Daleka przyszłość, 130 lat po kolonizacji Marsa. Po raz pierwszy można na jego powierzchni oddychać świeżym powietrzem. Sukces ludzkości przytłumiła jednak wielka katastrofa - planeta zaczęła zmieniać orbitę, wystawiając się na silniejsze niż dotychczas promieniowanie słoneczne. Łączność z Ziemią została zerwana, u mieszkańców pojawiły się pierwsze mutacje, dzieląc ich na dwie rasy... Siedemdziesiąt lat później rozpoczyna się się akcja gry Mars.

Mars to nowy projekt francuskiego studia Spiders, zapowiadany jako ambitne połączenie gry akcji z RPG-iem - z rozwojem postaci i "rytmicznym", dynamicznym systemem walki. Do wyboru zostaną oddane dwie postacie - doświadczony, elitarny wojownik (Seth) i posługująca się czymś w rodzaju magii kobieta (Pandora). Ich historie będą się uzupełniać.
Walka ma polegać nie tylko na nawalaniu w przyciski, ale i wykorzystywaniu otoczenia - światło słoneczne jest w świecie Marsa zabójcze, a niszczenie budynków (aby wystawić przeciwników na jego działanie) ma jak najbardziej wchodzić w grę. Twórcy obiecują też bogaty, oryginalny i wiarygodny świat oraz fabułę z tajemniczą przeszłością bohaterów i politycznymi intrygami.

Developer jest w trakcie poszukiwań wydawcy - zamierza pokazać Marsa m.in. na imprezie Game Connection 2009 w San Francisco (24-26 marca). Nie sprecyzowano platform docelowych, ale Spiders mają licencję na tworzenie zarówno na PS3, jak i Xboksa 360. Gra miałaby również ukazać się na pecetach.
Więcej screenów i artworków można znaleźć na oficjalnej stronie produkcji, pod tym adresem.