Nintendo 3DS - ujawniono dwie gry korzystające ze StreetPass

Igor Wiśniewski
2011/02/22 11:25

StreetPass to jedna z ważniejszych funkcji 3DS. Najważniejsze jednak będzie to, czy i jakie gry zaczną to wykorzystywać. Dzisiaj ujawniono dwa tytuły: Street Pass Quest oraz Street Pass Puzzle.

Dla niezorientowanych: StreetPass to funkcja pozwalająca kilku 3DS łączyć się między sobą na krótką chwilę jeśli tylko znajdą się w pobliżu siebie. Wystarczy zwykłe minięcie się na ulicy (stąd nazwa) i już konsolki pobiorą od siebie nawzajem informacje. Rzecz na pewno ciekawa i może być przydatna, pod warunkiem wsparcia ze strony gier. Dziś wiemy, że samo urządzenie będzie miało wbudowanych kilka tytułów korzystających ze StreetPass, na razie poznaliśmy dwa z nich. Street Pass Quest to strategia turowa, w której staramy się uratować naszego Mii. W tym celu przyjdzie nam przebić się przez kilka poziomów pełnych przeciwników do pokonania, a sami kierujemy... innym Mii zdobytym dzięki StreetPass. Gra oferuje opcję zakupienia kota w zbroi (za 2 Game Coins) jako postaci jeżeli jeszcze nie uzyskaliśmy niczego innego.

Nintendo 3DS - ujawniono dwie gry korzystające ze StreetPass

GramTV przedstawia:

Drugi tytuł to Street Pass Puzzle - trójwymiarowa układanka, w której wykorzystujemy elementy zdobyte od innych użytkowników 3DS. Im więcej posiadaczy konsolki znamy lub spotkamy tym więcej fragmentów uzyskujemy.

Komentarze
11
Usunięty
Usunięty
13/03/2011 16:14
Dnia 01.03.2011 o 17:22, Hellmut napisał:

Do tego dorzuć fakt nieustannego wyszukiwania sygnału sieci i bezwłocznego informowania mnie o tym, kiedy tylko jakaś sieć pojawi się w pobliżu. StreetPass na 3DSa będzie działać podobnie (wyszukiwanie aktywnych konsol plus ewentualne ściągnięcie symbolicznej ilości danych).

Nasłuchiwanie=/=aktywne nadawanie. Więc nie bardzo podobnie. Co więcej konsole mają się wymieniać różnymi danymi, więc energochłonność tego procesu będzie zależała w dużej mierze właśnie od ich ilości, a ta jest jeszcze nie znana.

Dnia 01.03.2011 o 17:22, Hellmut napisał:

Mówienie o szybkim rozładowywaniu się baterii 3DSa przez tę funkcję jest więc dla mnie nie na miejscu i odbieram to już jako szukanie dziury w całym.

Aby korzystać z tej funkcji konsola musi być cały czas włączona. To samo w sobie używa energie - powstaje zatem pytanie jak długo konsola wytrzyma w tym trybie standby. Trzeba poczekać na testy i oficjalne dane w tej materii.

Usunięty
Usunięty
01/03/2011 17:22
Dnia 26.02.2011 o 11:14, Namaru napisał:

Może np. co parę godzin włączyć wi-fi,

Mój telefon nie łączy się co parę godzin, tylko co parę minut. Do tego dorzuć fakt nieustannego wyszukiwania sygnału sieci i bezwłocznego informowania mnie o tym, kiedy tylko jakaś sieć pojawi się w pobliżu. StreetPass na 3DSa będzie działać podobnie (wyszukiwanie aktywnych konsol plus ewentualne ściągnięcie symbolicznej ilości danych).Mówienie o szybkim rozładowywaniu się baterii 3DSa przez tę funkcję jest więc dla mnie nie na miejscu i odbieram to już jako szukanie dziury w całym.

Usunięty
Usunięty
26/02/2011 11:14
Dnia 22.02.2011 o 14:05, Hellmut napisał:

> Wielkie lol - albo łączy się przez wifi albo w trybie standby pobierając znikomą ilość > energii - oba na raz się nie da /.../ Da się, da - mój Swift pobiera z Wifi niewielkie ilości danych automatycznie, regularnie - trzyma kilka dni, tylko trochę krócej niż mój stary telefon bez tej funkcji.

Jeśli pobiera regularnie jakieś małe aktualizacje to nie ma problemu. Może np. co parę godzin włączyć wi-fi, szybko ściągnąć przez parę sekund i wyłączyć. Dla 3DS natomiast wi-fi będzie musiało być cały czas aktywne i często rozsyłać komunikaty, że jest w pobliżu (bo przecież minięcie kogoś na ulicy to może być minuta).




Trwa Wczytywanie