Ostatnie 12 miesięcy dla City Interactive to droga wyboista i kręta. Jak przyznaje prezes spółki, Marek Tymiński, stało się tak głównie za sprawą globalnego kryzysu ekonomicznego. "Najgorsze już jednak za nami" - zaznacza. "Głównym problemem w ekspansji na nowe rynki okazała się niewystarczająca skuteczność nowo zatrudnionych ludzi za granicą, co dodatkowo utrudnione było charakterystyką naszego portfolio produktów" - dodaje.

Przyczyną kłopotów, jak się okazuje, były różnice w poszczególnych rynkach. "Sklepy w Niemczech czy Polsce mają zdecydowanie większy metraż przeznaczony na gry aniżeli sklepy w Stanach, w Wielkiej Brytanii czy na wielu innych czołowych rynkach zbytu. A tam gdzie miejsca jest mniej, tym większe znaczenie ma potencjał każdego produktu na decyzję o jego umieszczeniu na półce i okresie pozostania w ofercie sklepu" - opisuje Tymiński.
Wnioski jednak zostały wyciągnięte, a w ślad za nimi podjęto decyzje o zmianach w spółce. Prezes City Interactive podkreśla to, o czym zrobiło się głośno już wcześniej. Firma chce stawiać na tytuły z wyższej półki. "Odchodzimy od produkcji i wydawania gier budżetowych, a kładziemy nacisk na rozwój gier w segmencie premium. To oznacza mniej gier rocznie ale za to lepszych jakościowo" - mówi.
Powinno to za sobą pociągnąć określone korzyści. "Z racji na węższy katalog produktów, mogliśmy znacząco ograniczyć koszta działalności spółki. Naszym głównym celem jest wzrost efektywności, lepsze gry powinny przełożyć się na dużo lepszą
sprzedaż" - zapowiada Tymiński.
Pierwsze kroki w kierunku wdrożenia wspomnianych planów w życie zostały już podjęte. "Projekty, które obecnie znajdują się w fazie produkcji, spełniają założenia nowej strategii. Gra Chronicles of Mystery na platformę DS jest naszym pierwszym sukcesem poza grami PC. To dowodzi, że potrafimy robić biznes na
konkurencyjnym rynku gier konsolowych" - wyjaśnia prezes City Interactive.

Na przenośną konsolę Nintendo wkrótce trafi kolejna gra firmy. Chodzi o Art of Murder, które swoją premierę będzie miało w pierwszym kwartale przyszłego roku. "Dzięki temu, że będzie większa i lepsza, powinna osiągnąć jeszcze wyższą sprzedaż" - przekonuje prezes Tymiński.
Produkcje przeznaczone na DS-a to nie jedyna droga rozwoju City Interactive. "Duże nadzieje wiążemy z grami akcji na platformy Xbox 360 i PC. Pierwszym
produktem będzie Delta Force: Sniper. Jesteśmy przekonani, że może być naszym największym sukcesem. Gatunek gry trafia do najszerszego grona odbiorców konsoli 360, natomiast tematyka jest z jednej strony bardzo interesująca, a z drugiej unikalna i nie ma bezpośredniej konkurencji".
Takich mocnych tytułów, zarówno na pecetach, jak i konsolach, według zapowiedzi prezesa City Interactive, firma ma w zanadrzu więcej. "Jeszcze
dwa lata temu nie byliśmy w pełni gotowi by tworzyć gry w segmencie Premium" - wyjaśnia Tymiński. "Teraz jestem przekonany, że tak jest. Zarówno zespół utalentowanych ludzi w dziale produkcji jak i cała spółka posiada kompetencje tworzenia i wprowadzania do sprzedaży gier na tym lukratywnym rynku" - dodaje.
Firma chce również wykorzystać potencjał tkwiący w dystrybucji cyfrowej. "Wydaje się naturalne powalczyć o ten sektor i rosnąć razem z nim. Nasze gry dostępne są na Big Fish Games (lider sprzedaży w powyższym segmencie), gdzie często zajmują najwyższe miejsca w rankingach. Z drugiej strony nasze gry można kupić poprzez Steam, który to posiada 70% udziału w cyfrowym rynku gier" - podsumowuje.
Zobacz, jak mijający rok podsumowali:
Microsoft
GOG.com
Cenega