Kolejny tydzień i kolejna informacja o przesunięciu terminu premiery. Tym razem padło na wersję PC okupującego listy przebojów na konsolach tytułu Battlefield 1943. DICE poinformowało właśnie, że gra pojawi się w sprzedaży dopiero na początku przyszłego roku. Powodem opóźnienia jest konieczność zbudowania od zera silnika dla gry.
Gordon Van Dyke ze studia DICE tak tłumaczy opóźnienie: Nie mieliśmy przygotowanego silnika Frostbite na komputery PC, co oznacza, że nie mieliśmy podstawy do budowy, jak miało to miejsce w przypadku konsol. Do tego przygotowanie wersji PC narzuca szereg dodatkowych wyzwań, dlatego musieliśmy przesunąć premierę na pierwszy kwartał przyszłego roku. Była to ciężka pigułka do przełknięcia, ale chcieliśmy mieć pewność, że gracze PC otrzymają produkt, który spełni ich oczekiwania.
Musieliśmy wziąć pod uwagę takie rzeczy jak przystosowanie gry do DirectX 9 i DirectX 10, czy większą liczbę graczy (do 32 osób równocześnie), stosowanie urządzeń zewnętrznych (joysticki do sterowania lotem), obsługę VoIP i serwery rankingowe. W rezultacie podjęlismy słuszną decyzję podyktowaną względami jakości.
Wychodzi na to, że posiadaczom PC pozostaje uzbroić się w cierpliwość. Może lepiej jednak trochę poczekać i otrzymać dopracowany produkt niż walczyć później z milionem łatek.