AMD twierdzi, że rezygnacja z DirectX miałaby pozytywny wpływ na wygląd gier.
AMD twierdzi, że rezygnacja z DirectX miałaby pozytywny wpływ na wygląd gier.
"To zabawne. Często mamy ponad 10 razy więcej mocy w kartach z najwyższej półki, niż Xbox 360 lub PS3, ale gry nie wyglądają proporcjonalnie lepiej. W sporej mierze dzieje się tak dlatego, że na drodze stoi DirectX" - powiedział Richard Huddy, manager AMD.
Huddy dodał, że wielu developerów chciałoby odejścia DirectX.
"To, czego pragną twórcy najlepszych gier, to posiadanie kontroli nad sprzętem na najniższym poziomie. Dając im pełną kontrolę nad maszyną, dajesz developerom szansę na wprowadzanie innowacji. To stworzy presję na Microsofcie - nie ma wątpliwości".
Jednocześnie Chris Delay ze studia Introversion zaznacza, że uniwersalne API pomaga zapewnić kompatybilność z szeroką gamą konfiguracji sprzętowych i rozwiązanie proponowane przez AMD jest fajne, ale nie dla wszystkich.
"Nie chcę robić czegoś takiego, ale zależy to od tego, co tworzysz. Jeżeli robisz Crysisa 3 lub coś podobnego, to jest to coś dla ciebie".