o 2,11 dolara. Jeśli natomiast udałoby się sprzedać 25 milionów sztuk, to przy założeniu znacznie większych nakładów na działania marketingowe, zysk i tak wyniósłby ponad 390 milionów dolarów, a cena akcji powędrowałaby w górę o 4,26 dolara.

Wszystko to oparte jest na założeniach, że produkcja GTA V kosztuje 137,5 miliona dolarów - taką sumę mają pochłonąć pięcioletnie pensje dla 250 pracowników. Analityk dolicza do tego koszty marketingowe mieszczące się w przedziale 69-109,3 miliona dolarów. Na razie notowania akcji Take-Two powędrowały jednak w dół - to pokłosie przełożenia terminu wydania produkcji Rockstara.

GramTV przedstawia:

Bhatia twierdzi również, że z GTA V pod względem sprzedaży może w tym roku konkurować jedynie nowa odsłona Call of Duty (analityk mówi wprost o Modern Warfare 4). - To długo oczekiwany tytuł, obok którego gracze najprawdopodobniej nie przejdą obojętnie. Nasze prognozy względem samej gry, jak i spółki, pozostają więc zwyżkowe - komentuje.

Jeśli zaś chodzi o sam termin wydania, przedstawiciel Sterne Agee podkreśla, że okres przedświąteczny może być wyjątkowo zatłoczony, zwłaszcza biorąc pod uwagę możliwość pojawienia się w nim konsol następnej generacji.

Komentarze
24
Lordpilot
Gramowicz
03/02/2013 17:11

> Koszty rzędu 137,5 miliona dolarów ? :O ^^ To są założenia pana analityka. Gra ,mogła tyle kosztować albo... znacznie mniej, albo nawet więcej ;-). Cała więc Twoja dyskusja z Henrarem to taka wojna o pietruszkę dopóki wydawca gdzieś tam w jakimś oficjalnym raporcie nie napomknie ile kasy na to poszło.ps. Bodajże to goście z Take2 stwierdzili, że przy następnej generacji koszty im nie poszybują niebotycznie w górę, bo technologię mają już gotową.ps2. Nieoficjalnymi danymi nie ma się co podniecać - SW:TOR miał szacowane koszty na 300-500 mln dolarów. No bez przesady, ale margines błędu rzędu 200 mln. dolców to jest kompromitacja każdego analityka :) Bez oficjalnych danych nie bardzo jest o czym dyskutować.

Vojtas
Gramowicz
03/02/2013 14:50
Dnia 03.02.2013 o 12:54, Darkstar181 napisał:

Natomiast naprawdę zadziwiają mnie ludzie którym przeszkadza fakt że w grze nie ma licencji dot. aut.

Dla mnie to akurat lepiej, bo dzięki temu mamy model zniszczeń, którego w przypadku prawdziwych marek na 95% by nie było.

Dnia 03.02.2013 o 12:54, Darkstar181 napisał:

To trochę chore jak ktoś wsiada do,przecież, umieszczonych normalnie w grze aut, a pluje się o to że wyświetla mu się jakaś zmyślona nazwa (typu Patriot zamiast Hummer). To już jest nieco żałosne...

Jeśli grasz na PC, to są odpowiednie mody. Konsolowcy tak fajnie niestety nie mają.

Usunięty
Usunięty
03/02/2013 13:19
Dnia 03.02.2013 o 12:54, Darkstar181 napisał:

Muzyka jest dopóty nie wyjdzie się z auta. A wbrew pozorom wychodzi się często. Przez równie często nawet nie dosłucha się do końca danego kawałka

W aucie spędza się dużo więcej czasu. Poza tym co za problem zostać chwilę dłużej i odsłuchać kawałek do końca?

Dnia 03.02.2013 o 12:54, Darkstar181 napisał:

No i co za problem w razie czego samemu wrzucić posiadane przez siebie mp3 do radia gracza ?

Na konsoli?Według mnie GTA bez licencjonowanej muzyki straciłoby bardzo wiele.




Trwa Wczytywanie