Electronic Arts zapowiedziało, że w obecnym roku fiskalnym wyda mniej tytułów wysokobudżetowych. Cięcia spowodowane są obawami o mniejsze od spodziewanego zainteresowanie i przegraną z konkurentami.
Electronic Arts zapowiedziało, że w obecnym roku fiskalnym wyda mniej tytułów wysokobudżetowych. Cięcia spowodowane są obawami o mniejsze od spodziewanego zainteresowanie i przegraną z konkurentami.
EA w 2012 roku fiskalnym planuje wydać około 22 potencjalne hity. W ciągu ostatnich 12 miesięcy liczba ta wynosiła 36, a poprzednich 12 - aż 54. - W naszym przemyśle, mimo faktu, że nowe produkty i usługi wprowadzane są z dużą częstotliwością, tylko niewielki ich odsetek potrafi wypracować odpowiedni zysk - tłumaczą przedstawiciele Electronic Arts.
- Wydawanie mniejszej liczby pozycji oznacza, że możemy przeznaczyć więcej pieniędzy na każdy tytuł. Tymczasem oferowanie hitów raz za razem wymaga wielkich budżetów na marketing i media. Niższa od spodziewanej dyspozycja danego produktu ma ogromny wpływ na nasze rezultaty finansowe. Ponadto istnieje możliwość, że hity oferowane przez naszych konkurentów zdobędą większy udział w rynku niż my - dodają.