Tylko niecałe <s>3,5%</s> 10% gier na Wii przynosi zysk?

Grzegorz Bonter
2009/03/31 19:30

[ZAKTUALIZOWANO] Czy stacjonarka Nintendo naprawdę jest kopalnią zysków dla deweloperów? Według Reggiego nie, bowiem okazuje się, że progiem zarabiania na danym tytule jest sprzedaż aż 1 miliona sztuk.

Na Wii powstają nawet najdziwniejsze gry, podobnie zresztą jak na DS-a. Większość z nich to tzw. "shovelware", które przyciągają klientów jedynie typowo dziecięcą tematyką i ładną okładka. Wydawać by się mogło, że aż tyle firm nie może ładować się w interes bez szans. Jednak jeżeli zawierzyć Reggiemu Fils-Aime'owi, to robi tak większość producentów. Tylko niecałe <s>3,5%</s> 10% gier na Wii przynosi zysk?

W rozmowie z redaktorem New York Times'a prezes amerykańskiego oddziału Nintendo przyznał, że aby zarobić na danej grze na Wii, musi ona sprzedać się w liczbie co najmniej 1 miliona egzemplarzy. Jest to o tyle zaskakująca liczba, bowiem większość tytułów z trudem dobija do 150 tys. sprzedanych kopii.

Według stanu na 1 marca, jedynie 3,2% z 486 wydanych na Wii gier przekroczyło magiczny "próg miliona". Jest to zaledwie 16 tytułów.

GramTV przedstawia:

Na pozostałych konsolach koszty produkcji są o niebo większe (z tą całą grafiką HD i sieciowymi usługami), więc i poprzeczka jest zawieszona wyżej. Czy Reggie aby na pewno nie przesadził?

[AKTUALIZACJA] Wspomniane w artykule dane dotyczą tylko rynku amerykańskiego. Według danych serwisu vgchartz (niezbyt dokładnych, ale wystarczą), na świecie w liczbie ponad 1 miliona egzemplarzy sprzedało się 47 tytułów na Wii. To stanowi 10% ogółu. Przepraszamy za niedomówienie.

Komentarze
54
Usunięty
Usunięty
01/04/2009 20:10
Dnia 01.04.2009 o 15:37, MisiekPL napisał:

[...] Do tego jakieś 50% gier wychodzących na Wii ich koszt produkcji nie przekracza 20M$ , przy średniej cenie za grę jakieś 40$ to wystarczy by koszt się zwrócił w 500k sprzedanych .Więc teksty że oni dokładają do interesu to totalna ściema .

Pomnóż te swoje 500k przez 2, bo chyba zapomniałeś, że developer nigdy nie dostaje pełnej ceny gry.

Usunięty
Usunięty
01/04/2009 20:10
Dnia 01.04.2009 o 15:37, MisiekPL napisał:

[...] Do tego jakieś 50% gier wychodzących na Wii ich koszt produkcji nie przekracza 20M$ , przy średniej cenie za grę jakieś 40$ to wystarczy by koszt się zwrócił w 500k sprzedanych .Więc teksty że oni dokładają do interesu to totalna ściema .

Pomnóż te swoje 500k przez 2, bo chyba zapomniałeś, że developer nigdy nie dostaje pełnej ceny gry.

Usunięty
Usunięty
01/04/2009 15:37

Ogólnie odwołując się do topiku że gry nie zarabiają. Po pierwsze w przeliczeniu produkcja jednej gry na wii średnio jest 3 razy tańsza w produkcji od gry na Xbox 360 i jakieś 5 razy na ps3 są to dość stare nowinki więc jak ktoś chce może sprawdzić .Do tego jakieś 50% gier wychodzących na Wii ich koszt produkcji nie przekracza 20M$ , przy średniej cenie za grę jakieś 40$ to wystarczy by koszt się zwrócił w 500k sprzedanych .Więc teksty że oni dokładają do interesu to totalna ściema .Do tego Wii z mojego punktu widzenia jest jedyną konsola nex gen bo pozostałe oprucz poprawy grafiki nic nie wniosły ,a wii wnosząc unikalne sterowanie tak.Pozdrowienia dla wszystkich :)




Trwa Wczytywanie